Moeten achteruitkijkspiegels verdwijnen uit de F1?

Gestart door Ferrari 2010, 21 augustus 2003 - 18:15:43

« vorige - volgende »

mogen de achetruitkijkspiegels verdwijnen?

Ja
8 (24.2%)
Nee
25 (75.8%)
geen idee
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 21 augustus 2003 - 18:15:43

Ferrari 2010

Ik las net op een andere F1 site dat jaques villeneuve van de FIA zou willen dat ze de achteruitkijkspiegels verbieden. Men zou dan ongemerkt dichterbij kunnen komen en de piloot voor je zou zijn bocht niet anders nemen omdat hij niet ziet wat een ander achter hem gaat doen. Volgens hem zou het de F1 veiliger maken. Mijn gedacht is dat er bij de stat dan eerder gemakkelijker crashes gaan gebeuren. Je ziet een ander neit komen en gaat zelf opzij, dan rijd je er toch frontaal op??!!

Wat vinden jullie ervan?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Dit zou het nog gevaarlijker maken tijdens de starts.En ook bij het vertrekken bij de pitstops.Ik vind hjet toch gevaarlijker.

unknown

Dan is het juist vele gevaarlijker, er is meer kans op accidenten bij starts, pits, inhalen....

Racegirl

Snap ook niet dat dit de veiligheid ten goede zou komen, denk eerder omgekeerd! Laat die daar maar mooi staan!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

eppie

Van mij mogen ze verdwijnen,ze worden toch niet gebruikt,hé Ralf.

JVA

Ik denk dat Villeneuve wel eens gelijk zou kunnen hebben. Ze worden alleen gebruikt om iemand te 'blocken'

dj Peter

Citaat van: eppieVan mij mogen ze verdwijnen,ze worden toch niet gebruikt,hé Ralf.
pffft!  :P

IVY440

Ik vind het toch ook niet echt verantwoord. Tragere coureurs die de leiders door moeten laten, zien ook niet waar die zitten. Ik vrees dat er dan niet veel coureurs de finish zullen halen. :roll:
Geen goed idee.

Jasper

Spktakel omhoog!

In de pitstops zijn daar lollypopmannen voor.
Bij de start zal het net de onverwachte en overdreven afwijkingen voorkomen.
En bij het dubbelen kunnen duidelijke ongeschreven afspraken gemaakt worden. Bijvoorbeeld direct opzij gaan en vertragen of altijd op je lijn blijven en vertragen. Zo weet iedereen wat hij moet doen.

Villeneuve heeft hier een punt volgens mij...

FerrariMan

Citaat van: eppieVan mij mogen ze verdwijnen,ze worden toch niet gebruikt,hé Ralf.

:roll:

Doefie

Ze mogen weg. Tijdens de pitstops is daar de lollypopman voor, tijdens een race hebben ze nog altijd contact met het team via de boordradio.

FerrariMan

Citaat van: DoefieF1Ze mogen weg. Tijdens de pitstops is daar de lollypopman voor, tijdens een race hebben ze nog altijd contact met het team via de boordradio.

Ik denk dat we dan nog vaak moves zoals Verstappen om JPM gaan zien.

eppie

Citaat van: DoefieF1tijdens een race hebben ze nog altijd contact met het team via de boordradio.
Dus dan heeft het weghalen van de spiegels toch geen nut.

Eric

Citaat van: DoefieF1Ze mogen weg. Tijdens de pitstops is daar de lollypopman voor, tijdens een race hebben ze nog altijd contact met het team via de boordradio.

En daarna komen ze af dat ze het niet gehoord hebben of dat de verbinding weg was...Villeneuve heeft dat ook al meegemaakt hé :wink:  :lol:

laat die spiegels maar staan, ze staan (soms hangen) daar goed, het heeft zeker voordeel op de veiligheid.
Stel je de Hungaroring eens voor...Schumi, Montoya, Barrichello, Kimi en al de andere toppers moeten na enkele ronden beginnen met de tragere deelnemers op een ronde te zetten.

De tragere wagens zien niemand afkomen en behouden gewoon hun snelheid en lijn...met alle gevolgen vandien.

BMW-Power

Citaat van: JasperSpktakel omhoog!

In de pitstops zijn daar lollypopmannen voor.
Bij de start zal het net de onverwachte en overdreven afwijkingen voorkomen.
En bij het dubbelen kunnen duidelijke ongeschreven afspraken gemaakt worden. Bijvoorbeeld direct opzij gaan en vertragen of altijd op je lijn blijven en vertragen. Zo weet iedereen wat hij moet doen.

Villeneuve heeft hier een punt volgens mij...

Mss wel, maar daarvoor moet je wel eerst weten wanneer er iemand achter u zit!
Never underestimate the power of BMW!