Moet Schumacher gediskwalificeerd worden ??????

Gestart door The Iceman, 29 juni 2003 - 16:31:58

« vorige - volgende »

Moet Schumacher gediskwalificeerd worden ?

Ja, eens de wagen vast zit in de grindbak, ben je uit de race.
21 (39.6%)
Nee, hij stond op een gevaarlijke plaats, dus moest hij worden weggeduwd
32 (60.4%)

Totaal aantal stemmen: 46

Poll gesloten: 29 juni 2003 - 16:31:58

The Iceman

Wat vinden jullie hiervan. Schumacher diskwalificeren of niet na het incident met Montoya ?
Vind persoonlijk van wel, eens je in de grindbak komt te staan en niet meer los geraakt is de race over. Marshalls zijn wel verstandig geweest om hem terug op de baan te duwen omdat hij op een gevaarlijke plaats stond. De racecommissarissen hadden hem binnen moeten roepen om op te geven, aangezien hij werd geduwd.

™the_master

Hmm, zolang de wagen zijn motor niet afslaat mag de coureur weggeduwd worden... Nu ja, daar stond naar het schijnt een toeschouwer mee te duwen, en volgens de regels mogen enkel de stewards dat... maar Schumacher kan er ni aan doen dat die vent daar wil meeduwen

Mikacouli

yep,als de motor nog draaite mag hij weggeduwd worden.Het is zo.Dus ik heb op nee gestemd.

KVDracer

Ik heb neen genomen. Maar eigenlijk stond mijn keus er niet tussen. Hij moet enkel gediskwalificeerd worden wanneer er een toeschouwer hem meehielp.
In CART zie je toch ook dikwijls dat ze nog worden weggeduwd.

bogie

ik weet het juiste regelment niet op die situatie, maar ik dacht eenmaal je van de baan gaat en niet op eigen kracht terug op de baan kan komen, de race over is
1 man -> Montoya

Schumi nr1

Als de motor niet afligt en het is mogelijk mag je weer op de baan geholpen worden, dat er een toeschouwer hielp kan niemand aan doen, de fout ligt daar bij de organisatoren, die moeten er  voor zorgen dat die toeschouwer niet op de baan kan.

Martin

Het was geen toeschouwer maar de bestuurder van de sleeptruck.
Dat is volgens mij ook een baanmedewerker.

Kimi

Ja, de bestuurder van die vrachtwagen is nog altijd geen steward, die mocht niet meegeholpen hebben.

schumi2002

montoya ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

Martin

Citaat van: KimiJa, de bestuurder van die vrachtwagen is nog altijd geen steward, die mocht niet meegeholpen hebben.

Een bestuurder van een truck op de baan is ook een steward.
Anders heeft ie niets binnen de vangrails te zoeken.
Ik wil de regel wel opzoeken.
Maar neem van mij maar aan dat het geen toeschouwer is.
Het is een baanmededewerker, dus een steward.

schumifan

Ik vind dat Montoya een straf verdiende want die liet in mijn ogen zeker niet genoeg plaast.

actros

Het is een baanmededewerker, dus een steward.



Alleen als hij voorzien is van de nodige pasjes , badges en vestjes .
In dit geval ontbreken deze . Dus geen ""officiele steward "" .
een straat is geen.......circuit

Lender

Schumi stond op een gevaarlijke plaats, en de motor draaide nog , dus mochtst hij weggeduwd worden. Wel een mooi gebaar om de volgende ronde naar die stewards een duim op te steken. En wat die ene "steward" betreft, tja, wat gaan ze hem doen???
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

bogie

Citaat van: schumifanIk vind dat Montoya een straf verdiende want die liet in mijn ogen zeker niet genoeg plaast.

grote dikke zever, was een gewaagd inhaalmaneuver, en als je goed kijkt nr de beelden stuurde schumacher iets naar buiten, was gewoon een race-inccident, ni meer en ni min
1 man -> Montoya

Luc

"A driver must drive his car alone and unaided'

Als dat niet duidelijk is?

Dus diskwalificatie, en zeg niet dat het een grijze bril is.

ALONE AND UNAIDED!

Ook marshallers 'aiden' en MS deed het zeker niet alleen om uit die gridbak te geraken.

Hoe komt het in godsnaam dat de stewards dit reglement over het hoofd zien?
Hoe komt het dat er niemand een verduidelijking vraagt?

Gaat het niet een beetje ver om dit toe te laten?

Stel....Hongarije.
Schumacher haalt Kimi in maar ze gaan alle twee van de baan.
De marshallers helpen eerst Kimi op de baan en dan pas Michaƫl.
Of Monza...
Zelfde story, maar de Italiaanse marshallers helpen eerst MS en dan KR.

Het kan toch niet zijn dat de afloop van een race, van een kampioenschap afhanelijk is van de willekeur van marshallers of hulpjes die ergens vandaan komen want ook dat is nog de vraag, wie was die kerel in burger?

Maar ALONE and UNAIDED is volgens mij duidelijk genoeg.

FIA pas nu eens eindelijk de reglementen toe!

En dat hij op een gevaarlijke plaats stond, akkoord, maar waarom trekken ze hem niet verder in het grind met hun karretje?

Want ook dat zou kunnen in de bovenstaande veronderstellingen.


Ik snap dit echt niet meer.
mijn gedacht op www.eze.be