Stratencircuits

Gestart door SDG, 17 augustus 2003 - 19:09:34

« vorige - volgende »

Wat vind je ervan dat stratencircuits in de hedendaagse Formule 1 wat in onbruik geraakt zijn?

Goede zaak, een F1-wagen is sowieso toch niet bedoeld om op de openbare weg mee te rijden.
6 (20%)
Jammer, want een race op een stratencircuit heeft toch altijd iets speciaals.
24 (80%)

Totaal aantal stemmen: 27

Poll gesloten: 17 augustus 2003 - 19:09:34

SDG

In het verleden werden er regelmatig Formule 1-races op stratencircuits gereden: Adelaide, Detroit, Phoenix, Long Beach, Las Vegas, Dallas... In de huidige F1 is dit fenomeen echter wat in onbruik geraakt. Als we Melbourne (vanwege zijn opzet en zijn snelle karakter geen echt 'typisch' stratencircuit) even buiten beschouwing laten, is Monaco de enige dergelijke race die nog op de kalender overblijft. Wat vind je hiervan?

Eric

Een stratencircuit is inderdaad iets speciaals...van mij mogen er meer komen, op voorwaarde dat ze voldoen aan de veiligheid.
Nog een andere voorwaarde waar het moet aan voldoen is dat er geracet kan worden...inhalen dus. :wink:

ddr

Citaat van: ericEen stratencircuit is inderdaad iets speciaals...van mij mogen er meer komen, op voorwaarde dat ze voldoen aan de veiligheid.
Nog een andere voorwaarde waar het moet aan voldoen is dat er geracet kan worden...inhalen dus. :wink:


Volledig mee eens, stratencircuits moeten kunnen, maar hier zijn enorm veel veiligheidsvoorschriften voor nodig, en in het huidige formule 1 is dit bijna onhaalbaar(o.a. snelheid), jammer maar ik vrees dat de stratencircuits zullen verdwijnen :(
Barrichello is the best

Schumi nr1

Ik ga akoord met wat eerder is vermeld, het is  leuk, maar de veiligheid mag niet in het gedrang komen.

The Iceman

Leuk zo'n stratencircuit waar de rijder zich geen enkel foutje kan permitteren. Wordt het kaf van het koren gescheiden. Alleen gaat het treintje rijden worden vrees ik als ze onder de huidige configuratie op zo'n stratencircuit gaan racen.  :cry:  Geef die F1's terug slicks, minder downforce door kleinere vleugels en je hebt inhaalmogelijkheden genoeg. Reglement aanpassen en terug wat meer stratencircuits, ik ben hier volledig voor te vinden !!!  :D  :D  :D

Jasper

Ja, meer stratencircuits.

Spa is trouwens toch gedeeltelijk een stratencircuit?

unknown

Meer stratencircuits, maar er moet kunnen ingehaald worden en het moet toch redelijk veilig zijn. Monaco is daar nu het tegenvoorbeeld van, maar er zijn circuits genoeg die wel aan de vereisten voldoen.

Ferrari 2010

Citaat van: unknownMeer stratencircuits, maar er moet kunnen ingehaald worden en het moet toch redelijk veilig zijn. Monaco is daar nu het tegenvoorbeeld van, maar er zijn circuits genoeg die wel aan de vereisten voldoen.
inhalen moet zeker mogelijk zijn, maar dan mopet je al op de snelweg gaan racen, en die is op veel plaatsen in een zeer slechte staat. hobbels elke seconde, terug opgevulde stukken die kapot waren gereden. Voor een race kan je geen weg nemen waar regelmatig vrachtwagens over rijden, en het moet vlak zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Er moeten er mee komen. Ik ben grote fan van Adelaide, Detroit en Surfers Paradise en ik vind dat de Formule 1 die eens (terug) zouden moeten proberen. Adelaide is veilig en er kan ingehaald worden (is in het verleden al bewezen). Detroit is een beetje het Amerikaanse Monaco, qua stratencircuit dan, en Surfers Paradise heeft in de CART al bewezen veilig te zijn ondanks de zware massacrash in 2002...

Citaat van: JasperSpa is trouwens toch gedeeltelijk een stratencircuit?

Was een gedeeltelijk stratencircuit. Nu is het een permanent circuit, zodat er aan de KACB en de FIA aan het circuit kunnen werken. Anders was het allemaal voor de gemeente(n) en de Waalse overheid.
Nu ook nog, maar in mindere mate.

Montréal was ook een gedeeltelijk stratencircuit...

IVY440

Moogt ge dan niet meer over de start-finish van de 24 uren en het stuk na de Eau Rouge rijden ?  :cry:  Vroeger mocht dat wel. Is al wel 10 jaar geleden.

unknown

Citaat van: Schumi 2002
Citaat van: unknownMeer stratencircuits, maar er moet kunnen ingehaald worden en het moet toch redelijk veilig zijn. Monaco is daar nu het tegenvoorbeeld van, maar er zijn circuits genoeg die wel aan de vereisten voldoen.
inhalen moet zeker mogelijk zijn, maar dan mopet je al op de snelweg gaan racen, en die is op veel plaatsen in een zeer slechte staat. hobbels elke seconde, terug opgevulde stukken die kapot waren gereden. Voor een race kan je geen weg nemen waar regelmatig vrachtwagens over rijden, en het moet vlak zijn.
Zoals Doefie zegt, Surfers' Paradise, heel breed en veilig. Daar kunt ge me gemak inhalen, zonder dat het een snelweg is.  :wink:

JVA

Een stratencircuit is iets speciaals. Maar niet meer geschikt voor de huidige generatie F1-wagens. Je kan nergens inhalen.

Laat ze nu racen op vliegvelden. Dat lijkt me leuker. Enorm brede banen, met verschillende racelijnen. In de CART is er zo een circuit. Spectakel gegarandeerd!

Jasper

Citaat van: JVAEen stratencircuit is iets speciaals. Maar niet meer geschikt voor de huidige generatie F1-wagens. Je kan nergens inhalen.

Laat ze nu racen op vliegvelden. Dat lijkt me leuker. Enorm brede banen, met verschillende racelijnen. In de CART is er zo een circuit. Spectakel gegarandeerd!
Silverstone was vroeger een vliegveld, maar daar zie je niks meer van natuurlijk.

Maar vliegvelden zijn idd interessant, die worden ook extreem goed onderhouden.

Gilles lives forever

Er moeten zeker meer stratencircuits komen!! Adelaide,Long beach, Toronto,... :)
Tegenwoordig zijn alle circuits dezelfde saaie boel, 4 km lang, overal dezelfde stereotiepe bochtjes, amper rechte stukken, tribunes op tientallen meters van de baan vandaan, hekken van 10 meter hoog...pff.
De veiligheid voor de rijders is alleszins geen issue.Met de CART rijden ze toch ook op stratencircuits en die wagens zijn ook niet zo sterk als de F1 bolides. De laatste dode in de CART is trouwens ook al ff geleden (99 Moore denk ik).

Laar maar komen die stratencircuits of mss is een oval (met ferme banking)  :)

greets Gilles
Speeding is not a crime, it's a need!!

KVDracer

Van mij mogen ze ook meer stratencircuits invoeren, maar dan ook race circuits en geen circuits zoals Monaco of Hongarije. En als ze de snelheden naar beneden willen halen, hier in België zijn genoegvluchtheuvels te vinden.