Schumi bij Ferrari tot eind 2006

Gestart door dj Peter, 09 juni 2003 - 13:17:03

« vorige - volgende »

Goeie keuze van Schumi om tot en met 2006 bij Ferrari te rijden?

Ja
28 (58.3%)
Nee
14 (29.2%)
Onverschillig
6 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 42

Poll gesloten: 09 juni 2003 - 13:17:03

FerrariMan

Citaat van: ericVoor de fun?

Is dat zo abnormaal ? 80% van die piloten raced voor hun plezier...

Eric

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: ericVoor de fun?

Is dat zo abnormaal ? 80% van die piloten raced voor hun plezier...

Als hij voor de fun zou rijden kan hij evengoed zijn carriere afsluiten bij Jordan, Sauber, Minardi of zelfs Williams...maar hij kiest wel resoluut voor Ferrari...het is gewoon zijn manager die hem pushet naar Ferrari, zo kan hij meer geld opstrijken.

FerrariMan

Citaat van: eric
Citaat van: FerrariMan
Citaat van: ericVoor de fun?

Is dat zo abnormaal ? 80% van die piloten raced voor hun plezier...

Als hij voor de fun zou rijden kan hij evengoed zijn carriere afsluiten bij Jordan, Sauber, Minardi of zelfs Williams...maar hij kiest wel resoluut voor Ferrari...het is gewoon zijn manager die hem pushet naar Ferrari, zo kan hij meer geld opstrijken.

En waarom niet op zijn woord geloven dat hij gewoon graag bij Ferrari werkt ? Elke piloot denkt ook aan het geld, MS heeft het nu goed op een rij, een fijn team (voor hem), goed betaald, en successen...

Ik denk niet dat hij enkel bij Ferrari zit voor het geld  :?

Eric

Ik gun het hem, ik hoop juist voor hem dat hij zijn carriere mooi kan afsluiten.
Misschien is het nog zo geen slechte zaak, als je over F1 praat denk je meteen aan Schumi (als leek).

FF

pfff, hopelijk wordt hij geklopt (of krijgt hij het sterk lastig) in de komende jaren!
het laatste jaar was zo eentonig dat ik hem liever kwijt dan rijk ben...

trouwens zie ik het niet echt zitten dat hij op de absolute nummer een van de f1 zou komen ( met een zesde wk titel). dat zou wat smakeloos zijn voor de 'sport' f1! maar van de sport f1 kunnen we al een tijdje niet meer spreken he

conclusie : blijven om geen zesde titel te winnen : oke
blijven om een zesde titel te grijpen : niet oke
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Doefie

Als niet-Schumacher fan:

Ik vraag me af waarom hij nog door gaat. Hij heeft alles al bereikt (5 wereltitels, 6-7 records achter zijn naam, miljarden op zijn bankrekening, faam, ...). Voor mij mag hij nu stoppen, nu zit hij op zijn hoogtepunt.
Fangio stopte omdat hij wou herinnerd worden als een kampioen, hij vond zichzelf niet meer goed genoeg. Stewart deed hetzelfde.
Maar langs de andere kant: Alesi bleef ook doorracen, gewoon voor de fun.

Als neutrale fan:

Als hij stopt, zal het een groot verlies zijn voor de sport (net als Piquet, Irvine, Prost, Mansell, ...).

Hij doet wat hij wil. Doet hij 't voor het geld, mij goed. Doet hij 't voor z'n plezier, mij goed...

Bruno

Citaat van: DoefieF1Als niet-Schumacher fan:

Ik vraag me af waarom hij nog door gaat. Hij heeft alles al bereikt (5 wereltitels, 6-7 records achter zijn naam, miljarden op zijn bankrekening, faam, ...). Voor mij mag hij nu stoppen, nu zit hij op zijn hoogtepunt.
Fangio stopte omdat hij wou herinnerd worden als een kampioen, hij vond zichzelf niet meer goed genoeg. Stewart deed hetzelfde.
Maar langs de andere kant: Alesi bleef ook doorracen, gewoon voor de fun.

Als neutrale fan:

Als hij stopt, zal het een groot verlies zijn voor de sport (net als Piquet, Irvine, Prost, Mansell, ...).

Hij doet wat hij wil. Doet hij 't voor het geld, mij goed. Doet hij 't voor z'n plezier, mij goed...

Deze mening sluit nog het meest aan bij wat ik dacht, daarom heb ik ook niet geantwoord op de poll.

Zeggen dat als je nog voor de fun rijdt dat je dat dan ook bij een ander team kan vind ik nogal kortzichtig.
Het is mede dankzij hem dat Ferrari zo ver geraakt is, waarom zou hij dan naar een ander team gaan? Het is ook omdat de personen die hij graag heeft in het team bijgetekend hebben dat hij ook blijft. Ik denk dat het moeilijk zou zijn om de anderen te overtuigen om net als hem nog even naar een ander team te gaan.

Anderzijds word hij ook elk jaar wat ouder en staat er een hele garde jongeren te wachten om hen te kloppen. Probleem is wel of je overwinning dan nog zo zoet zal smaken als je weet dat je tegenstander meer dan 10 jaar ouder is dan jij?

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

FerrariMan

Citaat van: FFhet laatste jaar was zo eentonig dat ik hem liever kwijt dan rijk ben...

Die eentonigheid was er enkel en alleen omdat McLaren/Williams hun werk niet goed deden.
Akkoord, de Ferrari was snel, maar was er niet het constante geklungel van die andere 2 teams dan was het seizoen spannender geweest.

FF

ja, mijn mening is wat sterk gekleurd door het laatste seizoen...

ik volg nog maar vanaf 98 het gebeuren op de voet (daarvoor vanop een grotere afstand) en toen kon ik de strijd hakkinen-schumi wel pruimen.

de stap van de wagen van 01 naar 02 was echt groot
de stap van de wagen van 02 naar 03 is al lang niet zo groot meer (kan niet anders)

de anderen hebben deze winter bijgebeend, meer strijd dus!
enige spijtige : de f1 blijft een sport waar men te lang in kan meedraaien, plaats geven aan jongeren doet men niet graag (maar dat was ook zo bij andere kampioenen)
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

FerrariMan

Citaat van: FFenige spijtige : de f1 blijft een sport waar men te lang in kan meedraaien, plaats geven aan jongeren doet men niet graag (maar dat was ook zo bij andere kampioenen)

Je moet je plaats niet afstaan aan jongeren als je nog goed genoeg bent.
Een Hakkinen in 2001 bijvoorbeeld wel, daar was het wel tijd.

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: FFenige spijtige : de f1 blijft een sport waar men te lang in kan meedraaien, plaats geven aan jongeren doet men niet graag (maar dat was ook zo bij andere kampioenen)

Je moet je plaats niet afstaan aan jongeren als je nog goed genoeg bent.
Een Hakkinen in 2001 bijvoorbeeld wel, daar was het wel tijd.

Schumacher is amper jonger!Waarom was het dan wel tijd voor Mika.

The Iceman

Ben ervan overtuigd dat het gewoon aan de motivatie lag van Mika en niet aan zijn leeftijd of pure snelheid !!! Was het laatste seizoen niet echt gemotiveerd meer bezig en dan kun je beter stoppen. Als je je niet meer voor de volledige 100% wilt geven, resulteert dit in de uitslagen die Mika het laatste jaar heeft behaald. Maar Mika te oud !!! Zeker en vast niet !!!

Mikacouli

Citaat van: SnekuemBen ervan overtuigd dat het gewoon aan de motivatie lag van Mika en niet aan zijn leeftijd of pure snelheid !!! Was het laatste seizoen niet echt gemotiveerd meer bezig en dan kun je beter stoppen. Als je je niet meer voor de volledige 100% wilt geven, resulteert dit in de uitslagen die Mika het laatste jaar heeft behaald. Maar Mika te oud !!! Zeker en vast niet !!!

Tuurlijk lag het aan de motivatie.Zeker niet aan de leeftijd.Mika was 33 en dat is volgens mij toch iets te vroeg om op pensioen te gaan.Was hij maar nog gemotiveerd gebleven. :cry:

Sinister -D-

Wie zegt dat Schumacher rijdt tot 2006??? Hij heeft bijgetekend tot dan, dat wil niet zeggen dat hij als coureur gaat werken......
Is misschiens wat vergezocht, maar dit schoot me gewoon te binnen.

FerrariMan

Citaat van: SnekuemBen ervan overtuigd dat het gewoon aan de motivatie lag van Mika en niet aan zijn leeftijd of pure snelheid !!! Was het laatste seizoen niet echt gemotiveerd meer bezig en dan kun je beter stoppen. Als je je niet meer voor de volledige 100% wilt geven, resulteert dit in de uitslagen die Mika het laatste jaar heeft behaald. Maar Mika te oud !!! Zeker en vast niet !!!

Dat bedoelde ik ook.