Strategie voor Monaco !!!

Gestart door The Iceman, 20 mei 2003 - 20:06:17

« vorige - volgende »

Welke strategie is de beste voor Monaco ????

Lichte wagen en goede gridpositie
15 (60%)
Zware wagen en slechte gridpositie
10 (40%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 01 juni 2003 - 20:06:17

The Iceman

Stel je even in de plaats van Ron Dennis of een andere teammanager !!!! Met welke strategie zou je starten aan de grote prijs van Monaco. Met een lichte wagen of met een zware ???? Laat jullie fantasie de vrije loop !!!!
Denk 3 pitstops is de beste strategie. Rijdt je constant licht rond en kun je toch snelle rondetijden blijven neerzetten ( als je tenminste niet achter zo'n Bernoldi typeke komt, net zoals DC enkele jaren geleden overkwam ). Denk dat je met een zware wagen start je van het begin af aan vast zit in het verkeer. Maar dat is mijn mening hé, ben eens benieuwd wat de andere forummers erover denken !!!!   :?:  :?:  :?:

sledge

Licht starten lijkt me beter. Als je als Ferrari op P15 moet beginnen, zul je sneller zijn dan 10 anderen voor u, maar je zult ze niet voorbijkunnen.
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Luc

Ik lig er al nachten wakker van  :?, wat te doen in Monaco.

En ik zeg eerlijk, ik zou het bij god niet weten!

Echt geen idee!

Panis won ooit zonder pitstop.... dus zou je zeggen zwaar en de race uitrijden met één of geen stop?

Ik verwacht namelijk redelijk wat safety car periodes want er zullen nogal wat mamamias voorin te vinden zij. Gevolgd door ongeduldige snelleren en de boel staat stil in Loews....
mijn gedacht op www.eze.be

Eric

Ik gok dat ze "licht" gaan starten, voor de topteams is het belangrijk dat ze hier vooraan kunnen starten.
Als ze hier te ver naar achteren vallen verliezen ze hopeloos veel tijd achter de tragere wagens, remember Coulthard twee jaar geleden (denk ik).

Tim C

idd, elk voordeel van een zwaardere wagen gaat achter een trage Minardi bvb verloren...

phil69

redelijk licht starten ,20 a 25ronden om toch redelijk snel te zijn
1 tankbeurt om uit te rijden

tazpas

Als ik niet zeker zou zijn van de pole zou ik een zware wagen kiezen hoor, en mooi treintje rijden tot iedereen gaan tanken is!
Als de rappe mannen voor u gepit hebben ben je zef ook lichter en zou je kunnen gelijke tijden zetten als de banden het uithouden, t blijft natuurlijk gokken! Ik denk dat het Ferrari pakket hier wel mooi het verschil zal maken met een zware auto, want in Oostenrijk vond ik ze veel glijden in de eerste kwalifs maar de race ging perfect!

Doefie

Lichte wagen en beter startpositie. Anders zit ge vast achter nen tragere deelnemer. Tenzij ge nen erg late pitstop kunt make (of geen pitstop), dan kunde nen zwaardere wage kiezen.

Rippie

Citaat van: LucIk lig er al nachten wakker van  :?, wat te doen in Monaco.

En ik zeg eerlijk, ik zou het bij god niet weten!

Echt geen idee!

Panis won ooit zonder pitstop.... dus zou je zeggen zwaar en de race uitrijden met één of geen stop?

Ik verwacht namelijk redelijk wat safety car periodes want er zullen nogal wat mamamias voorin te vinden zij. Gevolgd door ongeduldige snelleren en de boel staat stil in Loews....

Kleine verbetering: Panis maakte wel degelijk één pitstop (ronde 27). De enige die ooit zonder een pitstop de finish haalde was Mika Salo in 1997. Maar de race nu uitrijden zonder pitstop is alleen mogelijk als het regent, en daar moeten we niet vanuit gaan. Denk dat de top teams voor een zware wagen gaan. Ze zullen zelfs met een zware wagen voorin starten.
Denk trouwens dat we een leuke kwalificatie gaan zien, risico nemen in Monaco betekent al gauw de vangrail. We zullen wel gaan zien wat Monaco ons gaat brengen, kijk er weer naar uit  8)
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Flupke

Ik denk dat de meesten gaan zwaar startten. Het vermogen van de motor komt hier niet zo goed tot zijn recht (wordt door velen hier beweerd), dus zal het gewicht van de wagen ook wel niet zo een grote invloed hebben.

Wie zwaar start heeft normaler wijze ook geen last van "trage" wagens voor zich, als die wagens zo traag zouden zijn in de race, dan hadden ze zich ook niet sneller kunnen kwalificeren.

Ik denk dat de topteams zwaar gaan startten, het gewicht dat zij meer meeslepen kunnen ze compenseren door het meer aan vermogen dat ze hebben + een beter aërodynamisch pakket.

Alan Blues

Ik zou ook met een zware wagen vertrekken. 8)

Jasper

Iedereen zegt dat een zware wagen geen voordelen heeft, want je an achter een trager iemand aanzitten.
Maar als je licht start, moet je vroeger stoppen, en dan zit je toch ook vast? :?

Voor mij is het de eerste en enige pitstop na ca. 40% van de race, dus ongeveer ronde 31-32 (78 rondes in het totaal, toch he? :?:).

Schumi nr1

Op het cirquit van Monaco is inhalen erg moeilijk, daarom kies ik voor een lichte wagen, zodat als eerst door de bocht gaan meer waarschijnlijk word.

Flupke

Maar daar heb je ook enkel nut mee als je voldoende voorsprong kan opbouwen. Want als je dan vroeger binnen moet en de rest nog niet, dan rijd je toch weer in het pak en zit je ook vast.

Schumi nr1

Citaat van: FlupkeMaar daar heb je ook enkel nut mee als je voldoende voorsprong kan opbouwen. Want als je dan vroeger binnen moet en de rest nog niet, dan rijd je toch weer in het pak en zit je ook vast.

Akkoord, maar die rest moet dan ook nog binnen indien jij vroeg b innen moet.