Betrouwbaarheid MP4/18 !!!

Gestart door The Iceman, 03 juni 2003 - 20:37:28

« vorige - volgende »

Is de nieuwe MP4/18 even betrouwbaar als de F2003GA ???

Ja, zeer zeker, McLaren kan het zich niet permitteren om tijdens deze fase van het seizoen met een miskleun op de baan te komen
33 (70.2%)
Nee, het gaat weer hetzelfde liedje worden als vorig jaar met de MP4/17
14 (29.8%)

Totaal aantal stemmen: 43

Poll gesloten: 03 juni 2003 - 20:37:28

The Iceman

Loop al even op de feiten vooruit met deze topic !!
De hamvraag van de komende weken gaat zijn of de nieuwe 18 wel betrouwbaar gaat zijn tegenover zijn Italiaanse opponent !!
Wat denken jullie erover ???
Ik heb er alleszins als McLaren en DC fan het volste vertrouwen in dat deze wagen een topper gaat worden.
Hopelijk voelt DC zich in deze wagen wat beter dan in de 17 aangezien deze wagen hem niet echt goed lag.

Eric

Ik hoop echt dat het niet zal worden als de afgelopen jaren, toen bleek ook dat Mclaren hun betrouwbaarheid hun zwakste punt was.

duimen... :wink:

MisterY

Hij zal betrouwbaar moeten zijn. McLaren alsook Mercedes kan het zich nu niet meer permiteren om met een onbetrouwbare wagen op de proppen te komen. Dat zou pas gezichtsverlies zijn. Zeker in de strijd Mercedes-BMW wat de personenwagens betreft.
McLaren heeft ons al doen watertanden naar die MP4/18 omdat hij zo revolutionair zal zijn, er zijn geregeld berichten de wereld ingestuurd over hoe goed deze MP4/18 wel zal zijn. Dan zal McLaren deze verwachtingen ook moeten waarmaken, willen ze geloofwaardig overkomen. En ik ben er zeker van dat ze er alles aan doen om deze verwachtingen in te lossen! :wink: Ik kijk al uit naar zijn eerste race! :D

Flupke

Zoals in de poll staat... ze kunnen het hun niet permiteren.

Pas op, deze week zal hij misschien niet betrouwbaar blijken... en dat geeft niet. Hij zal wel betrouwbaar zijn als ze hem in de race zullen inzetten.

Allé dat hoop ik toch.

unknown

In het begin zijn er altijd kinderziektes. Uiteindelijk zal hij wel betrouwbaar worden, de vraag is alleen wanneer da da is.

Mikacouli

Ze zullen hem nooit inzetten als hij niet 100% betrouwbaar is.Als ze hem inzetten zal hij even betrouwbaar zijn als de MP4/17D nu.En das heel betrouwbaar.

Schumi nr1

Betrouwbaar zal hij in elk geval zijn, het duurt erg lang voor ze er races mee beginnen rijden en voor kracht zal hij ook wel niet onder doen. Kortom, ik denk dat we schone races kunnen verwachten.

bogie

ik denk dat McLaren mss wel even sterk zal zijn als ferrari vorig jaar, hopelijk niet want anders word het weer saai, maar als ze zoveel research in een wagen steken zullen ze er wel de vruchten van plukken
1 man -> Montoya

dj Peter

Intussen heb ik vernomen dat de nieuwe McLaren-bolide zijn eerste serieuze crash heeft gehad.Kimi zou aan 200km/h van de baan zijn gegaan,maar heeft gelukkig slechts enkele lichte verwondingen.Het strafste van al: Norbert Haug zegt dat er niets gebeurd is... :?:  :?:  :?:

unknown

Citaat van: SaffierFMIntussen heb ik vernomen dat de nieuwe McLaren-bolide zijn eerste serieuze crash heeft gehad.Kimi zou aan 200km/h van de baan zijn gegaan,maar heeft gelukkig slechts enkele lichte verwondingen.Het strafste van al: Norbert Haug zegt dat er niets gebeurd is... :?:  :?:  :?:
Die van McLaren Mercedes zijn toch rare gasten ze. :shock:  :lol:

Iceman#1

McLaren werkte deze week in Barcelona een geheime test af met de nieuwe MP4/18 en het team vertikte het mee te delen hoe die verlopen was. Dat moest dus wel tot allerlei wilde geruchten leiden. Zo wordt er momenteel gezegd dat de wagen zijn eerste crash achter de rug heeft, maar ook dat hij het ronderecord van de Ferrari 2003-GA heeft gebroken.

Een officiële mededeling over de test op het Circuit de Catalunya werd dus niet gedaan, maar het Duitse magazine Bild zegt toch details te hebben over de test. Volgens hen heeft de nieuwe wagen vrijdag succesvol een eerste race-afstand afgewerkt en brak die daarbij ook het ronderecord van Michael Schumacher dat tijdens de GP van Spanje werd neergezet. Eerlijkheidshalve moeten we er wel bij vertellen dat de temperatuur op het circuit deze week heel wat hoger lag dan tijdens de Grand prix.

Toch zou de test niet helemaal positief verlopen zijn voor het team. Volgens Bild zou Raikkonen tegen 200 km/u met de wagen van de baan zijn gevlogen. Dat wordt echter ontkend door Mercedes-baas Norbert Haug.

Die zei dat er niks gebeurd was en dat het team de testsessie gewoon had kunnen verderzetten. De Duitser voegde er ook nog aan toe dat de wagen nu al ruim sneller is dan zijn voorganger.

Voorlopig wordt de GP van Europa nog steeds als streefdatum voor het debuut van de nieuwe wagen naar voor geschoven. Dat zou beteken dat de volgende test na de GP van Canada de laatste wordt voor het debuut van de wagen.


Bron:  F1Racing.nl

"Together we are strong"

nancy

Het is Newey aangeraden om nog es een keer een evenwicht te vinden tussen chassis en motor en airodynamica,daarna mag hij van mij bootjes gaan bouwen (binnen een jaar of 10).
Word hoogtijd dat ze weer met een degelijke wagen op de proppen komen.
Mclaren for ever.

unknown

Citaat van: nancyHet is Newey aangeraden om nog es een keer een evenwicht te vinden tussen chassis en motor en airodynamica,daarna mag hij van mij bootjes gaan bouwen (binnen een jaar of 10).
Word hoogtijd dat ze weer met een degelijke wagen op de proppen komen.
Newey wil allang bootjes bouwen, maar hij mag van Dennis nie.

FerrariMan

Nieuwe McLaren pas op 20 juli in Engeland... :shock:

Mikacouli

Citaat van: FerrariManNieuwe McLaren pas op 20 juli in Engeland... :shock:


Nog niet zeker hé.Geen bevestiging gegeven.