Doet ie het of doet ie het niet?

Gestart door Alan Blues, 05 september 2003 - 22:29:09

« vorige - volgende »

Rijden MS, JPM of KR elkaar er uit om meer zekerheid te hebben op de titel?

Ja
11 (29.7%)
Nee
26 (70.3%)

Totaal aantal stemmen: 35

Poll gesloten: 05 september 2003 - 22:29:09

Bart VD

KR zie ik zoiets niet meteen doen.

JPM daarentegen zie ik nog wel een overhaast/overenthousiast maneuver uitvoeren waarbij hij zijn rempunt mist of spint en zo iemand meesleurt.

MS zie ik Jerez 97 niet herhalen.  Brazillië 2002 (?) (de voorvleugel van JPM erafrijden) zie ik hem wel nog doen.
This space for rent

Silver Arrows

Laat ons gewoon hopen dat het eerlijke, fair play races worden :) anders krijgen we weer discussies voor 10 jaar ver ;)

The Edge

Volgens mij gaat niemand van de titelkandidaten een ander eruit tikken. Je loopt kans er mee uit te vliegen en dan krijgen we dat verhaaltje met de honden en het been, en dan kan je de volgende race nog eens tien startplaatsen naar achter vertrekken...
Vraag ik mij af wat daar de moeite van is! :wink:

masta

Citaat van: The EdgeVolgens mij gaat niemand van de titelkandidaten een ander eruit tikken.
ook niet JPM?

The Edge

Citaat van: Bart VDKR zie ik zoiets niet meteen doen.

JPM daarentegen zie ik nog wel een overhaast/overenthousiast maneuver uitvoeren waarbij hij zijn rempunt mist of spint en zo iemand meesleurt.

MS zie ik Jerez 97 niet herhalen.  Brazillië 2002 (?) (de voorvleugel van JPM erafrijden) zie ik hem wel nog doen.

Brazilië vorig jaar...
Nu moet je mij eens uitleggen hoe iemand die voor rijdt iemand die achter hem rijdt ff de voorvleugel af te tikken en dan ongeschonden zijn weg kan verder zetten?!
Misschien een Übermensch?

Bart VD

Citaat van: The Edge
Citaat van: Bart VDKR zie ik zoiets niet meteen doen.

JPM daarentegen zie ik nog wel een overhaast/overenthousiast maneuver uitvoeren waarbij hij zijn rempunt mist of spint en zo iemand meesleurt.

MS zie ik Jerez 97 niet herhalen.  Brazillië 2002 (?) (de voorvleugel van JPM erafrijden) zie ik hem wel nog doen.

Brazilië vorig jaar...
Nu moet je mij eens uitleggen hoe iemand die voor rijdt iemand die achter hem rijdt ff de voorvleugel af te tikken en dan ongeschonden zijn weg kan verder zetten?!
Misschien een Übermensch?

JPM zit in de slipstream van MS net voor bocht 4 (of 3?).  Hij heeft de snelheid en ruimte om in te halen.  Maar net wanneer hij op het punt staat langszij te komen, smijt MS de deur dicht.  Op dat moment zit JPM ter hoogte van de achtervleugel van MS, en dus vlakbij de achterbanden.  Aan die snelheid kon JPM onmogelijk nog uitwijken of in de remmen gaan.  Hij kon geen kant meer op en raakte met zijn voorvleugel de achterkant van MS.  Niet hard, maar wel genoeg om een nieuwe vleugel te kunnen gaan halen.

Geen Übermensch dus.  Eerder een Üntermensch.  :twisted:  :wink:
This space for rent

FF

inderdaad : brazilië 02 was een schoolvoorbeeld van de schumi-chop.
elk jaar zo'n twee keer gehanteerd
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

masta

Citaat van: FFinderdaad : brazilië 02 was een schoolvoorbeeld van de schumi-chop. elk jaar zo'n twee keer gehanteerd
jullie kunnen er soms toch een brijclub van maken. zo'n gezellig onderonsje.

Ik kan geen enkel mannoeuvre bedenken waarbij ik Michael Schumacher een inschattingsfout heb weten maken. Hij is echt een propere piloot. Wat anderen in de achterhoede doen buiten het zicht van de camera's doet hij waar iedereen op kijkt. Als je MS in een positie duwt waar je hem laat beslissen tussen "trackposition afstaan zonder weerwerk" of "dan gaan we samen de zandbak in", dan laat hij zich doorgaans niet in de zandbak zetten maar neemt dan het initiatief over en rijdt die conculega eraf, samen de zandbak in. "En als je het nog eens probeert zal het geen verrassing zijn, en dus ook geen excuus", redeneert hij terecht.

Waarom was Senna zoooo pissed op MS toen hij met MS crashte in 1992 op Magny Cours in de Melbourne-hairpin?

Waarom heeft MS na Nürburgring 2003 geen mediatieke aanval gepleegd op JPM, toen MS uit koers was door een agressieve inhaalactie van de Columbiaan?
Omdat het een schitterend mannoeuvre was! En dat wist MS ook. Wat JPM nu ook weet is dat dat de laatste keer was dat hij MS op die manier voorbij gaat. Want de volgende keer ramt MS hem er gewoon af, door zijn lijn aan te houden en geen centimeter prijs te geven, zoals Ickx (de zot), Trulli, Senna, Capelli, Villeneuve, M. Andretti, Hunt, etc dat ook nooit zouden hebben toegelaten. Zoals MS dat deed in Adelaide 1994

Wat Brasil2003 betreft; JPM is daar op de achterkant van MS gereden. MS moest samen met JPM in de spiegel helemaal naar de linkerkant dijnen, maar op geen enkel moment was JPM ook maar één cm voorbij MS' achterkant, daarom reed hij erop! Hebben jullie al eens FormuleA of SuperA gezien?! Hoe ze daar rijden? Hoe ze het vak daar leren om uiteindelijk met die bagage en dollars naar hogere formules trekken?

Het Formule3 incident in Macao1990 tussen Häkkinen en Schumacher is identiek aan Basil2003. Häkkinen reed gewoon in Schumachers gearbox. Tja, het zijn geen turbowagens waarover we hier spreken, die met een halve sec vertaging nog blijven doorboosten als je lost, he.

FF

tja, iedereen heeft hier zo zijn mening over.
dat weet ik wel.

maar ik ben zeker niet de enige die hierover zo denkt, die chops zijn ook de reden waarom brundle en schumi nooit echt zullen overeenkomen.

brundle vindt dat het niet hoort, schumi vindt het professioneel.
again : tsja

enkele ronden voor de beroemde inhaalactie van hakkinen op schumi in spa 2000 deed hij het ook al. dit seizoen met alonso in silverstone, vorig jaar met montoya in brazilië, ik zeg maar wat ik zie.

jij hebt gelijk, maar ik toch ook?
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Bart VD

Ik kan hier enkele dingen opnoemen die zo weer de aloude discussie doen opflakkeren.  Zal ik niet doen, maar Schumacher een propere piloot?  :shock: Mogelijk, ik weet niet hoe vaak hij zich wast.  8)
This space for rent

masta

Citaat van: FFtja, iedereen heeft hier zo zijn mening over.
dat weet ik wel.

maar ik ben zeker niet de enige die hierover zo denkt, die chops zijn ook de reden waarom brundle en schumi nooit echt zullen overeenkomen.

brundle vindt dat het niet hoort, schumi vindt het professioneel.
again : tsja

enkele ronden voor de beroemde inhaalactie van hakkinen op schumi in spa 2000 deed hij het ook al. dit seizoen met alonso in silverstone, vorig jaar met montoya in brazilië, ik zeg maar wat ik zie.

jij hebt gelijk, maar ik toch ook?
ik respecteer je mening ook, ik ben ook blij dat je ze geeft, ik wil ook zeker mijn gelijk niet krijgen,
maar alweer,

ook in Spa2000 was MH bij zijn eerste poging met geen centimeter voorbij de achtervleugel van MS. Häkkinen was wél een echte proffesional met gevoel voor takt in tegenstelling tot JV, JPM, JT en DC. Hij heeft dan ook wijselijk de druk opgevoerd om één ronde later genadeloos toe te slaan. Häkkinen kende MS heel goed als piloot en liet zich dan ook niet vaak verrassen. Häkkinen heeft zijn vleugel toen niet verloren, terwijl JPM in Basil hardvochtig MS negeert en zelf de tol betaalt. Dat toont meteen ook het verschil in race-intelligentie, en temperament. Vooral dat laatste heeft de opvliegde columbiaan tegen, zijn karakter en zijn temperament.

Häkkinen respecteerde MS, en dat was wederzijds. Zijn MH en MS ooit gecrashed? Ik kan me geen mannoeuvre voor de geest halen.

Pech dat je nu net Brundle aanhaalt. Ik vind Brundle geen geschikt voorbeeld.

Want Brundle is zowat de meest onsportieve, sjacherijnige en vooral diep-gefrustreerde piloot die ik tot dus ver in F1 heb weten passeren. Pas op, geen slecht piloot, maar niet opgewassen tegen 1 seizoen naast Senna en 1 jaar naast Schumacher.

Het was M.Schumacher die Brundle's carriere heeft verknald. Zonder MS had Brundle een heel andere carriere gekend. In Schumacher's eerste volledig seizoen (1992) heeft zijn teammaat Brundle (met toen 6 jaar ervaring) zich één keer voor MS gekwalificeerd. Brundle heeft zo zijn redenen om zich niet positief tot MS te verhouden. Tegenover Alesi en Senna had Brundle een echte haat-verhouding, om heel andere redenen.

FF

brundle is inderdaad niet echt een goede referentie : zijn meningen zijn meestal gekleurd volgens (of tegen) ex-werkgevers of ex-teamgenoten.
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

JimPunkRawker

we hebben het vaker gezien dat dat wel gebeurd is (ms) maar ik denk dat het niet gebeurd. ook al kan het nog best zijn dat montoya weer eens iets teveel wil in het heetst van de strijd maar dat zal zeker niet expres gebeuren.

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races