Loterij-kwalificatie?

Gestart door MisterY, 03 juni 2003 - 21:21:08

« vorige - volgende »

Vind je het loterij-kwalificatie-systeem een goed idee?

Ja
4 (12.1%)
Nee
29 (87.9%)
Ik weet het niet
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 03 juni 2003 - 21:21:08

MisterY

Bernie Ecclestone en Max Mosley zijn het oneens over het kwalificatiesysteem. Bernie wil dat de tien snelste rijders door middel van een loterij hun startplaats toebedeeld krijgen. Wat vinden jullie hiervan? Moeten de kwalificaties een loterij worden?  :?

Ramses

Het zou enkel gaan om de 10 snelste rijders.

Nee, tuurlijk niet. Waar is de gezonde competitiegeest dan naartoe? De beste wint, zonder meer. Het is niet logisch te verklaren dat een Sauber vooraan mag starten dmv loterij, en een Ferrari of McLaren midden de grid. In pakweg Monaco of Hongarije betekent dat dat Ferrari en andere topteams een haast onmogelijke klus hebben om hogerop te klimmen (cfr Barrichello en Coulthard in Monaco) De snelste staat vooraan, en niet anders. Wie het maximum uit zijn wagen kan halen en tegelijk baancontrole heeft moet beloond worden met een startplaats vooraan.

The Iceman

Heb "nee" gestemd !!!! Anders staat Schumacher elke race op pole, aangezien hij toch altijd het meeste geluk heeft !!!!   :wink:  :wink:  :wink:
Gewoon terug naar het oude systeem en dan mag men zelfs die twaalf ronden nog schrappen, gewoon kwalificatie van één uur en zoveel rondjes draaien als je wil. Dan krijg je ook die belachelijke toestanden niet meer van vroegere jaren toen men pas na een half uur op de baan kwam om te kwalificeren. Is beter voor de "live" kijker, want die ziet een vol uur wagens voorbij snorren. Maar hiervan kunnen we enkel maar dromen vrees ik.  :roll:  :roll:  :roll:

Flupke

Heb per vergissing ja gestemd... moest dus nee zijn.

Ofwel houden zoals het nu is, wat ik persoonlijk niet zo slecht vind als de conditiets (het weer) voor iedereen hetzelfde is.

Of terugkeren naar het oude systeem.
Maar zeker geen loterij.

Eric

Wie heeft er hier ja op gestemd? :shock:

Haha, een Minardi fan zeker? 8)

Eric

Citaat van: FlupkeHeb per vergissing ja gestemd... moest dus nee zijn.

Ofwel houden zoals het nu is, wat ik persoonlijk niet zo slecht vind als de conditiets (het weer) voor iedereen hetzelfde is.

Of terugkeren naar het oude systeem.
Maar zeker geen loterij.

Ooops jij was het dus. :lol:

Flupke

Citaat van: eric
Citaat van: FlupkeHeb per vergissing ja gestemd... moest dus nee zijn.

Ofwel houden zoals het nu is, wat ik persoonlijk niet zo slecht vind als de conditiets (het weer) voor iedereen hetzelfde is.

Of terugkeren naar het oude systeem.
Maar zeker geen loterij.

Ooops jij was het dus. :lol:

Onmogelijk een minardi - fan! Die halen daar geen voordeel bij, het gaat over de eerste 10.

Al hoop ik toch voor Minardi dat ze uit de problemen geraken... maar ik vrees ervoor :(

Doefie

Wat gaan ze nog vinden ? De uitslag bepalen doormiddel van loterij ? 1 coureur per race op het circuit late rondrijden ?

Schumi nr1

Heh, hoe haalt hij zo'n idioot systeem uit zijn hoofd.

Dit is totaal oneerlijk, je krijgt de plaats waarvoor je gevochten hebt, punt uit. Zoals het nu is kan het niet gemanupileerd worden, wie weet in hoeverre een loting eerlijk zal verlopen?

Doefie

Citaat van: Schumi nr1Heh, hoe haalt hij zo'n idioot systeem uit zijn hoofd.

Dit is totaal oneerlijk, je krijgt de plaats waarvoor je gevochten hebt, punt uit. Zoals het nu is kan het niet gemanupileerd worden, wie weet in hoeverre een loting eerlijk zal verlopen?

Simpel: een "onschuldige  kinderhand" (wink-wink)  :?

Mikacouli

Ik vind het een ronduit belachelijk idee.Precies kleine kindjes bij de FIA. :roll:

SDG

Citaat van: MisterYBernie Ecclestone en Max Mosley zijn het oneens over het kwalificatiesysteem. Bernie wil dat de tien snelste rijders door middel van een loterij hun startplaats toebedeeld krijgen. Wat vinden jullie hiervan? Moeten de kwalificaties een loterij worden?  :?

Indien dit een idee van Mosley geweest was, zou ik hiervan niet geschrokken zijn, want hij heeft de laatste tijd al genoeg onzinnige ideeën voorgesteld. Maar dat Ecclestone dit bedacht zou hebben, verbaast me toch wel, aangezien hij toch over het algemeen het meest behoudsgezind van de twee is. Zie maar naar het nieuwe kwalificatiesysteem, waar hij zo snel mogelijk weer vanaf wilde. En dan stelt hij DIT voor? Strange, strange!

McLaren_über_alles

Citaat van: SnekuemHeb "nee" gestemd !!!! Anders staat Schumacher elke race op pole, aangezien hij toch altijd het meeste geluk heeft !!!!   :wink:  :wink:  :wink:
Gewoon terug naar het oude systeem en dan mag men zelfs die twaalf ronden nog schrappen, gewoon kwalificatie van één uur en zoveel rondjes draaien als je wil. Dan krijg je ook die belachelijke toestanden niet meer van vroegere jaren toen men pas na een half uur op de baan kwam om te kwalificeren. Is beter voor de "live" kijker, want die ziet een vol uur wagens voorbij snorren. Maar hiervan kunnen we enkel maar dromen vrees ik.  :roll:  :roll:  :roll:

Hiermee ben ik volledig akkoord. Zo zou het moeten zijn
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Olav18

Het loterij systeem van dhr. Ecclestone is een belachelijk systeem.

Ik zie wel wat in het DTM systeem van kwalificeren. Zoiets als Ecclestone voorsteld dus maar dan zonder het loten op het eind.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Schumi nr1

Neen, zo moet het niet zijn! Waarom moet je dan nog een snelste ronde afleggen als die toch verloot wordt? Ik noem dit dikke BS!