M. Schumacher

Gestart door Kenneth1265, 15 februari 2003 - 22:02:55

« vorige - volgende »

M. Schumacher beste ooit?

ja
16 (35.6%)
nee
29 (64.4%)

Totaal aantal stemmen: 40

Poll gesloten: 16 april 2003 - 23:02:55

BugsBunny

En zo gaat de eindeloze discussie McLaren <-> Ferrari door. Amusant om volgen mannen, doe zo voort  :D
A Eruchîn, ú-dano i faelas a hyn an uben tanatha le faelas!

FerrariMan

Citaat van: Snekuem
Citaat van: FerrariManInderdaad Luc, Spa '98 staat op rekening van MS, daar ben ik heel zeker van. Moest hij daar even nagedacht hebben dan was hij ook in '98 WK geworden !

Maar ondertussen is het gewoon een discussie geworden van 'mijn is beter, neen, het mijne is beter...' als je me snapt.

Wie weet zit er aan de andere kant van de wereldbol wel een andere Luc die inside verhalen heeft die tegen McLaren gericht zijn...wie weet.

Bij mij blijft het steeds overkomen als een complex beste Luc.
Maar iedereen heeft recht op een eigen mening natuurlijk.

We zijn het toch eens over 1 ding, de nieuwe regels ! Bahbah...

Ben ervan overtuigd dat Luc zeker niet met een complex rondloopt, maar steevast  altijd de waarheid spreekt !!!!  :x Zo'n verhalen ga je toch niet verzinnen !!!!!  :x  :x  :x  :x

Je moet niet boos worden jongen  :lol:
Luc kan er goed tegen hoor, hebben al wat veldslagen gehad  8)

Trouwens, iemand 'blind' volgen is ook niet zo gezond hoor. Soms komt het over alsof veel mensen geen eigen mening hebben maar gewoon iemand volgen omdat die het mooi kan uitleggen.
Let op, SOMS komt het zo over.  8)

MisterY

Citaat van: SnekuemBen ervan overtuigd dat Luc zeker niet met een complex rondloopt, maar steevast  altijd de waarheid spreekt !!!!  :x Zo'n verhalen ga je toch niet verzinnen !!!!!  :x  :x  :x  :x

Luc kan ook onmogelijk die verhalen verzinnen, want deze verschijnen wereldwijd. Dus hetgene wat Luc vertelt is nog maar eens een bevestiging dat die verhalen over een grote waarheidsfactor beschikken! Natuurlijk zullen sommige Schumi- en/of Ferrari-fans dit niet graag horen. En ja, Luc kan het goed verwoorden, maar daar kan hij toch niets aan doen...  :roll:

dj Peter

Citaat van: BugsBunnyEn zo gaat de eindeloze discussie McLaren <-> Ferrari door. Amusant om volgen mannen, doe zo voort  :D

:arrow:  :arrow: Ja..... er is vast nog heel wat stof om over te discussieren  :)

FerrariMan

Citaat van: MisterY
Citaat van: SnekuemBen ervan overtuigd dat Luc zeker niet met een complex rondloopt, maar steevast  altijd de waarheid spreekt !!!!  :x Zo'n verhalen ga je toch niet verzinnen !!!!!  :x  :x  :x  :x

Luc kan ook onmogelijk die verhalen verzinnen, want deze verschijnen wereldwijd. Dus hetgene wat Luc vertelt is nog maar eens een bevestiging dat die verhalen over een grote waarheidsfactor beschikken! Natuurlijk zullen sommige Schumi- en/of Ferrari-fans dit niet graag horen. En ja, Luc kan het goed verwoorden, maar daar kan hij toch niets aan doen...  :roll:

Ze worden wereldwijd geschreven zeg je. En hoeveel van deze personen ken je persoonlijk ? Er zal wel iets van aan zijn, geloof ik best, maar nooit 100 %. En waarom ben ik daar zo zeker van ??? Omdat niemand van hier bij Ferrari werkt en het met zekerheid kan zeggen !

Manman, moesten alle Ferrari-fans zo blijven doordrammen over Mclaren !
En stop aub met dat blind volgen, probeer het eens van 2 kanten te zien.  8)

The Iceman

Maar het is toch altijd typerend dat de FIA bij Ferrari sneller een oogje dicht doet, bijvoorbeeld met die barge boards in 1999.

David Coulthard werd enkele jaren geleden gediskwalificeerd in Brazilië omdat zijn voorvleugel iets te hoog of te laag was ( ik weet het niet meer juist ). Mika werd ook eens ne keer zijn punten afgepakt in Oostenrijk voor het team omdat op de black box een zegel was gescheurd van de FIA. Hier neemt de FIA maatregelen, bij Ferrari heb ik ze dat nooit zien doen.

Denk dat we hierover kunnen blijven discussiëren, maar ik vrees voor de Ferrarifans dat Luc het toch altijd bij het rechte eind heeft, en de waarheid kwetst, ik kan het begrijpen  :D  :D  :D

Luc

Even een paar woordjes uitleg bij de twee feiten die Snekje aanhaalt.

Het eerste, de voorvleugel van DC. De achterste hoek van één van de opstaande randen van de voorvleugel (het gaat dus over een klein hoekje) was door de oneffen toestand van het circuit iets te laag komen hangen. Die zijkanten zitten vast met vijsjes en die worden vastgelijmd.
Die ene zijkant was ee, vijsje (ondanks de lijm) uit de vleugel getrild en was die achterste hoek van het zijpaneel 1 mm te laag komen te hangen.
DC en McLaren punten kwijt.
Het voordeel van die gedraaide kant van de zijvleugel is nul, het zou eerder een nadeel geweest zijn omdat de luchtstroming rond de band niet in de juiste richting op de band stroomde.
Die zelfde dag waren er drie teams (waaronder de Ferrari van Schumacher, de Williams van Ralf en nog een derde die ik me niet meer herinner) waarvan de bodemplaat te ver was afgesleten. De auto's waren dus eigenlijk te laag afgeveerd en daar is het voordeel onmiskenbaar van te bewijzen.
Die overtreding werd weggewuifd door de FIA door de de 'slechte' toestand van het circuit.

McLaren ging in beroep. En ze moesten de hele auto naar Parijs sturen. (In tegenstelling van Ferrari die de barge boards een jaar eerder van de auto haalden en enkel de barge boards naar Parijs moest sturen... sinds enige tijd is het nu een reglement dat in geval van beroep de hele auto aanwezig moet zijn)
Maar ook daar haalden ze het niet, zelfs niet na de argumenten dat ze de toestand van het circuit wel in bepaalde gevallen aanvaard hadden en in het geval DC niet.


Het tweede was Mika's electronic control box in Oostenrijk. Ik was daar ter plaatse aanwezig en op vrijdag had de FIA de software gedownload en nadien de box terug  dicht gedaan en maar met één zegel verzegeld terwijl er twee vereist zijn. Steve Giles, toen nummer één mechano van Mika, had dit niet opgemerkt.
Toen op zondagavond na de race de 'scrutineers' opmerkten dat er één zegel ontbrak (die ze zelf dus waren vergeten terug te plaatsen) werd de motor met de box verzegeld en is meteen per vliegtuig naar Brixworth (waar de Ilmor fabriek staat) gebracht en op maandag onder toezicht van de FIA  geopend en de software gedownload. Niks aan te merken op de software of op de motor maar McLaren speelde toch zijn punten kwijt.
Datzelfde jaar waren in Imola twee teams waarbij één zegel ontbrak, Benetton en Willams. Geen straf voor gelijkaardige feiten.

PS. In Oostenrijk (de 10e grand prix van het seizoen) was het de 17e keer dat de FIA de McLaren software downloade. Geen enkele keer was er een opmerking. Ferrari was dat seizoen  drie keer gecontroleerd.

Dit even ter verduidelijking van Snekje's mail.
mijn gedacht op www.eze.be

tazpas

Citaat van: LucEven een paar woordjes uitleg bij de twee feiten die Snekje aanhaalt.

Het eerste, de voorvleugel van DC. De achterste hoek van één van de opstaande randen van de voorvleugel (het gaat dus over een klein hoekje) was door de oneffen toestand van het circuit iets te laag komen hangen. Die zijkanten zitten vast met vijsjes en die worden vastgelijmd.
Die ene zijkant was ee, vijsje (ondanks de lijm) uit de vleugel getrild en was die achterste hoek van het zijpaneel 1 mm te laag komen te hangen.
DC en McLaren punten kwijt.
Het voordeel van die gedraaide kant van de zijvleugel is nul, het zou eerder een nadeel geweest zijn omdat de luchtstroming rond de band niet in de juiste richting op de band stroomde.
Die zelfde dag waren er drie teams (waaronder de Ferrari van Schumacher, de Williams van Ralf en nog een derde die ik me niet meer herinner) waarvan de bodemplaat te ver was afgesleten. De auto's waren dus eigenlijk te laag afgeveerd en daar is het voordeel onmiskenbaar van te bewijzen.
Die overtreding werd weggewuifd door de FIA door de de 'slechte' toestand van het circuit.

McLaren ging in beroep. En ze moesten de hele auto naar Parijs sturen. (In tegenstelling van Ferrari die de barge boards een jaar eerder van de auto haalden en enkel de barge boards naar Parijs moest sturen... sinds enige tijd is het nu een reglement dat in geval van beroep de hele auto aanwezig moet zijn)
Maar ook daar haalden ze het niet, zelfs niet na de argumenten dat ze de toestand van het circuit wel in bepaalde gevallen aanvaard hadden en in het geval DC niet.


Het tweede was Mika's electronic control box in Oostenrijk. Ik was daar ter plaatse aanwezig en op vrijdag had de FIA de software gedownload en nadien de box terug  dicht gedaan en maar met één zegel verzegeld terwijl er twee vereist zijn. Steve Giles, toen nummer één mechano van Mika, had dit niet opgemerkt.
Toen op zondagavond na de race de 'scrutineers' opmerkten dat er één zegel ontbrak (die ze zelf dus waren vergeten terug te plaatsen) werd de motor met de box verzegeld en is meteen per vliegtuig naar Brixworth (waar de Ilmor fabriek staat) gebracht en op maandag onder toezicht van de FIA  geopend en de software gedownload. Niks aan te merken op de software of op de motor maar McLaren speelde toch zijn punten kwijt.
Datzelfde jaar waren in Imola twee teams waarbij één zegel ontbrak, Benetton en Willams. Geen straf voor gelijkaardige feiten.

PS. In Oostenrijk (de 10e grand prix van het seizoen) was het de 17e keer dat de FIA de McLaren software downloade. Geen enkele keer was er een opmerking. Ferrari was dat seizoen  drie keer gecontroleerd.

Dit even ter verduidelijking van Snekje's mail.

Yooh die Luc!!! Zou het niet kunnen zijn dat het is omdat Ron zo'n huilebalk en een zaag is dat ze hem en z'n team zo viseren?
Dit is een veronderstelling en geen feit he! :P

DerMika

Dat zou geen professionele houding van de FIA zijn.
Maar ja, then again... Ik heb ze nooit echt professioneel gevonden :D
The Dude abides

Sinister -D-

Vind 't wel leuk om die hele véte hier te volgen  :lol:  :wink:

tazpas

Citaat van: SinisterVind 't wel leuk om die hele véte hier te volgen  :lol:  :wink:

Daar is al lang geen sprake meer van! (allee, ik van mijn kant ben dat al lang vergeten...) Maar ik wil nog eens zegen dat de "Shumi- en Ferrari fans" meer dan de helft van alle fans uitmaken, daarom mogen ze misschien ietsje meer? Het zou niet mogen maar ja...

Flupke

Ben het volledig met luc eens en geloof hem zeker en vast, vindt het ontzettend jammer dat de dingen zo gaan. Het feit dat er discussie is over beslissingen van de FIA over een team vind ik erg, dat het niet bij 1 discussie blijft maar dat er zich meerdere van die onregelmatigheden voordoen waarbij telkens dezelfde teams geviseerd worden vind ik echt wel demotiverend voor die teams.

Misschien kan Luc hier een antwoord op geven: Waarom horen we die teams dan zo weinig klagen? Vorig seizoen was er die achtervleugel van Ferrari waar hier maanden over gepraat werd terwijl er van de teams vond ik toch weinig reactie op kwam. Het is niet de bedoeling die discussie terug op gang te brengen, ik vond het gewoon raar dat blijkbaar iedereen dacht dat Ferrari voordeel kon halen uit die vleugel maar dat andere teams slechts 1 maal hierover een reactie gaven en verder niets hiertegen ondernomen?

Luc

Je kan in F1 geen klacht indienen tegen een ander team. Je kan enkel om verduidelijking vragen. Wat de FIA er dan mee doet, daar heb je geen invloed meer op.
Zo vroeg Newey aan de FIA of de bargeboards van Ferrari wel 'legaal' waren. De FIA ontdekte door Jo Bauer dat Newey gelijk had en bracht Ferrari op de hoogte van drie overtredingen. Twee werden kwijtgescholden met de tip het tijdens de volgende Grand Prix niet meer te gebruiken, de derde (bargeboards) gingen naar Parijs met het gekende gevolg.

Wat die beruchte achtervleugel betreft, ook daar ontdekte de FIA dat de teams gelijk hadden en weer hetzelfde verhaal, niet meer gebruiken.
Verder niks.

In vergelijking met de reactie op andere teams valt het op, door de jaren heen en dan vooral de jaren 98-99-00 dat Ferrari een hand boven het hoofd werd gehouden.

Feit is dat Mosley en Dennis mekaar rauw lusten. Ik begrijp door mijn vooringenomenheid Ron Dennis volledig.
Ron is een heel slecht verliezer maar wel een heel eerlijk sportman, zoals Williams, zoals Jordan, zoals Sauber....maar niet zoals todt.
Ron heeft (en dat weet ik heel zeker) het allerbeste voor met F1. Is technisch heel erg onderlegd en weet waarover hij het heeft.
Iets wat we van Mosley niet kunnen zeggen; want Mosley is enkel en alleen op die plaats terecht gekomen door Ecclestone. En hij wordt daar ook door op die plek gehouden.

In de late nineties was het commerciëel voor de F1 belangrijk om Ferrari aan de top te hebben. Die miljoenen fans geraakten een beetje wanhopig en begonnen af te haken toen in 99 Mika voor de tweede keer de titel pakte nadat MS uitviel. En toen ging de FIA door Mosley met de zaken ernstig bemoeien.

Maar goed, de FIA oogst nu wat ze gezaaid hebben en daar is Dennis niet over te spreken want hij had ze verwittigd.
Ook iets wat Mosley niet kan en wil toegeven.

Het was trouwens Ron Dennis die zei om de televisie gelden eerlijk te verdelen onder alle teams in plaats van volgens de bestaande sleutel.
Mosley zal dit nooit erkennen terwijl andere teambazen die wereldkundig hebben gemaakt.

Dennis en Mosley blijven water en vuur en daardoor wreekt Mosley zich op alle mogelijke manieren op Dennis.
mijn gedacht op www.eze.be

Doefie

CitaatOhja, die Montoya, is dat niet dezelfde die in Oostenrijk 2001 gewoon alles dicht gooide om MS te blokkeren in de bocht ?

Het was die Montoya die Villeneuve moordenaar noemde na Australië 2001  :evil:  :evil:

Dit incident was een race incident. Montoya wou voorbijsteke (veel te laat) en remde ook veel te laat. En natuurlijk dat Schumacher het moest bestempele als "het probere af te rijde van een tegenstander". Ik antwoord hierop als  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: tege Schumacher, die waarschijnlijk toen zijn beelde van in 't verlede ni had gezien...

FerrariMan

Citaat van: DoefieF1
CitaatOhja, die Montoya, is dat niet dezelfde die in Oostenrijk 2001 gewoon alles dicht gooide om MS te blokkeren in de bocht ?

Het was die Montoya die Villeneuve moordenaar noemde na Australië 2001  :evil:  :evil:

Dit incident was een race incident. Montoya wou voorbijsteke (veel te laat) en remde ook veel te laat. En natuurlijk dat Schumacher het moest bestempele als "het probere af te rijde van een tegenstander". Ik antwoord hierop als  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: tege Schumacher, die waarschijnlijk toen zijn beelde van in 't verlede ni had gezien...

Hoe wou Montoya Schumi inhalen als hij voor MS reed ? Eerst race kennen, dan commentaar geven  8)  No offence he. Ben de discussie en de veralgemeningen over de Tifosi gewoon beu.