Oude kwali's terug ?

Gestart door FerrariMan, 31 mei 2003 - 13:29:43

« vorige - volgende »

Oude kwali's terug ?

Ja
7 (29.2%)
Neen
17 (70.8%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 31 mei 2003 - 13:29:43

FerrariMan

Citaathile the new one lap qualifying format has been given the seal of approval by many Formula One personalities, head of the series, supremo Bernie Ecclestone, has indicated that there is a strong possibility that next season will see the return of the more traditional 30 minute, 12 lap session.

"I believe the single lap qualifying isn't as exciting and others agree with me," Ecclestone told the DPA. "That's something we're going to have to look at for next season. But I think we'll stick with the current format for the time being."

The reason for changing the format was to help bring some spice back to the series after Michael Schumacher and Ferrari dominated the 2002 season. However, according to Ecclestone, the reason for Ferrari's performances doesn't lie in the qualifying format, it is a combination of Schumacher's extraordinary talent and lack of drive from his rivals.

"Firstly, Schumacher is the best at the moment. That's a big plus for Ferrari," he explained. "But Williams, McLaren and Renault also appear to have gone to sleep. It's not just that Ferrari are very, very strong but more so that the others aren't very good. That's why there's the big difference."

However, he does think that strong improvements from McLaren and Williams are on the way but it won't stop Michael from securing his sixth drivers crown.

Bron: F1Live.com

Wat denken jullie, goede zaak moest de oude kwalificatie terugkomen ?

Ik in elk geval wel, was veel spannender, zeker naar het einde toe zat ik altijd mijn nagels af te bijten...

En vooral, als je naar een GP gaat, nu zie je ze 1 keer buiten komen en dat was het dan...

Eric

Ik hou het op nee.

Nu kan je al eens een ongewone grid krijgen en dat is best leuk.
:lol:  :wink:

JVA

Absoluut niet. Nu kan je iedere coureur eens een volledig rondje zien rijden. Anders is het altijd maar Ferrari....

Misschien wel twee kwalirondjes, maar dan duurt het ook eens zo lang.

Op vrijdag een extra kwali, tijden worden opgeteld bij die van zaterdag of zoiets.

Of op zondagmorgen de tweede kwali, en daarna in het parc fermé

Bart VD

Absoluut niet.  In de vorige format waren enkel de laatste 5 minuten echt spannend (ok, die waren dan meestal ook wel ECHT spannend).  Maar nu zie je alle piloten aan het werk, is er veeeeel meer druk, en levert het soms ongewone grids op (wat meestal meer dan 5 minuten spanning oplevert in de race op zondag).  Bovendien komen de grote namen meestal als laatste in de huidige quali's, en dat brengt ook heel wat spanning met zich mee.  Denk aan Webber in Brazillië of Trulli in Spanje (en dat was dan nog maar 1e quali)...
This space for rent

FerrariMan

Ik sta best wel alleen in mijn mening  :D

Sinister -D-

Citaat van: JVAAbsoluut niet. Nu kan je iedere coureur eens een volledig rondje zien rijden. Anders is het altijd maar Ferrari....

Misschien wel twee kwalirondjes, maar dan duurt het ook eens zo lang.

Op vrijdag een extra kwali, tijden worden opgeteld bij die van zaterdag of zoiets.

Of op zondagmorgen de tweede kwali, en daarna in het parc fermé
Toen ze met de nieuwe regel uitkwamen dacht ik ook dat dit de bedoeling was, en vond het 'n goed idee. Dus zou ik dit ook wel 's willen zien ..........

Mikacouli

Citaat van: ericIk hou het op nee.

Nu kan je al eens een ongewone grid krijgen en dat is best leuk.
:lol:  :wink:
Ik vind die grid nog altijd hetzelfde op enkele verassingen na.Ik hou het op de oude kwalificatie.Vel spannender.Nu is het elk om z'n beurt een rondje rijden.Vreselijk saai. :x
Ik wil de oude kwalie terug!!!En snel.

sledge

Op zaterdag is het veel spannder, we zien iedereen aan het werk en een foutje word direct afgestraft. Vrijdag is dan wel oersaaaaaaai vind ik. Ik heb één keer gekeken, maar dat nooit meer. Dan ga ik wel het gras afrijden ofzo...
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

The Iceman

Vind uiteindelijk het oude systeem ook toch beter nu we toch al bijna op de helft van het seizoen zijn !!! Nu duren de kwalificaties zelfs geen uur meer. Het wordt alleen spannend wanneer de topwagens in actie komen, dus is er zeker geen 45 minuten spanning. Voor de live kijker is er ook niets meer aan omdat hij maar één snel rondje kan zien van elke rijder. Vermoed dat dit systeem na één jaar al in de prullenmand zal belanden.  :D  :D  :D

KVDracer

Ik ehb toch ook liever dit systeem, nu zie je tenminste de Minardi's ook ne keer en de Jaguars en Bars, .... Vroeger zag je Minardi alleen maar omdat ze als eerste de baan op moesten.
Wat ze wel moeten doen is zoals JVA zegt, de vrijdag en zaterdagtijd optellen, dan krijg je nog een gans andere startgrid.

Jasper

NEEE! Hou deze kwali.
Nu zit ik ook op het einde op m'n nagels te bijten, dus FerrariMan, dat argument gaat niet op. ;)

Jasper

Citaat van: SnekuemVind uiteindelijk het oude systeem ook toch beter nu we toch al bijna op de helft van het seizoen zijn !!! Nu duren de kwalificaties zelfs geen uur meer. Het wordt alleen spannend wanneer de topwagens in actie komen, dus is er zeker geen 45 minuten spanning. Voor de live kijker is er ook niets meer aan omdat hij maar één snel rondje kan zien van elke rijder. Vermoed dat dit systeem na één jaar al in de prullenmand zal belanden.  :D  :D  :D
En met de oude kwali zag je eerst een halfuur niks, en dan een halfuur te veel. :x

Inderdaad, voor de live-kijker is er minder aan. Maar aangezien de F1 meer en meer uit Europa verhuist, zouden de meer en meer Europeanen voor het nieuwe systeem moeten kiezen. ;)

Mikacouli

Citaat van: Jasper
Citaat van: SnekuemVind uiteindelijk het oude systeem ook toch beter nu we toch al bijna op de helft van het seizoen zijn !!! Nu duren de kwalificaties zelfs geen uur meer. Het wordt alleen spannend wanneer de topwagens in actie komen, dus is er zeker geen 45 minuten spanning. Voor de live kijker is er ook niets meer aan omdat hij maar één snel rondje kan zien van elke rijder. Vermoed dat dit systeem na één jaar al in de prullenmand zal belanden.  :D  :D  :D
En met de oude kwali zag je eerst een halfuur niks, en dan een halfuur te veel. :x

Inderdaad, voor de live-kijker is er minder aan. Maar aangezien de F1 meer en meer uit Europa verhuist, zouden de meer en meer Europeanen voor het nieuwe systeem moeten kiezen. ;)

Ja,maar er was dubbel zoveel spanning.

FF

vroegere qualifyings waren veel onduidelijker : de regisseur volgde iemand in zijn out of in lap terwijl er andere kerels de pannen van het dak reden...  en niemand kon volgen als er vijf mannen tegelijk bezig waren met hun snelle ronde

ook geen enkele piloot nu die nog klaagt over het verkeer dat hun beste rondje verneukte

bovendien het eerste kwartier niks : als dat niet saai was!
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Mikacouli

Citaat van: FFvroegere qualifyings waren veel onduidelijker : de regisseur volgde iemand in zijn out of in lap terwijl er andere kerels de pannen van het dak reden...  en niemand kon volgen als er vijf mannen tegelijk bezig waren met hun snelle ronde

ook geen enkele piloot nu die nog klaagt over het verkeer dat hun beste rondje verneukte

bovendien het eerste kwartier niks : als dat niet saai was!

Ja,maar dat kan ik niet weten want ik had Pay per vieuw en kon op 7 kiosken F1 kijken.Dus kon bijna kijken naar wie ik wilde.Natuurlijk,op de VRT(als ze die maar eens toonden) kon ja dat niet en was het natuurlijk wat saaier.