Kopen op het net, met wat betaalt u?

Gestart door Geert, 01 maart 2003 - 16:33:49

« vorige - volgende »

Als u koopt (of zou kopen) op het net, welke betaalwijze verkiest u dan?

VISA/Mastercard
7 (33.3%)
Bankoverschrijving
11 (52.4%)
Betaling aan postbode bij levering
1 (4.8%)
Andere...(verklaar in reply)
2 (9.5%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 01 maart 2003 - 16:33:49

Geert


Magic Senna

Als ik iets bestel van het net betaal ik met visa,maar dan wel niet rechtstreeks,ik doe dat via Paypal of via Bidpay, vooral dan voor bestellingen van Ebay.
Ik heb ook al betaald met rechtstreekse overschrijving, dat is wel het gemakkelijkste zeker nu dat je dat zelf via de pc kan.

Bart VD

Ik gebruik normaal gezien VISA.  Maar sinds mijn nummer vorig jaar is teruggevonden op een lijst bij fraudeurs (gelukkig onverrichter zake) en ze het hebben moeten veranderen ben ik wel wat voorzichtiger geworden.

PayPal ziet er inderdaad wel interessant uit.
This space for rent

FF

90 procent van de gevallen met overschrijving
5 procent gebeurt met fysiek contact (grotere deals)
5 procent opsturen per post (enkel naar nederland wegens grote extra kosten bij overschrijving)
mijn pet van massa heb ik aan een nederlandse firma gekocht en ik moest 12,50 euro transferkosten betalen! schandalig, dat was de eerste en laatste keer dat ik overschrijf naar het buitenland
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

FF

off-topic : ik zou wel posters willen online kopen, maar dat lukt alleen via visa!
weet iemand raad?
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

DerMika

Overschrijving, ook al omdat ik dat via de PC kan doen :)
The Dude abides

Bjorn

Visa, gemakkelijk maar idd mss wel gevaarlijk.
Toch, nog nooit geen problemen gehad...hoop dat het zo blijft...  :)
De Mens: In Het Gras![/color]

Schumi nr1

Ik koop nooit iets via het net, gewoon omdat ik geen vertrouwen heb in betaalwijzes zoals master, visa en mistercash etc.  De enige manier waar ik het zou overwegen om iets te kopen via internet is onder rembours en dan nog ....

MS Fan

'k Heb voor overschrijving gekozen. Heb wel ooit boeken en cd's gekocht met VISA (zonder problemen overigens) maar dat was met de kaart van m'n ouders. Zelf vind ik een VISA kaart te duur voor wat ik dat gebruik, dus geef mij maar de overschrijving via PC banking :)
A sick mind is a true delight ...

Eric

Citaat van: MS Fan'k Heb voor overschrijving gekozen. Heb wel ooit boeken en cd's gekocht met VISA (zonder problemen overigens) maar dat was met de kaart van m'n ouders. Zelf vind ik een VISA kaart te duur voor wat ik dat gebruik, dus geef mij maar de overschrijving via PC banking :)
Ik heb ook VISA maar ik moet daar niet meer voor betalen.

Ik heb VISA aangestipt maar ik gebruik overschrijvingen.

Stomme vraag misschien maar wat is juist dat PayPal-gedoe? :oops:

Sinister -D-

Citaat van: eric
Citaat van: MS Fan'k Heb voor overschrijving gekozen. Heb wel ooit boeken en cd's gekocht met VISA (zonder problemen overigens) maar dat was met de kaart van m'n ouders. Zelf vind ik een VISA kaart te duur voor wat ik dat gebruik, dus geef mij maar de overschrijving via PC banking :)
Ik heb ook VISA maar ik moet daar niet meer voor betalen.

Ik heb VISA aangestipt maar ik gebruik overschrijvingen.

Stomme vraag misschien maar wat is juist dat PayPal-gedoe? :oops:

Kun je overschrijvingen doen op internet met je visakaart. Eigenlijk 'n soort telebankieren. Moet je ff voor meer info op //www.paypal.com kijken.


Ooh, heb trouwens voor overschrijvingen gekozen, heb 't nooit anders gedaan en zal het waarschijnlijk ook niet doen.

Ce

Als ik dingen koop via internet (en dat zijn enkel pc onderdelen), dan betaal ik contant bij levering, en meestal is dat zo ne kerel van DHL of een andere koerierfirma die dat komt leveren.

Veilig, gemakkelijk en snel ;)

p.s.: Aan hoeveel procent korting had je gedacht om ons voor de geleverde informatie te belonen ?  :mrgreen:
Supporting K.S.T.V.V. since 1982

Alan Blues

Ik vertrouw het net niet genoeg om er mijn Visanummer op te zetten. Het enige wat ik al gekocht heb op het net was mijn F1pits.net sticker (die trouwens nog steeds op mijn Golf prijkt!) en die heb ik met een overschrijving gekocht (wat trouwens ook zeer goed gelukt was).

mike

Citaat van: Alan BluesIk vertrouw het net niet genoeg om er mijn Visanummer op te zetten.

Me too. Een aantal jaren geleden heb ik eenmalig eens een uitzondering gemaakt omdat ik iets absoluut speciaals wou laten aanmaken voor de promotie van een goede vriend en omdat ik binnen de gestelde deadline geen andere optie vond dan het ding via het web in Engeland te bestellen. Betalen per kredietkaart was in dat concrete geval de enige mogelijkheid. Maar voor de rest "koop" ik principieel alleen via het web als de betaling per gewone overschrijving kan.

Ik zit nu al 15 jaar op het net, waarvan 14 als professioneel informaticus, en weet bijgevolg maar al te goed wat er allemaal mee mis is wat security betreft. En dat is veel en veel te veel...

Alan Blues

Een van onze IT-Managers wilt zelfs geen bancontactkaart omdat hij dàt al te gevaarlijk vindt...