Avondraces ??

Gestart door IVY440, 04 augustus 2003 - 19:43:44

« vorige - volgende »

Goed idee ??

Ja
17 (81%)
Nee
4 (19%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 04 augustus 2003 - 19:44:41

IVY440

Van f1 racing. nl
CitaatZoals het er nu naar uitziet krijgen we in 2005 mogelijk enkele races die niet in de namiddag, maar 's avonds zullen worden gereden. De teambazen hebben alvast geen bezwaar tegen dit voorstel om meer publiek naar het circuit te lokken en die fans meer waar voor hun geld te geven.

Omdat de bezoekersaantallen al een tijdje aan het dalen zijn en de hoge prijzen stilaan onverantwoord worden, zaten de teambazen dit weekend even om de tafel om oplossingen te vinden. Eén van de dingen die naar voor werden geschoven was races 's avonds houden. Verbazend genoeg gingen alle teambazen akkoord met dat idee.

"We zijn een raceteam en we zullen racen op het tijdstip dat ze ons opdragen", reageerde McLaren-teambaas Ron Dennis heel kort. "Of dat nu in de ochtend of avond is, dat maakt ons niet uit."

Ook Minardi-teambaas Stoddart is gewonnen voor het idee.

"Ik denk wel dat dit goedgekeurd zal worden. Misschien nog niet in 2004 , maar in 2005 acht ik een avondrace wel mogelijk. Ik denk dat het publiek dat echt heel leuk zou vinden."

Het voorstel van Stoddart om VIP-races te houden waarbij testrijders elk een tweezitter zouden besturen met een bekendheid er in werd niet goedgekeurd.

Stel u voor. Zouden ze die dan niet beter op zaterdag houden? anders komen de mensen die op maandag moeten werken ook niet.

Schumi nr1

Ze moeten ze maar nie te laat houden hé, maar een race onder kunstlicht zou    wel eens de moeite zijn, over winter is dit perfect mogelijk.

Mikacouli

Yep,dit zie ik volledig zitten.Al is het in de midden van de nacht.Ik sta toch op voor alle oefenritten tijdens de overnachtse GP's zoals Melbourne.

IVY440

Ook voor de vrije oefenritten op vrijdag??  :shock:  zo zot ben ik niet. Voor een live qualify op TV wil ik wel opstaan.

Mikacouli

Citaat van: IVY440Ook voor de vrije oefenritten op vrijdag??  :shock:  zo zot ben ik niet. Voor een live qualify op TV wil ik wel opstaan.

Tuurlijk!!Elke nacht.Heb nog de hele nacht op gebleven en een paar uur later examens gaan maken.Alles voor Formule 1.Er komt maar weinig boven Formule 1 voor mij.Dat mag je aan iedereen vragen die mij kent.Ze zullen allemaal hetzelfde zeggen.

Maar het kan ook voordelen hebben he.Er zat tussen elke oefenrit een ruime tijd tussen.Die benutte ik dan om te blokken. :lol:

Eric

Ik heb ja gestemd, maar het verhaaltje dat hier staat zal niet doorgaan vrees ik...een tijd geleden is dat al eens op tafel gelegd en toen kreeg het ook een NJET.

IVY440

Maar nu zouden de teams ermee ingestemd hebben en moet alleen Big Bernie het nog goedkeuren. Hij zal het wel geen slecht idee vinden als hij het al aan de teams heeft voorgelegd.

unknown

Ja. Da zou schoon zijn, zoals in NASCAR en co.

KVDracer

Ik heb zonder twijfel ja gestemd. Heb een tijdje geleden zo een race gezien, maar weet wel niet meer of het IRL, CART of NASCAR was, maar het gaf een speciaal gevoel. Ik weet dat ze een jaar of twee geleden gesproken hebben om zo een avondrace te organiseren in Maleisië. Ik zou het graag een zien, zo een race. Misschien volgend jaar op Spa  :D

JVA

Absoluut.

Vooral de races in Japan, Maleisië en Australië!!

eppie

Er is niemand die nee stemt.Ik heb dus ook ja gestemd maar hem onlangs ergens gelezen dat dit totaal geen nut zou hebben omdat ze de formule1-wagens moeilijk koplampen kunnen geven en een baan zou zo hard verlicht moeten zijn dat het totaal geen nut meer heeft snachts te rijden.Maar een nachtrace in Monaco bij de vele lichtjes van alle hotels zou ik wel zien zitten.

FF

het gaat over avondraces en niet over nachtraces he, eppie.
goed idee lijkt me. iets voor de saaiere circuits mee op te fleuren : kunnen we nog kijken naar de zonsondergang tegen het einde van de race... en daarna dodookes doen
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Mikacouli

Citaat van: eppieEr is niemand die nee stemt.Ik heb dus ook ja gestemd maar hem onlangs ergens gelezen dat dit totaal geen nut zou hebben omdat ze de formule1-wagens moeilijk koplampen kunnen geven en een baan zou zo hard verlicht moeten zijn dat het totaal geen nut meer heeft snachts te rijden.Maar een nachtrace in Monaco bij de vele lichtjes van alle hotels zou ik wel zien zitten.

Nog nooit naar de cart gekeken??Daar rijdens ze ook races in het donger.Dan zijn er gewoon 'straatlichten'. :wink:

Eric

Citaat van: Mikacouli
Nog nooit naar de cart gekeken??Daar rijdens ze ook races in het donger.Dan zijn er gewoon 'straatlichten'. :wink:

Welk tijdstip van de dag is dat? :lol:  :lol:  :lol:

Ik hecht niet veel geloof aan die avondraces, hoe graag ik het ook zou willen

Doefie

Eens voor de schow zou het goed zijn, maar om effectief te racen, nee.