Huiszoeking bij wielrenner Johan Museeuw

Gestart door Martin, 04 september 2003 - 12:55:50

« vorige - volgende »

Martin

Justitie en politie zijn donderdag begonnen met een huiszoeking in de woning van wielrenner Johan Museeuw in het Vlaamse Gistel. Dat meldden donderdagochtend verschillende Vlaamse media.



Justitie in Brugge heeft bevestigd dat een huiszoeking plaatsvindt, maar weigert verdere bijzonderheden te geven. De huiszoeking zou op dit moment nog aan de gang zijn.

IVY440

Ondertussen is er al meer bekend.
Ze zouden ook een computer meegenomen hebben bij de "Leeuw van Vlaanderen" en Johan is meegenomen voor ondervraging.
Op alle 21 plaatsen waar ze gecontroleerd hebben, zijn producten aangetroffen die nu in een labo worden onderzocht.

JVA

Niet bij VDB deze keer. Hij zit er (gelukkig) voor niets tussen.

:lol:  :lol:  :lol:

Rippie

Ik hoorde het vanochtend op de radio. Hoop maar dat ze niks vinden, schaadt alleen maar het imago van de wielrennerij, zeker als het om een wielerheld als Museeuw gaat...  :cry:
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

IVY440

Als ze al een computer meegenomen hebben, dan vermoed ik toch wel dat ze verwachten dat er belangrijke informatie opstaat. Dus ik vrees het ergste.

Ce

Ook Chris Peers en Jo Planckaert hebben bezoek gekregen :) .
Het gaat hier waarschijnlijk om spierversterkers en dus niet om EPO.

En een computer nemen ze al snel mee bij een huiszoeking, daarvoor moeten er al niet zoveel bezwarende feiten zijn.
Ik hoop alleen maar dat er hier in Belgie geen dopingschandaal aan het licht zal komen, want dat kunnen de Belgische ploegen zeker missen.

Nog iets de moeite waard om te vermelden : bij niemand van de Lotto Domo ploeg zijn er huiszoekingen verricht, toch noch een positieve noot :)
Supporting K.S.T.V.V. since 1982

Martin

Citaat van: CeOok Chris Peers en Jo Planckaert hebben bezoek gekregen :) .
Het gaat hier waarschijnlijk om spierversterkers en dus niet om EPO.

En een computer nemen ze al snel mee bij een huiszoeking, daarvoor moeten er al niet zoveel bezwarende feiten zijn.
Ik hoop alleen maar dat er hier in Belgie geen dopingschandaal aan het licht zal komen, want dat kunnen de Belgische ploegen zeker missen.

Nog iets de moeite waard om te vermelden : bij niemand van de Lotto Domo ploeg zijn er huiszoekingen verricht, toch noch een positieve noot :)

Die waren niet thuis.

Ik denk dat het om hormonen gaat.
Geen rook zonder vuur, er moet iets spelen.
Je valt niet zomaar een huis binnen.

Schumi nr1

Het zou gaan om middelen die ook in de veeartsenij gebruikt worden.

Rippie

Op het nieuws werd gesproken over handel in hormonen. Er was ook een verband met duivenmelkers en paardenfokkers als ik het goe heb  :?
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Bjorn

Yup en hoorde deze morgen dan weer dat een politiecommissaris het nieuws zou gelekt hebben. Het Comité P start een onderzoek naar die gast... Zielig é!?! Ik ben geen wielerfanaat maar ik hoop dat het niet té menens wordt rond J. Museeuw anders zal dit een serieze tik zijn voor de Belgische wielersport... Met VDB hadden we al genoeg commotie...
De Mens: In Het Gras![/color]

jw83

wat zijn dat toch met die fietsers  :?

Martin

Museeuw verhoord in hormonen- affaire

Dierlijke hormonen voor duiven- en paardenhouders, menselijke hormoon-extracten voor wielrenners. België verkeert sinds gisteren opnieuw in rep en roer, nadat Justitie in de ochtenduren een razzia uitvoerde in het kader van een onderzoek naar de illegale handel in hormonen. Daarbij raakte ook oud-wereldkampioen Johan Museeuw betrokken. Zijn huis werd doorzocht. De 'Leeuw van Vlaanderen' bracht de gehele dag vrijwillig door voor verhoor op een politiebureau in Brugge.

Niet alleen de woning van Museeuw werd doorzocht. Ook de huizen van Chris Peers, Jo Planckaert en Mario de Clerq kregen bezoek van rechercheurs. Verder waren er huiszoekingen bij mensen uit de duivensport en hippische wereld. Overal werden producten in beslag genomen die nog worden geanalyseerd. De actie kwam voort uit een gerechtelijk onderzoek naar het gebruik van hormonen in de landbouw. Een dierenarts uit Oostrozebeke werd inmiddels ontmaskerd als de spin in een netwerk. Hij leverde dierlijke hormonen aan duiven- en paardenhouders, maar voorzag bovendien wielrenners van menselijke hormonen.

Dat Museeuw en collega's worden genoemd, heeft waarschijnlijk te maken met de betrokkenheid van een Vlaamse verzorger die samenwerkte met de veearts.

Patrick Lefevere, manager van Museeuws wielerploeg Quick-Step, reageerde gelaten op de kwestie. ,,Ik heb vertrouwen in de professionele instelling van Johan. En dat blijft zo, totdat het tegendeel is bewezen'', zei hij.