Moeten achteruitkijkspiegels verdwijnen uit de F1?

Gestart door Ferrari 2010, 21 augustus 2003 - 18:15:43

« vorige - volgende »

mogen de achetruitkijkspiegels verdwijnen?

Ja
8 (24.2%)
Nee
25 (75.8%)
geen idee
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 21 augustus 2003 - 18:15:43

Jasper

Citaat van: BMW-Power
Citaat van: JasperSpktakel omhoog!

In de pitstops zijn daar lollypopmannen voor.
Bij de start zal het net de onverwachte en overdreven afwijkingen voorkomen.
En bij het dubbelen kunnen duidelijke ongeschreven afspraken gemaakt worden. Bijvoorbeeld direct opzij gaan en vertragen of altijd op je lijn blijven en vertragen. Zo weet iedereen wat hij moet doen.

Villeneuve heeft hier een punt volgens mij...

Mss wel, maar daarvoor moet je wel eerst weten wanneer er iemand achter u zit!
Ooit gehoord van blauwe vlaggen?

Eric

Citaat van: Jasper
Citaat van: BMW-Power
Citaat van: JasperSpktakel omhoog!

In de pitstops zijn daar lollypopmannen voor.
Bij de start zal het net de onverwachte en overdreven afwijkingen voorkomen.
En bij het dubbelen kunnen duidelijke ongeschreven afspraken gemaakt worden. Bijvoorbeeld direct opzij gaan en vertragen of altijd op je lijn blijven en vertragen. Zo weet iedereen wat hij moet doen.

Villeneuve heeft hier een punt volgens mij...

Mss wel, maar daarvoor moet je wel eerst weten wanneer er iemand achter u zit!
Ooit gehoord van blauwe vlaggen?

Over die vlaggen heb ik ook zo mijn twijfels...

BMW-Power

Citaat van: eric
Citaat van: Jasper
Citaat van: BMW-Power
Citaat van: JasperSpktakel omhoog!

In de pitstops zijn daar lollypopmannen voor.
Bij de start zal het net de onverwachte en overdreven afwijkingen voorkomen.
En bij het dubbelen kunnen duidelijke ongeschreven afspraken gemaakt worden. Bijvoorbeeld direct opzij gaan en vertragen of altijd op je lijn blijven en vertragen. Zo weet iedereen wat hij moet doen.

Villeneuve heeft hier een punt volgens mij...

Mss wel, maar daarvoor moet je wel eerst weten wanneer er iemand achter u zit!
Ooit gehoord van blauwe vlaggen?

Over die vlaggen heb ik ook zo mijn twijfels...

Kijk maar naar Kiesa, die wist met vlag en zijn spiegels nog niet wat te doen in...
Never underestimate the power of BMW!

Doefie

Citaat van: BMW-Power
Citaat van: eric
Citaat van: Jasper
Citaat van: BMW-Power
Citaat van: JasperSpktakel omhoog!

In de pitstops zijn daar lollypopmannen voor.
Bij de start zal het net de onverwachte en overdreven afwijkingen voorkomen.
En bij het dubbelen kunnen duidelijke ongeschreven afspraken gemaakt worden. Bijvoorbeeld direct opzij gaan en vertragen of altijd op je lijn blijven en vertragen. Zo weet iedereen wat hij moet doen.

Villeneuve heeft hier een punt volgens mij...

Mss wel, maar daarvoor moet je wel eerst weten wanneer er iemand achter u zit!
Ooit gehoord van blauwe vlaggen?

Over die vlaggen heb ik ook zo mijn twijfels...

Kijk maar naar Kiesa, die wist met vlag en zijn spiegels nog niet wat te doen in...

Dacht het wel, alleen reed hij dan tegen 5km/uur over het circuit en ging pas terug rijden als er geen auto meer was binnen de 50meter.

Bruno

Citaat van: eppieVan mij mogen ze verdwijnen,ze worden toch niet gebruikt,hé Ralf.

Je moet eens in zo'n wagen kruipen en dan eens in die spiegels kijken, als je het dan nog niet begrijpt moet je de snelheid ns proberen in te beelden, ik kan er niet bij dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je in die spiegels alles kan zien, nooit gehoord van "dooie hoek" misschien?

Trouwens, ik ken genoeg mensen die met een gewone wagen rijden waar veel grotere spiegels op staan en die ook tegen een veel lagere snelheid dan in de F1 rondrijden en ook soms "verrast" zijn dat ze iemand die links of recht van hen reed niet gezien hadden.

Waar JV het haalt om de spiegels weg te laten begrijp ik niet echt, tijdens de pitstop moet je vertrouwen op de lollypop man, tijdens sommige andere situaties kan je een spiegel beter wel dan niet in de wagen hebben, als je iemand dubbelt bijvoorbeeld: om zeker te zijn dat je ver genoeg zit om terug je lijn op te zoeken bijvoorbeeld, dan is een spiegeltje best handig.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Fear Mcl in 03!


BMW-Power

Citaat van: DoefieF1
Citaat van: BMW-Power
Citaat van: eric
Citaat van: Jasper
Citaat van: BMW-Power
Citaat van: JasperSpktakel omhoog!

In de pitstops zijn daar lollypopmannen voor.
Bij de start zal het net de onverwachte en overdreven afwijkingen voorkomen.
En bij het dubbelen kunnen duidelijke ongeschreven afspraken gemaakt worden. Bijvoorbeeld direct opzij gaan en vertragen of altijd op je lijn blijven en vertragen. Zo weet iedereen wat hij moet doen.

Villeneuve heeft hier een punt volgens mij...

Mss wel, maar daarvoor moet je wel eerst weten wanneer er iemand achter u zit!
Ooit gehoord van blauwe vlaggen?

Over die vlaggen heb ik ook zo mijn twijfels...

Kijk maar naar Kiesa, die wist met vlag en zijn spiegels nog niet wat te doen in...

Dacht het wel, alleen reed hij dan tegen 5km/uur over het circuit en ging pas terug rijden als er geen auto meer was binnen de 50meter.

JPM heeft later in de race nog moeten uitwijken voor hem... Nu, ok Kiesa mist de ervaring en deed het niet slecht voor de allereerste keer, maar het zijn juist die mannen die dan voor de meeste brokken gaan zorgen!

Spiegels zijn een belangrijk factor in een race, niet alleen qua veiligheid maar ook het racen zelf! Wat is er nu mooier om te zien in een race dan iemand te zien vechten voor zijn positie? Had Trulli geen spiegels gehad had hij schumi nooit zolang van zich af kunnen houden!
Never underestimate the power of BMW!

phil69

heh... :lol:
met zijn spiegels was trulli niet veel
michael ging eventjes uit zijn spiegels ,remember :wink:

The Iceman

Spiegels horen gewoon op een F1 wagen thuis !! Deze spiegels verwijderen zou de veiligheid serieus in het gedrang brengen, zeker zoals Eric al aanhaalde, bij het dubbelen van achterliggers.

Roel

ik weet het niet, wa zouden de gevaren zijn en wat de voordelen?

1: de start:
ik denkdat  als iedereen beseft dat niemand spiegels heeft dat er dan ni te gekke acties worden ondernomen. rijders zullen dan echt wel twee keer nadenken over hun acties,ze weten immers dat ze er echt voorbij moeten opdat ze zouden worden gezien, drie auto's in een bocht zal bijvoorbeeld niemand meer riskeren, uit eigenbehoud.

2: de gedubbelden
er zijn de blauwe vlaggen en het idee van de boordcomunicatie en de ongeschreven regels zijn toch een oplossing?

3: wat met gewone inhaalmaneuvres?
ik denk dat rijders wel op de hoogte kunnen gesteld worden van een 'bedreigende auto' maar tijdens het inhaal maneuvre zal de bedreigde rijder volgens mij niet meer kunnen verdedigen, het zal dan rammen of voorbij laten gaan worden volgens mij...
het zou ook de gevechten wegnemen, wel meer inhaalmaneuvres opmeveren, maar toch...

laat ze maar staan, die boel!
God save Mclaren

Mikacouli

Citaat van: Roelik weet het niet, wa zouden de gevaren zijn en wat de voordelen?

1: de start:
ik denkdat  als iedereen beseft dat niemand spiegels heeft dat er dan ni te gekke acties worden ondernomen. rijders zullen dan echt wel twee keer nadenken over hun acties,ze weten immers dat ze er echt voorbij moeten opdat ze zouden worden gezien, drie auto's in een bocht zal bijvoorbeeld niemand meer riskeren, uit eigenbehoud.

2: de gedubbelden
er zijn de blauwe vlaggen en het idee van de boordcomunicatie en de ongeschreven regels zijn toch een oplossing?

3: wat met gewone inhaalmaneuvres?
ik denk dat rijders wel op de hoogte kunnen gesteld worden van een 'bedreigende auto' maar tijdens het inhaal maneuvre zal de bedreigde rijder volgens mij niet meer kunnen verdedigen, het zal dan rammen of voorbij laten gaan worden volgens mij...
het zou ook de gevechten wegnemen, wel meer inhaalmaneuvres opmeveren, maar toch...

laat ze maar staan, die boel!

Met andere woorden,er zijn geen voordelen.In elk geval heeft Williams het al eens uitgeprobeert. :lol:  :lol:

SDG

Citaat van: BrunoWaar JV het haalt om de spiegels weg te laten begrijp ik niet echt.

Ach ja, ondertussen weet iedereen al dat Villeneuve niet om een sterke uitspraak meer of minder verlegen zit, toch? :wink:

Roel

iemand zei me onlangs over dit onderwerp, op de snelheidsmototren zitten er toch ook geen spiegels?
zij heben wel iets meer mogelijkheid om te kijken, maar toch!! als er in de f1 evenveel zou worden ingehlaad als in de snelheidsmototren dan maar snel weg met de spiegels!!!!
God save Mclaren

Ferrari 2010

Citaat van: Roeliemand zei me onlangs over dit onderwerp, op de snelheidsmototren zitten er toch ook geen spiegels?
zij heben wel iets meer mogelijkheid om te kijken, maar toch!! als er in de f1 evenveel zou worden ingehlaad als in de snelheidsmototren dan maar snel weg met de spiegels!!!!
motoren kunnen er tien naast elkaar op een circuit, F1 auto's niet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Eric

Citaat van: Schumi 2002
Citaat van: Roeliemand zei me onlangs over dit onderwerp, op de snelheidsmototren zitten er toch ook geen spiegels?
zij heben wel iets meer mogelijkheid om te kijken, maar toch!! als er in de f1 evenveel zou worden ingehlaad als in de snelheidsmototren dan maar snel weg met de spiegels!!!!
motoren kunnen er tien naast elkaar op een circuit, F1 auto's niet.

Die mannen kijken gewoon achter hun, dus spiegels zijn overbodig.