Wat is de beste racestrategie ?????

Gestart door The Iceman, 26 februari 2003 - 20:44:20

« vorige - volgende »

Wat is de beste racestrategie ??????

Bijna lege wagen en vroege pitstop
12 (54.5%)
Volgetankte wagen en late pitstop
10 (45.5%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 26 februari 2003 - 20:44:20

The Iceman

Wat denken jullie dat de beste racestrategie is om een race te kunnen winnen  ???? Laat jullie fantasie maar eens de volle loop !!!

The Iceman

Ik heb voor het eerste gekozen !!!! Denk dat je met een lege wagen sneller kunt uitlopen op de rest van het veld, je minder vast geraakt in het verkeer en je zo de kans op een overwinning vergroot. Anderzijds denk ik dat de meeste teams voor een verschillende strategie gaan kiezen, één wagen met minder benzine aan boord, en één met meer en naderhand uitdokteren wat de beste strategie was.  :D

Flupke

Wie met meer benzine start zal zich niet zo direct vastrijden in verkeer want normaal gezien zou hij in het begin trager zijn dan de rest. Ik denk dat de meesten met min of meer dezelfde hoeveelheid gaan starten, zodat ze op 1/3 van de race kunnen gaan tanken en dan blijft alles zoals bij het oude. Want wat heb je eraan om tijdens de quali's de show te stelen als je na 5 rondes al moet gaan tanken en dan als laatste de baan oprijdt met een zware wagen?

Heb niet gestemt want volgens mij starten ze de quali's met iets meer benzine aan boord dan waarmee ze de andere jaren aan de start van de race verschenen.

McChouffe

Ik zou het eigenlijk niet weten, aangezien dit circuitafhankelijk is. Op snelle circuits zou ik eerder kiezen voor weinig benzine tijdens de kwalificaties omdat je anders na 1 ronde al bent gedubbeld.
Het hangt natuurlijk ook af van het team. Als je een snelle wagen hebt, kan je wat meer benzine meenemen.
Er zijn nog wel andere zaken te bedenken die invloed hebben op de strategie.
Een éénduidig antwoord is dus volgens mij niet mogelijk.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Eric

Citaat van: WebMachineIk zou het eigenlijk niet weten, aangezien dit circuitafhankelijk is. Op snelle circuits zou ik eerder kiezen voor weinig benzine tijdens de kwalificaties omdat je anders na 1 ronde al bent gedubbeld.
Het hangt natuurlijk ook af van het team. Als je een snelle wagen hebt, kan je wat meer benzine meenemen.
Er zijn nog wel andere zaken te bedenken die invloed hebben op de strategie.
Een éénduidig antwoord is dus volgens mij niet mogelijk.

Volledig mee eens, hangt allemaal af van verschillende factoren

Ramses

hangt ook af vanwaar je normaliter op de grid staat he. Vooraan of achteraan maakt een verschil.

Bruno

Citaat van: Ramseshangt ook af vanwaar je normaliter op de grid staat he. Vooraan of achteraan maakt een verschil.

Ik dacht dat er tussen de kwali's en de start niet getankt mocht worden?

Of heb ik de nieuwe regels weer verkeerd gelezen?

Ik zal het eens opzoeken in jullie topic en kom er dan op terug, maar als het echt zo is dan denk ik dat je toch moeilijk op voorhand weet waar je op de grid gaat staan.

Heb je de kwali's gedaan met vollere tanks dan heb je ook meer kans dat je achterin staat en omgekeerd. Een moeilijke keuze dus...

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Jasper

Citaat van: Bruno
Citaat van: Ramseshangt ook af vanwaar je normaliter op de grid staat he. Vooraan of achteraan maakt een verschil.

Ik dacht dat er tussen de kwali's en de start niet getankt mocht worden?

Of heb ik de nieuwe regels weer verkeerd gelezen?

Ik zal het eens opzoeken in jullie topic en kom er dan op terug, maar als het echt zo is dan denk ik dat je toch moeilijk op voorhand weet waar je op de grid gaat staan.

Heb je de kwali's gedaan met vollere tanks dan heb je ook meer kans dat je achterin staat en omgekeerd. Een moeilijke keuze dus...
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"? ;)

Ramses

Citaat van: Jasper
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"? ;)

goed gelezen, en het bestaat wel degelijk. Een ietwat ouderwetse verwoording voor normaal. Komt waarschijnlijk omdat ik mij mag verdiepen in de Middelnederlandse litteratuur :roll:

Jasper

Citaat van: Ramses
Citaat van: Jasper
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"? ;)

goed gelezen, en het bestaat wel degelijk. Een ietwat ouderwetse verwoording voor normaal. Komt waarschijnlijk omdat ik mij mag verdiepen in de Middelnederlandse litteratuur :roll:
Ik weet ook wel dat dat bestaat, maar het was gewoon om het aan Bruno te verduidelijken. ;)
Die -iter is in het Latijn een uitgang van regelmatige bijwoorden van de 3de verbuiging, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. ;)

Bruno

Citaat van: Jasper
Citaat van: Ramses
Citaat van: Jasper
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"? ;)

goed gelezen, en het bestaat wel degelijk. Een ietwat ouderwetse verwoording voor normaal. Komt waarschijnlijk omdat ik mij mag verdiepen in de Middelnederlandse litteratuur :roll:
Ik weet ook wel dat dat bestaat, maar het was gewoon om het aan Bruno te verduidelijken. ;)
Die -iter is in het Latijn een uitgang van regelmatige bijwoorden van de 3de verbuiging, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. ;)

Heu, wil je daarmee bedoelen dat je plaatsen op de grid toegewezen krijgt en dat er dus geen kwali's zijn? Dan kan je zo veel of zo weinig benzine meenemen als je wilt. Andersom is het gesteld als er tussen de kwali's en de start niet getankt mag worden. Dan is de vraag verkeerd gesteld want je kan je plek op de grid op voorhand niet weten. (normaliter of niet)  :?

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Jean Todt

Er mag niet bijgetankt worden tussen kwali en start van de race.

Speelt volgens mij in t voordeel van het team met de lichtste wagen en ik dacht dat dat voorlopig de Ferrari is.  Die kunnen gerust een deftige hoeveelheid benzine meenemen en nog sneller zijn dan de rest.

En dan kan je nog uw banden kiezen in functie van uw startstrategie natuurlijk, was vroeger al zo, zal nu nog belangrijker zijn.

Bjorn

Citaat van: Jean TodtEr mag niet bijgetankt worden tussen kwali en start van de race.

Speelt volgens mij in t voordeel van het team met de lichtste wagen en ik dacht dat dat voorlopig de Ferrari is.  Die kunnen gerust een deftige hoeveelheid benzine meenemen en nog sneller zijn dan de rest.

En dan kan je nog uw banden kiezen in functie van uw startstrategie natuurlijk, was vroeger al zo, zal nu nog belangrijker zijn.
Sorry dat ik effe off-topic ga maar het is nu al de derde keer dak die avatar tegenkom en ik vind het ne geslaagden Jean Todt! ;)
De Mens: In Het Gras![/color]

Jasper

Citaat van: Bruno
Citaat van: Jasper
Citaat van: Ramses
Citaat van: Jasper
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"? ;)

goed gelezen, en het bestaat wel degelijk. Een ietwat ouderwetse verwoording voor normaal. Komt waarschijnlijk omdat ik mij mag verdiepen in de Middelnederlandse litteratuur :roll:
Ik weet ook wel dat dat bestaat, maar het was gewoon om het aan Bruno te verduidelijken. ;)
Die -iter is in het Latijn een uitgang van regelmatige bijwoorden van de 3de verbuiging, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. ;)

Heu, wil je daarmee bedoelen dat je plaatsen op de grid toegewezen krijgt en dat er dus geen kwali's zijn? Dan kan je zo veel of zo weinig benzine meenemen als je wilt. Andersom is het gesteld als er tussen de kwali's en de start niet getankt mag worden. Dan is de vraag verkeerd gesteld want je kan je plek op de grid op voorhand niet weten. (normaliter of niet)  :?
Welke vraag is er gesteld?
Jij zegt dat je het niet snapt. Ik verduidelijk dat er staat 'de plaats die je normaal gezien', dat is dus de voorbije races, hebt. En zeg jij dat de vraag (die er niet is :?) verkeerd gesteld is. :? : ? ;)

Jean Todt

Citaat van: Jasper
Citaat van: Bruno
Citaat van: Jasper
Citaat van: Ramses
Citaat van: Jasper
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"? ;)

goed gelezen, en het bestaat wel degelijk. Een ietwat ouderwetse verwoording voor normaal. Komt waarschijnlijk omdat ik mij mag verdiepen in de Middelnederlandse litteratuur :roll:
Ik weet ook wel dat dat bestaat, maar het was gewoon om het aan Bruno te verduidelijken. ;)
Die -iter is in het Latijn een uitgang van regelmatige bijwoorden van de 3de verbuiging, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. ;)

Heu, wil je daarmee bedoelen dat je plaatsen op de grid toegewezen krijgt en dat er dus geen kwali's zijn? Dan kan je zo veel of zo weinig benzine meenemen als je wilt. Andersom is het gesteld als er tussen de kwali's en de start niet getankt mag worden. Dan is de vraag verkeerd gesteld want je kan je plek op de grid op voorhand niet weten. (normaliter of niet)  :?
Welke vraag is er gesteld?
Jij zegt dat je het niet snapt. Ik verduidelijk dat er staat 'de plaats die je normaal gezien', dat is dus de voorbije races, hebt. En zeg jij dat de vraag (die er niet is :?) verkeerd gesteld is. :? : ? ;)

Jasper, Jasper toch :-) Je maakt het allemaal zo ingewikkeld  :lol: