FIA spioneerd

Gestart door dj Peter, 08 februari 2003 - 01:19:57

« vorige - volgende »

Is het een goeie zaak om op deze manier de software te controleren?

Ja
23 (74.2%)
Nee
3 (9.7%)
Maakt mij niet uit,als er maat geracet wordt
5 (16.1%)

Totaal aantal stemmen: 28

Poll gesloten: 08 februari 2003 - 01:19:57

dj Peter

Wat lees ik nu ? De FIA (lees: Max Mosley) wil een apparaat in elke F1 wagen plaatsen om al het dataverkeer van de software te controleren...
Laat me niet lachen! Alsof de ingenieurs dat niet zouden kunnen omzeilen.
Straks gaan ze nog snelheidsbegrenzers plaatsen ook

Eric

Ik heb ja aangevinkt, ik denk niet dat het zo een slecht idee is, er zijn altijd teams die de lijn juist willen overschrijden en dit zou een goede manier zijn om het in de gaten te houden.

Waar ik mij wel vragen bij stel is wie het dataverkeer gaat controleren. :?:

FF

ingenieurs van de fia zullen dat waarschijnlijk bekijken.

ik denk wel dat het perfect mogelijk is om hen te controleren en dat er niet echt 'creatieve' methodes kunnen opduiken om die software te omzeilen. iedereen denkt hier blijkbaar dat de fia een bende dommekloten is in vergelijking met de ingenieurs van de teams, maar men kan wel degelijk alles controleren : het is niet zoals met de pc dat men kan hacken ofzo : in de wagen zullen alle gegevens moeten passeren langs het fiatoestel en daar is geen omkomen aan
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Doefie

Maakt mij ni uit, als der maar geracet wordt  :wink: ('t laatste dus voor mij)

Jenne

Ik ben absoluut voor. Alles controleren en valspelen 100% uitschakelen zal waarschijnlijk wel nooit mogelijk zijn, maar maatregelen nemen tegen valspelen moedig ik altijd aan. Alleen al te gekke ideeën (met de FIA weet je nooit tegenwoordig  :shock:)  zou ik negatief tegenover staan.
F1Time: C2g1 (S22: 18ptn en 6de in de tussenstand)
F1Rem: G3f (S25: 45ptn en 4de in de tussenstand)
MotoGP: G3d (S2: 135 ptn en 7de in de tussenstan)
Hattrick: Klasse VI.890 (24ptn en 1ste in de tussenstand)

Mikacouli

Ik heb voor gestemd.Het is een goed hulpmiddeltje.Ik ben er zeker niet tegen. :wink:

fatal error

ik ben voorstander als er maar geraced word :D
I have to laugh out loud
I wish I didn't like this

Eric

Ik denk wel dat iedereen wil dat ze racen maar als de afschaffing van de elektronica in voege gaat moet er toch controle zijn...

JVA

Het is en blijft het spel van de jager en de boswachter ... 8)

Bart VD

Ik wil minder input van electronica en meer van de rijder.  De enige manier om dit eerlijk te doen is door iedereen deftig te controlleren.  Pro dus.
This space for rent

The Iceman

Heb tegen gestemd !!! FIA kan het wel proberen, maar er zijn altijd teams die dingen uitvinden die niet te traceren zijn. Remember tractiecontrole. FIA zal zijn best wel doen, maar zal uiteindelijk weer moeten toegeven dat het onmogelijk is alles te vinden. Ze zullen met het schaamrood op hun wangen alles terug toe laten zoals het in 2001het geval was.

BugsBunny

Pro!

Het is echt niet moeilijk om iedereen een standaardpakket elektronica te geven en alles te verzegelen hoor.

Weg met al die elektronica! Zelfs een aap kan ermee rijden.
A Eruchîn, ú-dano i faelas a hyn an uben tanatha le faelas!

fatal error

we zullen maar hopen dat er geen teams zullen valsspelen
anders de rest van het seizoen schorsing :P
I have to laugh out loud
I wish I didn't like this

Kedu

Citaat van: BugsBunnyPro!

Weg met al die elektronica! Zelfs een aap kan ermee rijden.

ok , mss wel maar is het dan ook een snelle aap , toch nog een verschil hoor.

dj Peter

Citaat van: BugsBunnyPro!

Het is echt niet moeilijk om iedereen een standaardpakket elektronica te geven en alles te verzegelen hoor.

Weg met al die elektronica! Zelfs een aap kan ermee rijden.

Denk je echt dat het zo simpel is? Probeer eens hé....
Het is volgens mij echter wel zoals M.Schumacher zei: schaf al de electronica af en er zullen meer ongelukken gebeuren.