Moet Schumacher gediskwalificeerd worden ??????

Gestart door The Iceman, 29 juni 2003 - 16:31:58

« vorige - volgende »

Moet Schumacher gediskwalificeerd worden ?

Ja, eens de wagen vast zit in de grindbak, ben je uit de race.
21 (39.6%)
Nee, hij stond op een gevaarlijke plaats, dus moest hij worden weggeduwd
32 (60.4%)

Totaal aantal stemmen: 46

Poll gesloten: 29 juni 2003 - 16:31:58

masta

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: mastaDie situatie waarover je't hebt, doet me denken aan de F3 wedstrijd in Macao 1990, waarbij onder dezelfde omstandigheden MH zijn voorvleugel verloor.

:lol: Inderdaad, dat halen ze ook vaak boven, dat moment.
blijkbaar moet Käkkinen daar toch van hebben geleerd. Eén ronde later sloeg hij wel succesvol toe in Spa 2001, over takt gesproken. pet af.

Bruno

Citaat van: eppieJPM zegt constant "you know".da is omdat hij ni direct op de woorden komt.Engels is ni zijn moedertaal.

Ik had nochthans onlangs nog een filmpje gezien waar hij duidelijk iets in de aard van "He broke my fucking head" zei. Toen ging zijn Engels wel vlotjes.  :lol:  :lol:  :lol:


Ff ter verduidelijking: grapjeuh!

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

masta

150) If a car stops during the race (except under Article 142 c and d), it must be removed form the track as quickly as possible so that its presence does not constitute a danger or hinder other competitors. If the driver is unable to drive the car from a dangerous position, it shall be the duty of the marshalls to assist him. If any such assistance results in the engine starting and the driver rejoining the race, the car will be excluded from the results of the race

aan alle voorwaarden werden voldaan om weg te rijden uit een gevaarlijke situatie.


Het is duidelijk - die linker man en onbevoegd persoon legt daar wel een hand op de wagen. Hij helpt MS de baan op. Dat is tegen het reglement.
Nu, laten we eerlijk zijn. Wat daar gebeurde is tegen de letter, maar zeker niet tegen de geest van de wet. Het is aan een rechter om vooral de geest van de wet gegrijpen. Vandaar denk ik dat het zinvol was hierover a posteriori geen sanctie uit te spreken. onder het motto: zonder die niet-marshall hadden de marshall die wagen ook de baan opgeduwd.

En toch moet ik Luc steunen in zijn oproep. Pas het reglement toe, wat als zoals in Brazilie dit jaar enkele piloten samen van de baan gaan, vast komen te zitten met een draaiende motor? Wie wordt als eerste geholpen?

Bruno

Citaat van: masta150) If a car stops during the race (except under Article 142 c and d), it must be removed form the track as quickly as possible so that its presence does not constitute a danger or hinder other competitors. If the driver is unable to drive the car from a dangerous position, it shall be the duty of the marshalls to assist him. If any such assistance results in the engine starting and the driver rejoining the race, the car will be excluded from the results of the race

aan alle voorwaarden werden voldaan om weg te rijden uit een gevaarlijke situatie.


Het is duidelijk - die linker man en onbevoegd persoon legt daar wel een hand op de wagen. Hij helpt MS de baan op. Dat is tegen het reglement.
Nu, laten we eerlijk zijn. Wat daar gebeurde is tegen de letter, maar zeker niet tegen de geest van de wet. Het is aan een rechter om vooral de geest van de wet gegrijpen. Vandaar denk ik dat het zinvol was hierover a posteriori geen sanctie uit te spreken. onder het motto: zonder die niet-marshall hadden de marshall die wagen ook de baan opgeduwd.

En toch moet ik Luc steunen in zijn oproep. Pas het reglement toe, wat als zoals in Brazilie dit jaar enkele piloten samen van de baan gaan, vast komen te zitten met een draaiende motor? Wie wordt als eerste geholpen?

Je eerste punt begrijp ik, maar op dat moment moeten ze de organistaie ook een boete geven want er mag op geen enkel moment de mogelijkheid zijn dat een persoon die niks met de organisatie te maken heeft zo maar de baan op kan.

Wat je laatste regel betreft:

Hier gaan we niet op terug komen hé, lees deze en een andere topic eens helemaal door en dan zal je merken dat de kans op zo'n situatie zo goed als onbestaande is.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

sledge

Ik vind het alleen raar dat de FIA er geen statement over geeft. Dan is alles direct opgelost.

volgend stukje komt van f1.com, de officiele site dus

As the Ferrari's front wing tagged the Williams' right-hand sidepod, the Ferrari spun and became momentarily beached in the gravel until three marshals and an interloping fan helped to push him clear. Thereafter Schumacher appeared set for sixth place until Coulthard's retirement earned him an extra point. By the flag he only just failed to catch Alonso for fourth.
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

MS Fan

Citaat van: sledgeIk vind het alleen raar dat de FIA er geen statement over geeft. Dan is alles direct opgelost.

volgend stukje komt van f1.com, de officiele site dus

As the Ferrari's front wing tagged the Williams' right-hand sidepod, the Ferrari spun and became momentarily beached in the gravel until three marshals and an interloping fan helped to push him clear. Thereafter Schumacher appeared set for sixth place until Coulthard's retirement earned him an extra point. By the flag he only just failed to catch Alonso for fourth.

En achteraf bleek dat die interloping fan de bestuurder was van de kraan (zoals hier al eerder vermeld is). Deze had welliswaar geen marshall vestje aan, maar hij wordt toch aanzien als official en mocht dus helpen de wagen te duwen ;)
A sick mind is a true delight ...

eppie

CitaatIk had nochthans onlangs nog een filmpje gezien waar hij duidelijk iets in de aard van "He broke my fucking head" zei. Toen ging zijn Engels wel vlotjes.    
Da is geene lange zin,da kan mijn neefje ook vlotjes zeggen.Hij zal te veel naar The Osbournes gekeken hebben.



CitaatHier gaan we niet op terug komen hé, lees deze en een andere topic eens helemaal door en dan zal je merken dat de kans op zo'n situatie zo goed als onbestaande is.

Ik vind toch dat je er moet van uitgaan dat het wel is gebeurt en als jouw favoriet dan in het nadeel is ga jij heel hard roepen.

Eric

Wat ik nu ga zeggen heeft niets te maken met het feit dat ik een McLaren fan ben...

Naar mijn weten is Formule 1 een gemotoriseerde sport, dus als je in de grindbak geraakt, wie dan ook, en niet meer weggeraakt op eigen krachten moet dan maar opgeven.
In het geval van Schumi moesten de baanposten hem weer op het circuit duwen om hem nadien in de pits te roepen en op te geven.

Doefie

Citaat van: ericWat ik nu ga zeggen heeft niets te maken met het feit dat ik een McLaren fan ben...

Naar mijn weten is Formule 1 een gemotoriseerde sport, dus als je in de grindbak geraakt, wie dan ook, en niet meer weggeraakt op eigen krachten moet dan maar opgeven.
In het geval van Schumi moesten de baanposten hem weer op het circuit duwen om hem nadien in de pits te roepen en op te geven.

Hiermee ga 'k akkoord.

Jasper

Citaat van: unknown
Citaat van: Peter Sleeckxik heb niks tegen ferrari maar ik heb altijd het gedacht dat schumacher word bevoorrecht.
Hou het maar bij dat gedacht, want t is nie zo.
Tuurlijk, want jij bent een Ferrari-fan. :P :P :P

;) ;) ;) ;) ;) ;) (dit niet vergeten he!)

Peter Sleeckx

Citaat van: ericWat ik nu ga zeggen heeft niets te maken met het feit dat ik een McLaren fan ben...

Naar mijn weten is Formule 1 een gemotoriseerde sport, dus als je in de grindbak geraakt, wie dan ook, en niet meer weggeraakt op eigen krachten moet dan maar opgeven.
In het geval van Schumi moesten de baanposten hem weer op het circuit duwen om hem nadien in de pits te roepen en op te geven.







Beter kan dit niet gezegd worden .Maarja je bent M. Schumacher of niet h  :wink: