Twee constructeurs denken aan stoppen

Gestart door MisterY, 09 mei 2003 - 12:41:59

« vorige - volgende »

Welke constructeur zal stoppen met F1?

Ferrari
0 (0%)
Mercedes
1 (3.7%)
BMW
2 (7.4%)
Renault
0 (0%)
Jaguar
4 (14.8%)
Ford
14 (51.9%)
Toyota
1 (3.7%)
Honda
5 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

Poll gesloten: 09 mei 2003 - 12:41:59

MisterY

Volgens FIA-voorzitter Max Mosley zijn er twee constructeurs die de Formule 1 op lange termijn vaarwel zeggen. Hij is daar erg bezorgd over. Van welke twee constructeurs denk jij dat ze zullen stoppen met Formule 1?

SDG

Formule 1 zonder Ferrari is zowat ondenkbaar, dus die zie ik nog niet zo direct stoppen... :D

MisterY

Citaat van: SDGFormule 1 zonder Ferrari is zowat ondenkbaar, dus die zie ik nog niet zo direct stoppen... :D

Ik denk ook niet onmiddellijk aan Ferrari, maar ik vraag me wel af over welke twee constructeurs het dan wel gaat?
Mosley weet welke het zijn, maar wil geen namen noemen.
Ik denk eerder aan Jaguar of Ford, het is allemaal wel van de Ford-groep, maar momenteel heeft de Ford-groep zware financiƫle verliezen en Formule 1 is nu eenmaal niet goedkoop!

Falcon


MisterY

Citaat van: FalconHonda vergeten  :o

't was me nog niet opgevallen dat Honda er niet tussen stond. :oops:
Ik was het merk echter niet vergeten, 'k had alleen vergeten mijn laatste poll-keuze toe te voegen. Bij deze staat Honda er nu bij. :wink:

Sinister -D-

100% ben ik natuurlijk niet. Maar als je ziet dat Jordan bereid is z'n team te verkopen, evenals Minardi, en die rijden allebij Ford motoren (bij Minardi dan onder de Cosworth naam). Daarom heb ik maar op Ford gestemd. 2 motoren aan teams leveren, en nog 'n compleet team hebben......
Als je de 2 klanten motor-verkoop stopt zet hebben die twee teams al geen motor meer. En zelf 'n fabrieks-team zoeken wat zo gek is in te stappen, dan begin je toch te denken.......

The Iceman

Heb op Ford gestemd. Jaguar is toch eigendom van Ford, en ik denk dat Ford het momenteel niet zo gemakkelijk heeft om de eindjes aan elkaar te knopen, dus zie ik Ford als eerste grote constructeur uit de F1 verdwijnen op termijn.

dj Peter

Wie zegt dat Mercedes er niet aan denkt uit de F1 te stappen als motorenleverancier ?

Sinister -D-

FF kleine opsomming:

Waarom niet :arrow:
Ferrari: heeft geen reden om d'r uit te stappen.....
Mercedes: wil 'n klanten motor uitgeven volgend jaar, dus waarom dat doen als je eruit wilt stappen. Dus ook niet....
Renault: hebben pas Bennetton overgenomen, waarom veel geld uitgeven als je stopt na 2 jaar??
Toyota: zelfde verhaal als Renault....

Waarom wel :arrow:
Ford: financiele kosten.....
Jaguar: Onderdeel van Ford dus geld het zelfde verhaal....

Twijfelachtig :arrow:
Honda: ligt eraan wie wilt stoppen. Honda zelf :?  hebben geen reden ofwel?? BAR misschiens wel, als je indenkt dat in 2005 geen tabaksreclame meer gemaakt mag worden, 'n team wat de naam draagt van 'n tabakfabriekant kan wel 's stoppen door die reden.....
BMW: Hebben eraan gedacht om 'n eigen team te beginnen, keutel maar terug getrokken. Halen de successen niet wat ze gehoopt hadden, maar doen het ook niet slecht. Oftwel : kweet nie.....

Ene gemist??
**edit** Yep BMW...  :wink:

Eric

Ik denk dat heel dat verhaal van mad Max berust op zijn eigen waanidee.

Mad Maxke had het in dit verhaal over BMW en Mercedes.
Waarom zou mercedes uit het F1 stappen, nu blijkt dat ze weer op de goede weg zitten.
BMW heeft deze week al gezegd dat ze in het F1 willen blijven, dus waar onze zotte Harlekijn die fabeltjes vandaan? :roll:  :?:

Ferrari 2010

Ik weet het zo nog niet, het hele Minardi team misschien?
Het is er maar kantje boordje!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Sinister -D-

Citaat van: Schumi 2002Ik weet het zo nog niet, het hele Minardi team misschien?
Het is er maar kantje boordje!
En vergeet Jordan dan direct niet, hoe spijtig dat het ook is  :(

KVDracer

Ik dacht direct aan Honda en aan Mercedes.
Honda, omdat ze nu al een jaar of 4 meedoen in de F1 en nog steeds geen potten hebben kunnen breken.
Mercedes, omdat ze alles al gewonnen hebben wat er te winnen valt. Zie naar Renault, die stopten ook op hun hoogtepunt om dan klantenmotoren te leveren en om dan 3 jaar later terug te komen. Dus waarom zou Mercedes dit niet kunnen doen, ze stoppen nu, verkopen nog motoren onder de naam Illmor ofzo, na drie jaar komen ze terug en beginnen ze terug te winnen.
Jaguar zie ik niet direct stoppen, eerlijk gezegd. Een soort van voorgevoel  :?

Bruno

Whatever... Als ze binnen een paar jaar het alternatief kampioenschap opzetten stoppen ze zogezegd toch allemaal met F1?

Als dat doorgaat tenminste en dan heet het gewoon anders, maar het blijft wel F1.

De teams die nu afhaken komen tegen dan misschien terug, als heel het boeltje goedkoper geworden is.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno