Museeuw, Planckaert en de wielersport...

Gestart door Raikkonen MASTER, 12 september 2003 - 20:18:12

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Ik snap niet dat als Johan Museeuw al jaren gecontroleerd wordt met de beste technieken die er zijn, toch een van de verdachten is in een grote doping-zaak.
Op de VRT zeiden ze dat ze een mogelijke oplossing hadden voor de codetaal die Museeuw gebruikte.
Die mogelijkheid wordt als waarheid beschouwd en nu wordt Museeuw met een Epo-stempel bedrukt.
Als ze dan toch zo zeker zijn dat hun drug-controles zo effectief zijn, waarom dan een renner die NOOIT positief geplast heeft toch zijn carrière zwartmaken in het laatste jaar dat hij rondrijdt?

Ik vind dit compleet belachelijk. Ook Jo Planckaert wordt verdacht in deze zaak, ook al presteerde hij de vorige jaren geen hoogstandjes buiten een paar ereplaatsen in klassiekers en kermiskoersen.

De wielerwereld heeft weer  een nieuwe zondebok nodig terwijl de ploegen massaal op de transfermarkt aan het kopen en verkopen zijn.

Ik vind het een schande van de VRT dat ze dit doen! Ze hebben het recht niet om hun veronderstellingen als waarheid aan te nemen. Dit kan dat onderzoek enorm beïnvloeden. Ze zouden beter moeten weten.
Ze hebben voor mij afgedaan. Zelfs op de Memorial eergisteren waar Museeuw derde werd, stempelden ze hem af als "onoverwinnelijk sterk", als "sterkste man in koers", dit allemaal om erop te drukken dat ie misschien iets pakt.

Door de Vuelta blijft mijn hoop in wielrennen en interesse erin enorm groot. Ik hoop dat proces snel gedaan is en dat renners hun naam gezuiverd worden.