kimi vs jpm

Gestart door schumimik, 16 augustus 2003 - 13:21:34

« vorige - volgende »

kimi of juan ?

kimi is een klap hoger dan montoya
7 (21.9%)
kimi is nipt beter dan montoya
6 (18.8%)
ze zijn even goed
7 (21.9%)
montoya is nipt beter dan kimi
6 (18.8%)
montoya is veel beter dan kimi
6 (18.8%)

Totaal aantal stemmen: 30

Poll gesloten: 16 augustus 2003 - 13:21:34

schumimik

ik zou wel eens willen weten, wat de forumleden over de strijd kimi vs montoya denken. montoya werd in 2001 als de nieuwe senna gezien, hij werd de hemel ingeprezen, werd het nieuwe supertalent genoemd en bovendien zou hij veel beter dan die ene ralf schumacher zijn.
naar mij mening heeft montoya geen enkel van deze beweringen/uitspraken verandert in een feit. kimi integendeel is vaak sneller als zijn teamgenoot, dc vind ik overigens beter als jpm, lult niet veel, presteert goed en is in mijn ogen die supertalent.
wat vinden jullie de verhoudingen tussen deze 2 coureurs, kies je voor het warme mentaliteit (jpm) of ga je toch voor de ijskoude, finse killersmentalitiet van kimi raikkonen.
het is vrij duidelijk dat ik voor de iceman ga.
en tegen de mclaren fans zou ik zeggen, wees gerust met kimi raikkonen begint een heel mooi tijdperk die door kimi A.K.A iceman gedomineerd zal worden.  :D

F1-Fan 4-ever

Zonder dat je ze  in de zelfde wagen met dezelfde strategie ziet kan je onmogelijk weten wie de beste is. Maar ik denk toch dat kimi beter is omdat montoya gewoon meedoet om ongelukken te veroorzaken.

schumimik

Citaat van: F1-Fan 4-everZonder dat je ze  in de zelfde wagen met dezelfde strategie ziet kan je onmogelijk weten wie de beste is. Maar ik denk toch dat kimi beter is omdat montoya gewoon meedoet om ongelukken te veroorzaken.

                                                :mrgreen:

Race

Montoya is goed, maar Kimi is beter. Aan wat je zo kan zien is denk ik Kimi nipt beter als Montoya, maar dat kan ook heel anders zijn....

R van Hoof > G4q @ F1REM
Meld je nu aan op Sigforum.net!

Jasper

Eerst en vooral: ik ben Kimi-fan dus denk niet dat het omgekeerd is.

Op dit ogenblik is Montoya beter dan Kimi. Nipt. Dat is dus waar ik op gestemd heb.
Maar ik denk dat Montoya op dit ogenblik in topvorm is. We zien de laatste 7-8 races een compleet andere Montoya dan daarvoor. De Montoya van nu maakt geen foutjes meer (cfr. Hockenheim 2003). De Montoya van daarvoor maakte heel veel fouten (cfr. Melbourne 2003).
Bij Kimi is eerder de omgekeerde evolutie waarneembaar. Bij Sauber maakte hij bijne geen foutjes en was hij een Iceman. Vorig seizoen bij McLaren was niet representatief door de mechanische malaise die hij kende. Maar bij McLaren dit jaar heeft onze zogezegde Iceman al talloze foutjes gemaakt, daar waar je dat niet ziet bij DC, die trager maar consistenter rijdt. Nu ben ik zeker dat Kimi nog veel kan leren. Montoya heeft toch die twee seizoenen bij een topteam meer aan ervaring. Kimi rijdt één jaar minder F1 en daar was nog een jaar bij het toen middelmatige Sauber bij. Dus onze Fin moet nog wat ervaring opdoen en kan nog serieus leren uit zijn fouten.

En die fase lijkt JPM op dit moment voorbij te zijn. Hij werkt volgens de Williams-boys ook veel harder, hij traint fysiek meer en hij is vriendelijker en duidelijker tegen de mecaniciens sinds hij een kans heeft op de titel.


Conclusie: op dit moment is JPM nipt beter, maar dat kan nog helemaal veranderen...

Silver Arrows

Nou ik ben mss wat partijdig, maar kimi vindt ik toch wel de betere... kimi heeft wat ongeluk gekend dit seizoen, maar elke race ben ik positief onder de indruk van kimi.. over het algemeen heeft hij een zeer goede start (zal wel niet de enige zijn die daarop gelet heeft), hij rijdt agressief maar toch koel en als het geluk wat aan zijn kant is betreffende mechanische problemen zie ik hem het ver brengen.. ik hoop natuurlijk voor het beste voor dit seizoen maar ik ben realistisch dat de auto nog nit heel op punt staat .. maar ik heb zeker goeie verwachtingen voor Mclaren in 2004  8)

unknown

Kimi is beter, maar heeft dan ook minder concurrentie van zn ploegmaat.

FF

ik vind montoya nipt beter.
op race gebied ongeveer gelijk (beiden vorig seizoen elkaar bekampt, toen eens won de ene dan eens de andere cd duitsland/hongarije)

maar kimi is niet zo goed in qualifying, montoya heeft al veel poles, kimi gaat soms in de fout.


blijkbaar ben ik den enige die dat denkt hier, iedereen vindt kimi beter...
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Jasper

Citaat van: FFik vind montoya nipt beter.
op race gebied ongeveer gelijk (beiden vorig seizoen elkaar bekampt, toen eens won de ene dan eens de andere cd duitsland/hongarije)

maar kimi is niet zo goed in qualifying, montoya heeft al veel poles, kimi gaat soms in de fout.


blijkbaar ben ik den enige die dat denkt hier, iedereen vindt kimi beter...
Mijn geargumenteerde post niet gelezen? :D ;) 8)

FF

Citaat van: Jasper
Citaat van: FFik vind montoya nipt beter.
op race gebied ongeveer gelijk (beiden vorig seizoen elkaar bekampt, toen eens won de ene dan eens de andere cd duitsland/hongarije)

maar kimi is niet zo goed in qualifying, montoya heeft al veel poles, kimi gaat soms in de fout.


blijkbaar ben ik den enige die dat denkt hier, iedereen vindt kimi beter...
Mijn geargumenteerde post niet gelezen? :D ;) 8)
jawel hoor  :wink:
maar toen waren wij nog de enige 'marginalen' met die mening...
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Rippie

Vind JPM toch de betere. Ook voor de F1 heeft hij al veel laten zien. Kan met nog goed zijn F3000-races herinneren: inhalen in Monaco en winnen in Pau met een ronde (!!!) voorsprong. In zijn eerste jaar CART-kampioen worden, etc.
Maar goed, laat ik het op de F1 houden. Kimi reed ongetwijfeld niet slecht in zijn jaar bij Sauber, maar zo super imposant kon ik het niet noemen. Heidfeld was toch de betere dat jaar. Vind Kimi een beetje overschat, hij kwam meer dankzij de "hype" bij McLaren dan dankzij zijn resultaten.
Zowel JPM als Kimi hebben fouten gemaakt dit jaar. Beiden hebben echter ook laten zien niet bang te zijn voor reputaties van anderen. Het ligt dicht bij elkaar maar JPM heeft in mijn optiek toch al veel meer laten zien dan Kimi. JPM komt ook net iets professioneler over.
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

KVDracer

Ik vind JPM nipt beter dan KR. Gewoon omdat hij uit zijn eigen al snel is en niet is aangewezen op zijn wagen en hij rijdt met het verstand op nul, terwijl KR eerder berekend zal rijden, waarschijnlijk is het hier niet iedereen mee eens.

tazpas

Ik denk dat een Montoya een veel groter racetalent is dan Kimi maar uitzonderlijk veel dommer ook, daarom dat hij al die ongelukken veroorzaakt! Kimi is geduldiger en moet het meer van doordacht racen hebben, Montoya rijdt puur op instinct...wat nu het beste is zal wel aan t eind van t seizoen duidelijk zijn. (voor alle misverstanden te vermijden: Shumi is het talent en ook het brein in de F1 :lol: )

tazpas

Oeps, gelijk gepost en gelijke ideeen? Telepathie of gewoon de warheid?

KVDracer

Citaat van: tazpasOeps, gelijk gepost en gelijke ideeen? Telepathie of gewoon de warheid?

Neem da tweede maar  :wink:  :lol: