McLaren in 2003

Gestart door FerrariMan, 09 april 2003 - 11:00:47

« vorige - volgende »

Als McLaren dit jaar zo goed als alle races wint, moeten de regels dan opnieuw veranderen ?

Ja
12 (32.4%)
Neen
25 (67.6%)

Totaal aantal stemmen: 30

Poll gesloten: 09 april 2003 - 11:00:47

DerMika

Citaat van: GeertHet is toch de bedoeling dat racen sensatie is? Ik vind dat er nu meer geraced wordt dan anders (de regenbotsingen in Braz niet meegerekend)...
Tja, dat is waar, maar toch lijkt het meer een loterij dan een weerspiegeling van de werkelijke verhoudingen.
Ik weet het niet, misschien moet ik er gewoon nog aan wennen (maar ik zal niet ontkennen dat ik niet genoten heb van de voorbije 3 GP's)
The Dude abides

Doefie

Om da ze nu 3 op 3 hale gaan ze plots alle races winne ?Als ze 2 races pech hebbe staat er al iemand anders op kop...
Waarom zoude ze de regels nog 's verandere ? Als ze da altij gaan doen wanneer er iemand voorop loopt in 't kampioenschap, dan moge ze da dikwijls gaan doen...

FerrariMan

Citaat van: DoefieF1Om da ze nu 3 op 3 hale gaan ze plots alle races winne ?Als ze 2 races pech hebbe staat er al iemand anders op kop...
Waarom zoude ze de regels nog 's verandere ? Als ze da altij gaan doen wanneer er iemand voorop loopt in 't kampioenschap, dan moge ze da dikwijls gaan doen...

Ik zeg nergens dat dit zo het hele seizoen gaat zijn.

Het woordje ALS nam ik toch 'in de mond' ?

Doefie

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: DoefieF1Om da ze nu 3 op 3 hale gaan ze plots alle races winne ?Als ze 2 races pech hebbe staat er al iemand anders op kop...
Waarom zoude ze de regels nog 's verandere ? Als ze da altij gaan doen wanneer er iemand voorop loopt in 't kampioenschap, dan moge ze da dikwijls gaan doen...

Ik zeg nergens dat dit zo het hele seizoen gaat zijn.

Het woordje ALS nam ik toch 'in de mond' ?

:roll: ... en hier gaat weer een of ander idiote discussie uit voort kome ?

Ik wil gewoon de nadruk legge op de laatste 2 zinne. Hier is al zo dikwijls "ALS" gebruikt. Laat alles toch gewoon zijn gang gaan, probeer niets te zoeke met "als dit gaat gebeure", "als dat gaat gebeure...". Wacht gewoon af.

FerrariMan

Citaat van: DoefieF1
Citaat van: FerrariMan
Citaat van: DoefieF1Om da ze nu 3 op 3 hale gaan ze plots alle races winne ?Als ze 2 races pech hebbe staat er al iemand anders op kop...
Waarom zoude ze de regels nog 's verandere ? Als ze da altij gaan doen wanneer er iemand voorop loopt in 't kampioenschap, dan moge ze da dikwijls gaan doen...

Ik zeg nergens dat dit zo het hele seizoen gaat zijn.

Het woordje ALS nam ik toch 'in de mond' ?

:roll: ... en hier gaat weer een of ander idiote discussie uit voort kome ?

Ik wil gewoon de nadruk legge op de laatste 2 zinne. Hier is al zo dikwijls "ALS" gebruikt. Laat alles toch gewoon zijn gang gaan, probeer niets te zoeke met "als dit gaat gebeure", "als dat gaat gebeure...". Wacht gewoon af.

Doefie met alle respect, ik start toch een topic op hoe ik wil zeker ?

De anderen mogen gerust verder reageren, ik ben benieuwd naar de uitslag.

Eric

Ik denk dat de uitslag al een beetje vast staat. :wink:

Bart VD

De regels zijn altijd voor aanpassing vatbaar, maar ik kan totnutoe niet klagen.  En dat zeg ik niet omdat McLaren het zo goed doet.  We zien eindelijk terug actie, spanning, en vooral ook eens wat andere teams die in beeld komen of zelfs vooraan meerijden.

Een verandering van de regels zat er denk ik al aan te komen.  De dominantie van Ferrari, maar ook de teamorders (en dit is geen beschuldiging ofzo) waren slechts de spreekwoordelijke druppel.  Een druppel die weliswaar meer veranderingen hebben veroorzaakt dan m.i. anders gingen doorgevoerd worden (want nogmaals, veranderingen gingen er volgens mij sowieso komen).

Moeten er nog veranderingen doorgevoerd worden als McLaren nu dominant blijkt?  Geen idee.  Ik vind dat veranderingen moeten staan in dienst van de sport, niet om dominantie te doorbreken.  Godzijdank dus dat ze nu Ferrari bvb niet met extra ballast gepenaliseerd hebben om het evenwicht te herstellen.  De regels die er nu zijn, zijn er voor iedereen, en zo hoort het.  Het spektakel gaat omhoog, de onvoorspelbaarheid tot op zekere hoogte ook.  Tot op zekere hoogte, want een Ferrari dat even dominant is als vorig jaar zal weer met de titel gaan lopen.  Idem voor een dominante Mclaren, Williams, of Minardi.  Gelukkig maar, want zo hoort het.

Dus misschien toch even mijn antwoord herformuleren:

Moeten er nog veranderingen doorgevoerd worden als McLaren of een ander team nu dominant blijkt? Neen.
Moeten er nog veranderingen doorgevoerd worden als elke GP een saaie boel wordt? Absoluut.  Maar dan om de saaie boel wat op te vrolijken, niet om dominantie te doorbreken.  Dat gebeurt vanzelf wel.
This space for rent

FerrariMan

Ergens ook wel juist.

Maar pas op, ik bedoel helemaal niet dat de regels weg moeten omdat Ferrari nu fouten maakt, verre van, daar hebben ze zelf schuld aan.

Ik vind het gewoon een circus geworden... 8)
En zoals ik al zei, op dit moment is MS de opperclown.

Doefie

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: DoefieF1
Citaat van: FerrariMan
Citaat van: DoefieF1Om da ze nu 3 op 3 hale gaan ze plots alle races winne ?Als ze 2 races pech hebbe staat er al iemand anders op kop...
Waarom zoude ze de regels nog 's verandere ? Als ze da altij gaan doen wanneer er iemand voorop loopt in 't kampioenschap, dan moge ze da dikwijls gaan doen...

Ik zeg nergens dat dit zo het hele seizoen gaat zijn.

Het woordje ALS nam ik toch 'in de mond' ?

:roll: ... en hier gaat weer een of ander idiote discussie uit voort kome ?

Ik wil gewoon de nadruk legge op de laatste 2 zinne. Hier is al zo dikwijls "ALS" gebruikt. Laat alles toch gewoon zijn gang gaan, probeer niets te zoeke met "als dit gaat gebeure", "als dat gaat gebeure...". Wacht gewoon af.

Doefie met alle respect, ik start toch een topic op hoe ik wil zeker ?

De anderen mogen gerust verder reageren, ik ben benieuwd naar de uitslag.

Mag iedereen doen, ik hoe u ni tege. Ik geef gewoon mijn mening, gij de uwe. Iedereen blij...  :wink:

Raikkonen MASTER

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: sledgeNee, we hebben nu spannende races nu, als Mclaren ze zo goed als allemaal wint, maar het zijn mooie races, dan zal ik daar als ferrari-fan geen traan voor laten.

Ook al zijn ze spannend, het zal de mensen dan toch gaan vervelen. Vooral al die Ferrari-fans. En naar mijn weten zijn er dat toch nog steeds heel wat. (gelieve nu hier geen discussie over te beginnen, over het wel of niet hebben van veel fans)
Ach komaan, lul toch niet uit je nek.
Vorig jaar viel ik in slaap voor de tv 's morgens als Ferrari "alweer" aan de leiding stond.
Nu winnen de McLarens 2 races en de regels moeten opnieuw veranderen?
Ik zou zeggen, GET USED TO IT!!!
Nu merk je wat wij vorig jaar de hele tijd hebben bekeken op tv.
Het is niet omdat gij daar met uw vlag van Ferrari zit te schreeuwen omdat MS eruit vliegt dat de regels moeten veranderd worden hé!
Je bent niet alleen, en er zijn meer teams als Ferrari.
Kijk naar de uitslagen dit jaar, veel meer verschillende ploegen in de punten dan vorig jaar. Dát is pas racen, ook outsiders die kunnen winnen.

SDG

Het is inderdaad een kwestie van wennen, meer niet. Toen men indertijd de slicks afschafte, vroegen velen zich ook af waarmee de FIA nu weer bezig was; tegenwoordig is er geen haan meer die hier nog naar kraait.

Sinister -D-

Regels veranderen is altijd wat wennen. Afschaffen van de slicks zoals SDG al zei is daar een goed voorbeeld van.

Ik vind juist dat ze de regels goed toepassen op kleine uitzonderingen na natuurlijk, maar die moeten bijgeschaaft worden.

Ik zou zeggen laat 't 's 'n jaartje of 2 - 3 zo gaan, wedden dat er niemand meer naar omkeert.