Minardi

Gestart door The Iceman, 22 augustus 2003 - 20:15:02

« vorige - volgende »

Minardi bannen uit de F1 ???

Ja, zo kan het niet langer, ze worden steeds trager
4 (14.8%)
Nee, anders staan er weer twee wagens minder op de grid
17 (63%)
Ik zou het niet weten !!!
6 (22.2%)

Totaal aantal stemmen: 25

Poll gesloten: 22 augustus 2003 - 20:15:02

The Iceman

Elke race weer starten ze als laatste, elke race wordt de marge met de koplopers groter. Hoort dit team nog wel thuis in F1 of mogen ze bij jullie als rijdende chicane blijven fungeren en de koplopers enkele malen hinderen als ze op enkele rondes worden gereden ????
Zelf vind ik dat Minardi mag opgedoekt worden ( Sorry voor de Jos fans op dit forum ) maar de verschillen met de topteams worden een beetje te groot vind ik persoonlijk.

Eric

Ik denk dat het niet lang meer zal duren dat Minardi hun boeltje verkoopt.
Het is in zekere zin te hopen want ik denk niet dat het prettig moet zijn voor heel dat team...te weten dat je steeds achteraan zit. :wink:

MS Fan

'k Heb ik zou het niet weten gestemd. Vorig jaar had dat team wel wat symphatie van mij, punten in Australië en nog een paar mooie dingen laten zien tijdens het seizoen, maar dit jaar is het echt huilen met de pet op  :cry:
A sick mind is a true delight ...

unknown

Nope; ze moeten blijven, zolang het mogelijk is.

Lender

Ze moeten blijven. ik weet niet, het is zo'n speciaal team, dat zich inzet voor hun prestaties, en dat moet beloond worden met een soort abbonement in de F1.
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

masta

Minardi is er om te blijven. Om een aantal redenen.

Het concorde-akkoord tussen teams en FIA, waarin alle (maar vooral financiele) aspecten tot 2008 onderling geregeld zijn, voorziet dat vooral de grote teams hun deel krijgen van de tv-opbrengsten. Die opbrengsten willen de groten vooral voor zich houden. Wanneer er nu nog één team faillit gaat zijn er minder dan 10 team. Het concorde-akkoord stipuleert dat in dat geval het akkoord vervalt, en daarmee ook de interessante regeleing voor McLaren en Williams. Mede door het feit dat Minardi haar transportkosten niet terug betaald krijgt en dat zij minder inkomsten ontvangen uit de tv-rechten zijn zij niet in staat grote prestaties neer te zetten, waardoor geen punten, waardoor geen prijzengeld, waardoor geen terugbetaling van reiskosten.
Ron Dennis was niet voor niks als enige tegen het reddingsfonds voor Minardi. Hij ziet ze liever vertrekken, want hij heeft genoeg inkomsten om in een eventuele onderhandelingsronde een stukje tv-inkomsten af te staan in ruil voor iets ander. Ron Dennis heeft onderhandelingsmarge.

Bovendien roepen BMW en Mercedes als sinds hun komst in F1 om het inzetten van méér dan twee wagens per team. Het concorde-akkoord verbiedt de inzet van meer dan twee wagens. Dus nog een goede reden voor McLaren en Williams om Minardi te dumpen. Zij weten ook dat 18 wagens te weinig is, en zijn meer dan bereid om hun renstal met de helft uit te breiden, door elk drie wagens in te zetten, waardoor zij ook 50% meer punten kunnen halen, en dus meer reiskosten recupereren, en meer prijzengeld, allez politics, achterkamer toestanden.

De autobouwers in F1 (en dat zijn er veel intussen, Renault, BMW, Toyota, Jaguar, Mercedes, Honda,...) vinden dat de ROI te laag ligt omdat de kosten te ver zijn opgelopen. Zij willen in 2008 de F1 dumpen, kelderen, opdoeken. Zo kunnen ze onder elkaar een goedkoper kampioenschap oprichten en de geldpot met tv-rechten onderling verdelen zonder dat die the-5-foot-britt op alles zijn 80% pakt. Het is dus aan Bernie om Minardi in leven te houden zodat er zeker tot 2008 niet aan het concorde-akkoord wordt geraakt. Tot die tijd verdient hij ieder jaar méér dan Schumi in zijn hele loopbaan.

Rippie

Zou het erg jammer vinden mocht Minardi verdwijnen. Vele talenten zijn al hun loopbaan in de F1 bij Minardi begonnen (Fisichella, Trulli, Webber, Alonso, etc.). Het is ook een van de laatste prive-teams, dat geeft toch nog wat meer sfeer. Hoe meer wagens op de grid, hoe beter. Verlang wel eens terug naar begin jaren '90, toen er nog ruim 26 of meer wagens aan een GP weekend begonnen. Al waren sommige teams toen erg sloom, het had toch wel wat...
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Doefie

Neen, laat Minardi der maar in.
Het is nooit plezant als er (weer) een team failliet gaat. We zitten nu al met 3 dreigingen.

Minardi zit al sinds 1985 in de problemen, nog voor ze in de Formule 1 kwamen. Op de een of andere reden wete ze altijd te overleven, voor mij is dat al meer als genoeg. Geef ze een deftige motor en ze zijn van de laatste plaatsen weg.

pablo

vond deze wel sterk,
ik gun ze het in ieder geval  :wink:

Eric

Hollanders hé :lol:  :lol:  :lol: