Moet Schumacher gediskwalificeerd worden ??????

Gestart door The Iceman, 29 juni 2003 - 16:31:58

« vorige - volgende »

Moet Schumacher gediskwalificeerd worden ?

Ja, eens de wagen vast zit in de grindbak, ben je uit de race.
21 (39.6%)
Nee, hij stond op een gevaarlijke plaats, dus moest hij worden weggeduwd
32 (60.4%)

Totaal aantal stemmen: 46

Poll gesloten: 29 juni 2003 - 16:31:58

unknown

Citaat van: JasperEn die regel van Luc klopt inderdaad, cfr. f1.racing-live.com >> regulations >> FIA 2003 sporting regulations >> page 7 >> sectie Driving >> regel 61
8)
De regel klopt, maar als ge niet relevante regels aanhaalt, dan kan ik veel bewijzen ze.

sledge

Volgens iemand (was het martin?) was die "toeschouwer" de bestuurder van de takelwagen, wat op zich wel kan. Want volgens mij moeten die geen speciale kleding dragen voor de vieligheid ofzo.
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Doefie

Ja, maar die hebben ook een speciale badge om te bewijzen dat ze voor de organisatoren werken, en dat heeft die vent zo te zien niet...

unknown

Citaat van: DoefieF1Ja, maar die hebben ook een speciale badge om te bewijzen dat ze voor de organisatoren werken, en dat heeft die vent zo te zien niet...
Eerst zien wie die vent juist is, toeschouwer, bestuurder, steward met zijn pak dat in de was is...........

tazpas

Citaat van: SnekuemHier het bewijs !!!!

Welk bewijs? Ik vind niet dat die man de wagen hielp op de baan duwen, hij duwde gewoon in de andere richting op die foto!!!!

beffie

ik begrijp het wel, zoals luc zegt, je rijdt alleen en als je van de baan gaat en vastzit ist gedaan hé, dan ook van die inhaalmanoeuvers, ja als je inhaalt en je veroorzaakt een botsing, akkoord maar als je nie inhaalt ga je ook geen punten scoren, das et risico van uitvallen, dan van DC, als je nu zelf rijdt op de baan en je kan niet meer remmen en je rijdt op iemand in, dan is het ook jou fout hé, de wetgeving zegt da je afstand moe laten, ik ben ook een bumperrijder  :D hehe ma kheb gelukkig nog geen accident gehad  8)  goei remmen :-)
Beffie and it's not my real name

Back in F1REM - G4V
Hattrick - de scoorders IV.29

SDG

Langs de andere kant heeft MS aan die kerel niet gevraagd om hem te komen helpen, dus om hem daarvoor te straffen? Men heeft vandaag gewoon het reglement volgens mij juist geïnterpreteerd (wagen staat op een gevaarlijke plaats en is niet stilgevallen, dus mag weer aangeduwd worden in de race), en daar valt uiteindelijk niets op af te dingen. Daarom ook heb ik 'nee' gestemd.

BugsBunny

Citaat van: SDGLangs de andere kant heeft MS aan die kerel niet gevraagd om hem te komen helpen, dus om hem daarvoor te straffen? Men heeft vandaag gewoon het reglement volgens mij juist geïnterpreteerd (wagen staat op een gevaarlijke plaats en is niet stilgevallen, dus mag weer aangeduwd worden in de race), en daar valt uiteindelijk niets op af te dingen. Daarom ook heb ik 'nee' gestemd.

Hij heeft wel gevraagd om hem terug op de baan te duwen.
A Eruchîn, ú-dano i faelas a hyn an uben tanatha le faelas!

Gilles Villeneuve

Citaat van: unknown
Citaat van: DoefieF1
CitaatLuckse toch, lees artikel 150 es, op die moment rijdt hij niet, staat stil, en moest weggeduwd worden, wat mag want de motor stond nog aan.
Als ge uw mening volgt, zeggen uw artikel en da artikel 150 t tegenovergestelde.
En waarom nie verdertrekken, dan stond hij nog gevaarlijk.

Ik denk toch da gij da is moet herleze:

Het Artikel 150 waarover gepraat wordt (voor diegene die het niet wete):

Citaat150) If a car stops during the race (except under Article 142 c and d), it must be removed form the track as quickly as possible so that its presence does not constitute a danger or hinder other competitors. If the driver is unable to drive the car from a dangerous position, it shall be the duty of the marshalls to assist him. If any such assistance results in the engine starting and the driver rejoining the race, the car will be excluded from the results of the race

Zegt volges mij net hetzelfde als Luc zei.
Is klaar en duidelijk: volgens het reglement wordt M.Schumacher gediskwalificeerd. Senna had het ook voor (Japan 1989), zelfde situatie, ook opnieuw verdergeduwd door de marshalls, en hij werd gediskwalificeerd.
Ge leest t artikel verkeerd, de motor was niet stilgevallen, dus die paragraaf telt nie.
En Senna werd gediskwalificeerd voor t afsnijden van de chicane.

Senna werd toen DQ voor cutting van de chicane ...
MS zijn motor werd NIET terug opgestart door de marshalls, dus is da stuk niet van toepassing...

dus ms krijgt de punten en geen DQ ... wel een DQ voor Alonso, dangerous driving ... volgens mij een pure brake-test ... echt lafhartig... DC had zich zwaar kunne verwonden door dat spelleke
Beleef de 24 Uren van Zolder live via www.24U.be !

Bart VD

Ross Brawn:

"Juan Pablo is een klasseloze rijder, hij komt naast een rijder te rijden, en stuurt dan de bocht in zonder na te denken over de gevolgen. We hebben lange tijd duels gehad tussen Michael en Mika (Hakkinen), maar zij hebben elkaar nooit van de baan gereden. Juan Pablo raakt te veel betrokken bij incidenten. Bij dit incident heeft Michael kostbare punten verloren."

Waarschijnlijk waren Brazillië 2002 en Oostenrijk (2 keer zelfs) dan wel klasse?
This space for rent

Tim C

Sorry jongens

Artikels 28 en 150 zijn niet geldig

28: Schumacher reed alleen in z'n auto en kreeg dus geen hulp tijdens het rijden

150: Die gaat er vanuit dat de motor al was afgeslagen en dat die door eht duwen terug op gang kwam, de motor liep nog...

Ik richt uw aandacht op artikel 90:

Citaat90) Drivers are strictly forbidden to drive their car in the opposite direction to the race unless this is absolutely necessary in order to move the car from a dangerous position. A car may only be pushed to remove it from a dangerous position as directed by the marshals.

Einde discussie...

Schumi's grootste fan

Die snap ik niet, Tim!

Wilt ge zeggen dat Schumacher toch moet gediskwalificeerd worden? Op basis van die extra regel?

:oops:

DAt willen we toch niet, hé! :P

Bruno

Citaat van: Tim CSorry jongens

Artikels 28 en 150 zijn niet geldig

28: Schumacher reed alleen in z'n auto en kreeg dus geen hulp tijdens het rijden

150: Die gaat er vanuit dat de motor al was afgeslagen en dat die door eht duwen terug op gang kwam, de motor liep nog...

Ik richt uw aandacht op artikel 90:

Citaat90) Drivers are strictly forbidden to drive their car in the opposite direction to the race unless this is absolutely necessary in order to move the car from a dangerous position. A car may only be pushed to remove it from a dangerous position as directed by the marshals.

Einde discussie...

Ben net terug thuis en wat een discussie is hier weeral aan de gang zeg. Blijkbaar zijn er een deel forummers die enekel maar wat kunnen posten als het wederom "anti" is.  Spijtig.... :cry:

Ik heb dus ook nee gestemd want als je de regels kent weet je dat wat er gebeurd was het juiste was.

Reglement is reglement, maar om er dan net enkel en alleen dat artikel bij te halen dat in uw kraam past is wel erg stom.

Ik denk ook niet dat het sneller zou geweest zijn om de wagen weg te takelen want dan moest Schumi eerst uitgestapt zijn, zijn motor draaide nog en dan probeer je alles om terug op de baan te geraken hé.

Hij zal ook wel best de regels kennen om te weten wat er wel of niet mogelijk was.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Bruno

Citaat van: Schumi's grootste fanDie snap ik niet, Tim!

Wilt ge zeggen dat Schumacher toch moet gediskwalificeerd worden? Op basis van die extra regel?

:oops:

DAt willen we toch niet, hé! :P

Lees de laatste zin van die regel ns goed.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Rippie

Wat kunnen sommige mensen toch heerlijk zeveren  :lol:

Er is geen reden om Schumi te diskwalificeren, al zouden sommigen dat nog zo graag zien. Volgens de regels heeft hij namelijk niks verkeerd gedaan. Als hij wel wat verkeerd had gedaan was hij trouwens al lang gediskwalificeerd ;)

Moet zeggen dat het trouwens een mooie actie van JPM was. Buitenom Schumi passeren!  8)
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst