Main Menu

Wie

Gestart door Doefie, 12 juli 2003 - 21:30:52

« vorige - volgende »

Doefie



Wie is dit (tip: niet Ayrton Senna! ... reed waarschijnlijk met een gelicenseerde helm van Senna, vandaar dat hij die aanhad.)

Kimi

Citaat van: DoefieF1

Wie is dit (tip: niet Ayrton Senna! ... reed waarschijnlijk met een gelicenseerde helm van Senna, vandaar dat hij die aanhad.)

Ziet er mij iemand uit dat in het team van Jean-Pierre van Rossem (Onyx) reed aan de sponsoring van Moneytron te zien.

Laat me eens een gokje wagen, euhm... J.J. Letho

SDG

Dit is niemand minder dan Eddie Irvine!

IVY440

Citaat van: SDGDit is niemand minder dan Eddie Irvine!

Irvine heeft toch nooit met Onyx gereden??? Lehto wel, en er was nog iemand maar daar kan ik niet opkomen. Verwacht dat het een Braziliaan is. Waarom zou je anders een Senna-helm hebben?

SDG

En toch is het Irvine, tijdens een testrit voor Onyx in 1989. In die tijd (zijn pré-Formule 1-periode) was Irvine namelijk zo'n groot bewonderaar van Senna, dat hij gewoon de kleuren van zijn helm overnam.

Mikacouli

Tot ie er spel mee kreeg in de GP van Japan in 1993. :lol:  :lol:

Doefie

Het is inderdaad Eddie Irvine.

De foto is van december 1989, oten hij als vice-kampioen
Engels Formule 3 een testsessie kreeg van de heren bij Onyx. Ook de Finse Formule 3-kampioen kreeg een testsessie, ene Jyrki Jarviletho.
Letho kreeg wel een contract, Irvine niet. Na de test begon het te rommelen bij het management van Onyx, en kwam Van Rossum "aan de macht" bij het team.

Irvine vluchtte naar Japan, gevolgd door Heinz-Harald Frentzen. Daar vond in 1993 een van de meest competitieve en spannendste seizoen van een eenzitter-klasse, waar er maar liefst 15 coureurs om de Formule Nippon-kampioenstitel streeden. Irvine was de gelukkigste van allemaal. Hij maakte ook dat jaar zijn debuut, in Japan bij Jordan(de rest is gekend).

Zo komt het fenomeen terug dat elke coureur die zijn carrière bij Jordan startte nog wel eens bij hem terecht komt (Alesi, Irvine, Fisichella, ...).