Proberen

Gestart door Luc, 30 juni 2003 - 12:47:42

« vorige - volgende »

Kunnen marshallers rijders helpen?

Ja, zonder beperkende voorwaarden.
10 (23.3%)
Neen, nooit.
16 (37.2%)
Ja, onder beperkende voorwaarden die ik natuurlijk vermeld.
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 36

Poll gesloten: 30 juni 2003 - 12:47:42

unknown

Citaat van: Mikacouli
Citaat van: Kenneth1265

Je kan altijd vastzitten als een dwaze persoon (MONTOYA!!!!!!!!!!!) tegen u rijdt. Vroeger zagen we ook veel duels tussen Schumacher en Hakkinen (waren dit zo'n smerige? Ik denk het niet!).

Hij had nog genoeg plaats.Het was Schumi die naar de buitenkant ging.Zo'n maneuvers moeten we meer zien.Alleen dat die persoon uit zichzelf niet begint te spinnen.Montoya kon er echt niets aan doen.Precies of gij doet van wanneer er iemand in Schumachers weg rijd dat hij een 'krapuul' is.Komaan,get real!
Misschien best on topic blijven.

QMaverick

Lachen, van alle auto's die er dit seizoen zijn afgegaan is misschien van 10% de motor blijven draaien...

Bekijk het eens realistisch:
1 Hoe vaak gaan er twee auto's tegelijkertijd  eraf?
2 Blijft van beide auto's de motor lopen...
3 Zijn beide auto's onbeschadigd, of in ieder geval nog in het bezit van achtervleugels en vier wielen.
4 En kunnen beide auto's niet op eigen kracht de baan opkomen....

Denk dat de kans 1 op 200 is dat precies zo voorkomt, dus eens in de 6 à 7 jaar zal dit kunnen gebeuren...  :lol:

Sorry Luc, maarre laat de marshals lekker duwen als de motor nog loopt...
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

Tim C

Ik heb onder beperkte voorwaarden gekozen.

Wanneer een wagen sneller weg te krijgen is door hem weer te duwen, dan door te takelen heb ik er geen probleem mee.

En mocht het echt gaan om het kampioenschap denk ik dat we wel wat sportiviteit te zien zullen krijgen.
Denken we aan de tour 2001? waar Armstrong wachtte op Ullrich nadat die in een ravijn was gedonderd. Eigenlijk had hij toen al de tour kunnen winnen...

FF

ik ga akkoord met phil en qmaverick : dit is een uitzonderlijke situatie
schumi had veel geluk dat hij net niet dieper in het grind zat en dat hij de motor aan de praat hield.

ps : met geluk bedoel ik niks negatiefs of zo jegens schumi
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

bogie

Citaat van: Kenneth1265
Citaat van: Juan
Citaat van: Kenneth1265Je kan altijd vastzitten als een dwaze persoon (MONTOYA!!!!!!!!!!!) tegen u rijdt. Vroeger zagen we ook veel duels tussen Schumacher en Hakkinen (waren dit zo'n smerige? Ik denk het niet!).
jerez '97 soms vergeten???

Nee, dat was volledig zijn schuld, maar alle duels Schumacher - Montoya eindigt slecht

blijkbaar heeft ms z'n gelijke gevonden, wat de topic betreft, volledig akkoord luc, of het nu monty of ms is, op eigen kracht verder of niet
1 man -> Montoya

phil69

euh,luc...
waarschijnlijk zul het hiermee ook niet helemaal eens zijn

maar stel dat ze al die grindbakken zouden vervangen door vertragende asfaltstroken,zoals op het " high tech test track' in Le Castelet

voorstander?

Kenneth1265

Citaat van: phil69euh,luc...
waarschijnlijk zul het hiermee ook niet helemaal eens zijn

maar stel dat ze al die grindbakken zouden vervangen door vertragende asfaltstroken,zoals op het " high tech test track' in Le Castelet

voorstander?

ja

JVA

Ik heb gekozen voor altijd helpen.

De keren dat ze er met twee afgaan en geen van beide hun motor laten afslaan, zullen wel niet veel voorkomen.

Maar, vervang grindbakken door asfalt en dan heb je dat probleem ook weeral opgelost.

Doefie

Ja, onder bepaalde voorwaarden.
Staan ze half in de grind, half op het asfalt, dan ok.
Staan ze volledig in de grind, dan niet.

De kans dat ze der met 2 afvliegen is klein, tenzij er brokke van komen.

Asfalt is niet meteen de beste methode, want stel nu zoals in Hockenheim dat hun remmen niet meer werken knalle ze door het asfalt nog met 250km/uur frontaal in de banden. Niet meteen gezellig...

Alan Blues

Citaat van: DoefieF1Ja, onder bepaalde voorwaarden.
Staan ze half in de grind, half op het asfalt, dan ok.
Staan ze volledig in de grind, dan niet.

De kans dat ze der met 2 afvliegen is klein, tenzij er brokke van komen.

Asfalt is niet meteen de beste methode, want stel nu zoals in Hockenheim dat hun remmen niet meer werken knalle ze door het asfalt nog met 250km/uur frontaal in de banden. Niet meteen gezellig...

Met die stelling kan ik het wel vinden.

"Staan ze half in de grind, half op het asfalt, dan ok.
Staan ze volledig in de grind, dan niet."

Er moet ergens een grens getrokken worden, maar het is moeilijk te bepalen waar die ligt.

k heb de GP vanavond eindelijk gezien (was gisteren aan het rocken in Werchter) en de situatie was inderdaad zeer gevaarlijk. Er zou meer risico geweest zijn hadden ze MS weggetakeld dan als ze hem gewoon terug het ciruit op duwden. Maar of hij daarvoor zou moeten opgeven is voor mij nog een twijfelgeval. Ik had uiteraard ook liever gezien dat hij zijn punten niet kreeg, ;) Maar als ze het zo in het reglement hebben gezet...

Ik hoop enkel dat als er een andere piloot in dezelfde situatie vertoeft, hij even snel geholpen wordt.

Neemt niet weg dat ik het een knappe race vond.

Montoya heeft wel risico genomen en, volgens mij, toch die deur iets te veel toe gedaan. Maar anderzijds wist MS wel met wie hij te maken had en had hij effe gas kunnen lossen. MS is volgens mij die bocht ook te snel in gegaan. Op die plaats waren er al meerdere wagen waarbij de voorkant uitbrak. MS heeft dat ook meegemaakt. Enkel jammer voor hem dat JPM links van hem reed. Tja, race-incident...  :?

De rest ga ik posten in een andere topic. :)

Scuderia Ferrari

Marshalls mogen helpen, mits ze zelf geen gevaar lopen

Bruno

Ik heb ook onder beperkte voorwaarden gekozen, net als Tim C. denk ik dat het best mag als de wagen sneller weggeduwd dan getakeld is.

De stelling van Qmav. sluit er nog meer bij aan denk ik.

Ff herhalen:
Realistisch bekeken :
1. Hoe vaak gaan er twee auto's tegelijkertijd eraf?
Dat is al gebeurd, maar:
2. Blijft van beide auto's de motor lopen...
Lijkt me al heel wat minder kans op.
3. Zijn beide auto's onbeschadigd, of in ieder geval nog in het bezit van achtervleugels en vier wielen.
Nog minder kans.
4. En kunnen beide auto's niet op eigen kracht de baan opkomen....

Ik zou er nog een punt 5 aan willen toevoegen: staan ze dan nog deels op het circuit, want toegegeven, Schumi had geluk dat hij maar een lichte duw nodig had om weg te zijn, stond hij met de 4 wielen in het grind dan was duwen niet genoeg denk ik.

Dit alles in beschouwing genomen lijkt me de kans op situatie met deze combinatie een kans van 1 op een miljoen.

Het duel tussen 2 tenoren van dit moment er bij halen lijkt me dus totaal overbodig. En als dat dan toch (n)ooit voorkomt dan zal er achteraf zo veel controverse bestaan over waarom ze eerst die piloot hebben geduwd en dan de ander dat ze allebei de piloten zullen diskwalificeren vrees/hoop ik.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

eppie

als ze dan worden gediskwalificeerd zal de winnende piloot dan toch klagen want er stond niet in het reglement da da ni mag.Dus als er iemand afgaat heeft die pech,staat die op een gevaarlijke plaats dan duw je hem weg en moet hij de pits inkomen.Zo is er geen discussie mogelijk

MisterY

Citaat van: SnekuemAuto in de grindbak ---------> race voorbij !!!! Zo simpel is dat.
Indien de wagen op een gevaarlijke plek staat, mag de baanpost deze terug op de piste duwen en moet de desbetreffende coureur zijn pitbox binnenrijden en opgeven.

Bij deze stelling kan ik mij het best vinden (en dat heeft nu niets met de situatie van afgelopen weekend te maken). Het is blijkbaar ook niet echt duidelijk voor de marshall's wat ze in zo'n situatie moeten doen, want ze bleven toch wel lang weg, vond ik. Zeker omdat MS daar zeer gevaarlijk stond.

Maar als ik nu eens dezelfde situatie neem in de laatste race van het seizoen. Het kampioenschap is nog niet beslist. Stel nu dat de ene titelkandidaat door dergelijke duwactie het kampioenschap wint, ik denk niet dat de andere kandidaat wereldkampioen hiermee akkoord zou gaan! Dan pas zal de echte discussie beginnen, vrees ik...

Juan

Citaat van: JVAMaar, vervang grindbakken door asfalt en dan heb je dat probleem ook weeral opgelost.
grind remt de auto juist af, dus grind is veiliger, dus zeker niet overal asfalt leggen of je krijgt zware crashes :wink:
Juan