Achterliggers

Gestart door The Iceman, 14 september 2003 - 21:56:33

« vorige - volgende »

Gedubbelden eruit

Ja
4 (10.5%)
Nee
34 (89.5%)

Totaal aantal stemmen: 33

Poll gesloten: 14 september 2003 - 21:56:33

The Iceman

Schumacher reed vandaag een perfecte race, zonder twijfel, maar Montoya  werd toch serieus gehinderd door achterliggers die niet meteen plaats maakten voor de Colombiaan. Hierbij verloor de Colombiaan de aansluiting met Schumacher. Montoya gaf achteraf wel openlijk toe dat achterliggers hem hadden gehinderd maar dat hij nooit voorbij de Ferrari zou zijn geraakt.  Maar tegenwoordig zien we het meer en meer dat gedubbelden een probleem beginnen te vormen voor de koplopers, daarom zou ik ook voorstander zijn van een regel dat iemand die op een ronde gezet wordt niet meer verder mag en de pits dient in te rijden !!! Wat vinden jullie hiervan !!! Ik weet dat F1 geen veldrijden is, waar ze deze regel ook toepassen, maar het zou de koplopers het alleszins veel gemakkelijker maken !

IVY440

Heb nee gestemd. Want zoals vandaag: Jaques Villeneuve hangt 6e en is gedubbeld. Ik denk niet dat er op het einde van een race nog veel in wedstrijd zullen zitten.
Hoelang is het al geleden dat de top-8 (met punten, dus vroeger top-6) nog eens binnen dezelfde ronde gefinished zijn ???

Angel

:shock: Ik dacht net hetzelfde.  Als alle gedubbelden eruit zouden moeten dan zo je vaak maar 5 of 6 rijders overhouden en dan is er ook niet veel meer aan; dan is het geen race meer maar gewoon een afvalwedstrijd.

sledge

Nee gestemd.

vb1: Fisichella rijd 9de, 1 min achter de leider. Fisichella pit, en wordt gedubbeld. Moet hij er dan uit, terwijl hij in de punten kon eindigen?

vb2: Fisichella rijd 8ste, 1 min 10 achter schumacher, op 5 ronden van het einde. Hij heeft wel 30 sec voor op de 9de. Fisichella maakt een uitsptapje door het grind en de leider haat hem voorbij. Heeft hij de leider gehinderd? Nee. Wat zeggen de regels? eruit.
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Doefie

Heb nee gestemd, om dezelfde reden dat hier al is gegeven.

Vandaag hadden we dan met u voorbeeld 5 bolides aan het racen. Dat ze dan sneller straffen, Frentzen en Baumgartner hielden Montoya duidelijk op. Maar uit de race halen ?  :?  Geen goed idee...

viperke82

ik heb nee gestemt

omwille van alle al eerder genoemde redenen

ik heb ook nog een voorbeeldje:
schumacher rijd aan de leiding, net na de start-finish lijn krijgt hij een lekker band en rijd alleen nog op de velg, hij gaat zo straag dat iedereen hem voorbij steekt en op het laatste een ronde aan zijn been krijgt, moet hij eruit terwijl hij (waarschijnlijk) de snelste wagen heeft?????

unknown

Neen, want dan blijft er bijna niemand meer over tegenwoordig. En het is ook in zekere zin een kunst gedubbelden te passeren. Ze moeten wel wat meewerken, maar toch.

viperke82

Citaat van: unknownZe moeten wel wat meewerken, maar toch.

daarvoor zijn de blauwe vlaggen hé  :wink:

unknown

Citaat van: viperke82
Citaat van: unknownZe moeten wel wat meewerken, maar toch.

daarvoor zijn de blauwe vlaggen hé  :wink:
Maar ze kunnen de eerste twee negeren hé. :wink:

viperke82

Citaat van: unknown
Citaat van: viperke82
Citaat van: unknownZe moeten wel wat meewerken, maar toch.

daarvoor zijn de blauwe vlaggen hé  :wink:
Maar ze kunnen de eerste twee negeren hé. :wink:

dat is ook waar, maar na de derde hebben ze (normaal) prijs hé

KVDracer

Ik heb neen gestemd wat je kunt ondanks je gedubbeld bent toch nog steeds punten pakken door opgaves. Wanneer ze eruit zouden moeten worden de punten door hun neus geboord. Dan zou bevoorbeeld zoals vandaag Alonso geen punt pakken dankzij het laattijdig uitvallen van Frentzen. Ik denk dat er nog wel andere oplossingen bestaan.

Schumi nr1

Ik heb JA gestemd!

Ze moeten een regel opstellen dat al wie gedubbeld wordt uit race genomen wordt, uitgenomen wie in de punten rijdt. Als er nadien nog iemand uitvalt is dit pech voor wie juist negende was, maar dat zou voor iedereen zo zijn. Ook als je door een pitstop of ander stom toeval zo de race moet verlaten, maar regels zouden regels zijn en er zouden niet meerdere racers opgehouden worden voor een lange periode.

The Iceman

Ja, jullie hebben allemaal overschot van gelijk, beetje overhaast deze topic opgestart !!!!  Zouden inderdaad niet veel wagens meer meerijden tegen het einde van de race ! Maar misschien dan toch strenger sanctioneren wanneer een achterligger het vertikt om plaats te maken voor een koploper !!!

unknown

Citaat van: Schumi nr1Ik heb JA gestemd!

Ze moeten een regel opstellen dat al wie gedubbeld wordt uit race genomen wordt, uitgenomen wie in de punten rijdt. Als er nadien nog iemand uitvalt is dit pech voor wie juist negende was, maar dat zou voor iedereen zo zijn. Ook als je door een pitstop of ander stom toeval zo de race moet verlaten, maar regels zouden regels zijn en er zouden niet meerdere racers opgehouden worden voor een lange periode.
Hoe kunnen dan rijders die talent hebben, maar in een slecht team (vb Minardi) zitten, zichzelf dan echt tonen, in races dan toch?

Schumi nr1

Citaat van: unknown
Citaat van: Schumi nr1Ik heb JA gestemd!

Ze moeten een regel opstellen dat al wie gedubbeld wordt uit race genomen wordt, uitgenomen wie in de punten rijdt. Als er nadien nog iemand uitvalt is dit pech voor wie juist negende was, maar dat zou voor iedereen zo zijn. Ook als je door een pitstop of ander stom toeval zo de race moet verlaten, maar regels zouden regels zijn en er zouden niet meerdere racers opgehouden worden voor een lange periode.
Hoe kunnen dan rijders die talent hebben, maar in een slecht team (vb Minardi) zitten, zichzelf dan echt tonen, in races dan toch?

Tjah daar zeg je zoiets, ik vind gewoon dat men veel strenger moet zijn als iemand die gedubbeld gaat worden te lang wacht om plaats te maken en eerder gesanctioneerd moet worden. Misschien is wat ik zeg niet echt een goede oplossing voor de F1, maar voor andere takken van autosport, waar dat men allen met hetzelfde materiaal rijdt zou het misschien wel werken.