Brabham-Alfa Romeo

Gestart door SDG, 07 juli 2003 - 10:43:16

« vorige - volgende »

SDG

Het Brabham-team behaalde gedurende zijn samenwerking met Alfa Romeo twee overwinningen, beide behaald door Niki Lauda in 1978, waarbij telkens wat het nodige geluk kwam kijken. In Zweden werd de beruchte 'stofzuiger'-wagen ingezet en had het team het geluk dat deze wagen voor één enkele keer getolereerd werd. Ook in Italië, waar Ronnie Peterson verongelukte, werd de overwinning op een vrij gelukkige manier binnengehaald. Wat was er juist gebeurd?

Mikacouli

Ik heb die GP op video maar ik weet niet wat er speciaal aan die overwinning was hoor.Of het geluk.Ik zou het niet weten.

Doefie

Mario Andretti en Gilles Villeneuve eindigden 1 en 2, maar werden gediskwalificeerd wegens een "jumpstart". Ironisch genoeg reden de laatste 8 nog in 3de versnelling naar de startgrid toen de starter de startlichten op groen zette, als start van de race. De gevolgen zijn bekend.

Jasper

Citaat van: DoefieF1Mario Andretti en Gilles Villeneuve eindigden 1 en 2, maar werden gediskwalificeerd wegens een "jumpstart". Ironisch genoeg reden de laatste 8 nog in 3de versnelling naar de startgrid toen de starter de startlichten op groen zette, als start van de race. De gevolgen zijn bekend.
Och ja, daar stond een heel artikel over in de FORMULE1 van enkele maanden geleden. Er wordt daar altijd een specifieke race of rijder of ondergang van een team of zo bekeken, en die race was er eens bij.

Martin

Ik wou net gaan zoeken.
Niet meer nodig.

SDG

Citaat van: DoefieF1Mario Andretti en Gilles Villeneuve eindigden 1 en 2, maar werden gediskwalificeerd wegens een "jumpstart". Ironisch genoeg reden de laatste 8 nog in 3de versnelling naar de startgrid toen de starter de startlichten op groen zette, als start van de race. De gevolgen zijn bekend.

Inderdaad. Al werden ze niet helemaal gediskwalificeerd, maar kregen ze een strafminuut aan de broek, waardoor ze in de uitslag terugvielen naar plaatsen 6 en 7. Zodoende lag de weg breed open voor Lauda.

Doefie

Eigelijk een tamelijk goede race, maar domme officials. De eerste 2 diskwalificeren als de laatste 8 nog in 3de versnelling aan 't rijden zijn...

CitaatOch ja, daar stond een heel artikel over in de FORMULE1 van enkele maanden geleden. Er wordt daar altijd een specifieke race of rijder of ondergang van een team of zo bekeken, en die race was er eens bij.

Laatste keer was het over François Cévert. Deze race kwam bij een intervieuw van Riccardo Patrese, was denk ik in het magazine na Grand Prix van Spanje.

Jasper

Citaat van: DoefieF1Eigelijk een tamelijk goede race, maar domme officials. De eerste 2 diskwalificeren als de laatste 8 nog in 3de versnelling aan 't rijden zijn...

CitaatOch ja, daar stond een heel artikel over in de FORMULE1 van enkele maanden geleden. Er wordt daar altijd een specifieke race of rijder of ondergang van een team of zo bekeken, en die race was er eens bij.

Laatste keer was het over François Cévert. Deze race kwam bij een intervieuw van Riccardo Patrese, was denk ik in het magazine na Grand Prix van Spanje.
Inderdaad, nu was het over Cévert. Dat dat bij een interview met Patrese kwam, wist ik niet meer. Ik wist wel dat er een interview met Patrese in stond...