Standbeeld voor Michael Schumacher

Gestart door dj Peter, 30 januari 2003 - 20:37:54

« vorige - volgende »

Verdient Michael Schumacher een standbeeld?

Ja
25 (49%)
Nee
26 (51%)

Totaal aantal stemmen: 43

Poll gesloten: 30 januari 2003 - 20:37:54

Mikacouli

Ik heb ook op nee gestemd.Ze moeten nu ook niet gaan overdrijven.Standbeelden is voor helden en dat is Schumacher nu toch niet.Van sportatleten kan je geen helden maken.Ze komen en ze gaan.Ook Schumacher zal vergeten worden.

Sinister -D-

Citaat van: MikacouliIk heb ook op nee gestemd.Ze moeten nu ook niet gaan overdrijven.Standbeelden is voor helden en dat is Schumacher nu toch niet.Van sportatleten kan je geen helden maken.Ze komen en ze gaan.Ook Schumacher zal vergeten worden.

Daar met ik het niet echt met je eens. Je moet niet vergeten tot er tot nu toe maar 2 mensen zijn met 5 wereldtitels. En het zal nog een tijdje duren voordat d'r weer een met 5 aankomt zetten, en dan wordt Schumi natuurlijk weer ''herdacht''.

Maar je hebt gelijk wat betreft dat je d'r geen helden van moet maken.

Doefie

Citaat van: Sinister
Citaat van: MikacouliIk heb ook op nee gestemd.Ze moeten nu ook niet gaan overdrijven.Standbeelden is voor helden en dat is Schumacher nu toch niet.Van sportatleten kan je geen helden maken.Ze komen en ze gaan.Ook Schumacher zal vergeten worden.

Daar met ik het niet echt met je eens. Je moet niet vergeten tot er tot nu toe maar 2 mensen zijn met 5 wereldtitels. En het zal nog een tijdje duren voordat d'r weer een met 5 aankomt zetten, en dan wordt Schumi natuurlijk weer ''herdacht''.

Maar je hebt gelijk wat betreft dat je d'r geen helden van moet maken.

Anders moge ze al veel standbeelde gaan make...  :wink:

Mikacouli

Citaat van: Sinister
Citaat van: MikacouliIk heb ook op nee gestemd.Ze moeten nu ook niet gaan overdrijven.Standbeelden is voor helden en dat is Schumacher nu toch niet.Van sportatleten kan je geen helden maken.Ze komen en ze gaan.Ook Schumacher zal vergeten worden.

Daar met ik het niet echt met je eens. Je moet niet vergeten tot er tot nu toe maar 2 mensen zijn met 5 wereldtitels. En het zal nog een tijdje duren voordat d'r weer een met 5 aankomt zetten, en dan wordt Schumi natuurlijk weer ''herdacht''.

Maar je hebt gelijk wat betreft dat je d'r geen helden van moet maken.

Als je aan iemand die een fan is van de F1(een lichte fan dan)dan weten ze nog niet wie Fangio is.Dus ze worden wel vergeten.Of ze worden weer meer in de schaduw geplaatst.Schumacher zet alle record maar op een dag zullen die record er toch moeten aan geloven vrees ik.
Dat is natuurlijk mijn mening.

Doefie

Citaat van: schumifan
CitaatHeb ook nee gestemd !!!! Schumacher is wel een goed coureur, maar kan voor mij nog niet tippen aan Ayrton Senna. Heeft voor zijn titels niet echt moeten vechten en toont zich steeds een slecht verliezer. In 1994 reed hij Damon Hill van de baan in Adelaide. In 1995 was hij de beste, in 1997 deed hij hetzelfde met Villeneuve. in 2000,2001 en 2002 had hij een watje van een teamgenoot die hem niet voorbij mocht steken. Schumacher heeft voor zijn drie laatste titels niet echt moeten vechten, akkoord hij had de beste wagen, maar met een teamgenoot die alleen maar mag volgen en met die belachelijke teamorders bij Ferrari is hij voor mij bijlange nog geen groot kampioen !!!!!

Sorry maar het is tot nu toe niet bewezen dat Schumacher Damon Hil van de baan heeft gereden. Ik weet niet of je al een accident hebt mee gemaakt (ik wel ) maar als in een auto zit die aan het rond draaien en slippen is kan je ect niet die wagen richten naar iemand.

Wat dat in 1997 was met Villeneuve zegt een deel dat Schumacher hem van de baan reed en een ander dell zegt dat Schumacher Villeneuve op de baan heeft gehouden om dat ie te snel reed en anders de bocht zou gemist hebben. En daarbij waarom mag iemand zijn plaats niet verdedigen in een race ook als is de andere rapper.

In Monaco 2001 hield Bernoldi ook Coulthard achter zich en hij was duidelijk trager. Oke het ging niet om een belangrijke plaats en ook niet om de titel. Maar het blijft hetzelfde.

En dat Senna sneller zou zijn dan Schumacher is nog niet bewezen. Maar persoonlijk denk ik dat er weinig verschil tussen die twee zit.

Die vijf wereldtitels heeft hij verdient ik weet een winkel in het hasseltse en daar werkt een man die met veel F1 mensen zoals Brawn, Dennis, Hakkinen en Schumacher heeft gesproken en die zei dat Schumacher een zeer vriendelijke man is die werkt voor zijn team. Dat kan je niet over alle F1 coureurs vertellen.  

En wie zegt dat Schumacher geen standbeeld verdient moet eens zeggen wie van de huidige F1 coureurs hem wel zou verdienen en waarom?

Aan een verhaal zijn altijd 2 kanten: ze geve altijd de schuld aan de andere.

CitaatSorry maar het is tot nu toe niet bewezen dat Schumacher Damon Hill van de baan heeft gereden. Ik weet niet of je al een accident hebt mee gemaakt (ik wel ) maar als in een auto zit die aan het rond draaien en slippen is kan je ect niet die wagen richten naar iemand.

Heb al dikwijls tijdes een kartsessie goed in de bande gevloge door spin of iet anders(ok, dat is misschien iets anders, maar het komty op hetzelfde neer)
Schumacher spinde de bocht daarvoor en pakte de bocht terwijl hij zijn lijn wou verdedigen, Hill zag een gat en ging ervoor. Tenslotte ging het om de wereldtitel.
Conclusie: race-ongeluk waar oftewel niemand schuld aan heeft oftewel beide (Schumacher kon ruimte geven en Hill kon zien dat het gat riskant was op die plaats)

CitaatWat dat in 1997 was met Villeneuve zegt een deel dat Schumacher hem van de baan reed en een ander deel zegt dat Schumacher Villeneuve op de baan heeft gehouden om dat ie te snel reed en anders de bocht zou gemist hebben. En daarbij waarom mag iemand zijn plaats niet verdedigen in een race ook als is de andere rapper.

Denk niet dat het 2de deel echt klopt, maar het is wel zo dat Schumacher na Adelaide 1994 dat ie het nooit meer zou doen...
Dat ze allebei erg snel ware over 1 ronde (1ste 3 coureurs hadde dezelfde tijd) was toen beweze. Maar Schumacher wou wéér zijn titel winne door een ongeluk waar ze beide zoude uitvalle en hij wereldkampioen zou worde.
Conclusie: 2de poging van Schumacher mislukte en kreeg toen toch een milde straf

CitaatDie vijf wereldtitels heeft hij verdient ik weet een winkel in het hasseltse en daar werkt een man die met veel F1 mensen zoals Brawn, Dennis, Hakkinen en Schumacher heeft gesproken en die zei dat Schumacher een zeer vriendelijke man is die werkt voor zijn team. Dat kan je niet over alle F1 coureurs vertellen.  

Als die man Schumacher-fan is dan zal die dat natuurlijk zegge. Der zijn nog veel mense die hem persoonlijk kenne en ze zegge allemaal andere dinge.

CitaatEn wie zegt dat Schumacher geen standbeeld verdient moet eens zeggen wie van de huidige F1 coureurs hem wel zou verdienen en waarom?

Voor mij tegewoordig nog niemand eigelijk, want de meeste rijde pas vanaf 1996-1997(op 4-5 uitzonderinge). Manne die volledig voor de sport leefde/leven, met hart en ziel. Manne als Alesi, Senna, Prost, Mansell, ... zo'n manne.

CitaatEn dat Senna sneller zou zijn dan Schumacher is nog niet bewezen. Maar persoonlijk denk ik dat er weinig verschil tussen die twee zit.

Nog nooit van 1992-1993-1994 gehoord zeker ? Senna was vooral in 1992-1993 vaker veel sneller dan Schumacher. Ok, Senna had al veel ervaring. Maar ondertusse moest hij het wel opneme tegen andere groten van het moment (Prost, Mansell, Piquet, ...). 1994 kenne we allemaal wel: 1ste race gespint, 2de race van de baan gerede in een startcrash met Laurini en Häkkinen. 3de race kon hij niets meer doen ( :cry: ).

Sinister -D-

Niet veel meer aan toe te voegen. Ik vind dat Doefie grotendeels gelijk heeft, beter gezegd : zo denk ik er dus exact over.

MisterY

Ik heb neen gestemd. Schumacher heeft al een straat die naar hem is genoemd en nu nog een standbeeld??? Standbeelden zijn eerder voor mensen die echt geschiedenis geschreven hebben, echte helden, personen die eeuwenlang in de geschiedenisboeken zullen vermeld staan. Een sportman is niet zo'n iemand. Als ze beginnen met Schumacher een standbeeld te geven, waar eindigt dit dan nog? Zo kan men voor iedereen een reden bedenken waarom hij een standbeeld verdient!  :roll:

dj Peter

Citaat van: pablo
Citaat van: MrF1
Dus jij noemt 5 wereldtitels niet bijzonder? En denk nou maar niet dat hij niks heeft hoeven doen voor die wereldtitels, hij heeft jarenlang gewerkt om Ferrari op te bouwen tot een topteam. Dat heeft uiteindelijk geresulteerd in 3 wereldtitels voor een team dat voor zijn komst kansloos was voor titels. Je kan ook niet ontkennen dat hij gewoonweg de beste coureur van de laatste jaren is, vooral in regenraces is hij superieur.
Elke coureur heeft natuurlijk zijn minpuntjes, zowel Senna als Schumacher hebben dingen gedaan die eigenlijk niet kunnen. Of Schumi een standbeeld verdient laat ik ff in het midden, kan er ook niet echt van wakker liggen.

voila, gelijk hebt ge, de laatste seizoenen is er serieus gestreden voor de wereldtitel, en ja, het is alleen schumacher die ervoor gezorgd heeft dat ferrari een top"team" werd, ik heb zelfs horen zeggen dat hij zelf het chassis heeft getekend, van zaterdag op zondag steeds 's nachts zelf de motor afsteld en in de periode tussen de gp's samen met vrouw en kind de bolides zelf voorziet van een nieuw lak laagje...  :D

:roll:  :roll: chassis getekend...? s'nachts motor afstellen...? auto zelf spuiten...? :roll:  :roll:  Dat zou ik toch wel héél straf vinden.Als dat waar is-al betwijfel ik het zeer sterk...uitgezonderd het afstelllen- dan verdient hij in mijn ogen zeker een standbeeld.
En voor de nee-stemmers: noem  mij één andere piloot die in de laatste 10 jaar zulke opmerkelijke prestaties leverde.... 8)

dj Peter

Citaat van: MisterYIk heb neen gestemd. Schumacher heeft al een straat die naar hem is genoemd en nu nog een standbeeld??? Standbeelden zijn eerder voor mensen die echt geschiedenis geschreven hebben, echte helden, personen die eeuwenlang in de geschiedenisboeken zullen vermeld staan. Een sportman is niet zo'n iemand. Als ze beginnen met Schumacher een standbeeld te geven, waar eindigt dit dan nog? Zo kan men voor iedereen een reden bedenken waarom hij een standbeeld verdient!  :roll:
Hier moet ik je wel gelijk geven.Ik vind het eerlijk gezegd overdreven om ook al voor sportfiguren een standbeeld op te richten,maar je kan toch niet naast de prestaties kijken! Wanneer gaat er  nog eens een piloot te voorschijn komen die Schumacher kan evenaren op allé terreinen: racen,afstellen,teamwork,pitstopstrategie,enz....?
En wat zijn zogenaamde "arrogantie" betreft: als je het watje uithangt en het spel niet keihard meespeeld kom je nooit aan 5 wereldtitels.
Als fanatiek Schumacher-fan (ook Ralph!) vind ik niet dat Michael een standbeeld moet krijgen (of toch misschien...op zijn kart-baan..) om de simpele reden dat standbeelden iets is voor staatsfiguren....

dj Peter

Citaat van: MikacouliIk heb ook op nee gestemd.Ze moeten nu ook niet gaan overdrijven.Standbeelden is voor helden en dat is Schumacher nu toch niet.Van sportatleten kan je geen helden maken.Ze komen en ze gaan.Ook Schumacher zal vergeten worden.

Met je standpunt over het standbeeld ben ik het eens....maar over die laatste zin heb ik toch sterk mijn twijfels hoor :roll:  :roll:

unknown

Citaat van: MikacouliIk heb ook op nee gestemd.Ze moeten nu ook niet gaan overdrijven.Standbeelden is voor helden en dat is Schumacher nu toch niet.Van sportatleten kan je geen helden maken.Ze komen en ze gaan.Ook Schumacher zal vergeten worden.
Is Fangio al vergeten en Senna?? Nee, elke F1-fan kent die rijders. Echt goede rijders die blijft iedereen kennen toch in het f1-milieu.

Mikacouli

Citaat van: unknown
Citaat van: MikacouliIk heb ook op nee gestemd.Ze moeten nu ook niet gaan overdrijven.Standbeelden is voor helden en dat is Schumacher nu toch niet.Van sportatleten kan je geen helden maken.Ze komen en ze gaan.Ook Schumacher zal vergeten worden.
Is Fangio al vergeten en Senna?? Nee, elke F1-fan kent die rijders. Echt goede rijders die blijft iedereen kennen toch in het f1-milieu.

Dat wil ik niet ontkennen.Maar de meesten weten toch niet teveel over Fangio.Laat ons zeggen dat ie half vergeten is.De mensen van tegenwoordig maken toch graag van een gewoon mens een held en dat het eigenlijk onnodig is.Ooit zal Schumacher vervangen worden en zullen de mensen hem ook vergeten.Wat zal er worden van al die Schumacherfans als ie gat stoppen.Ik ben er al zeker van dat er velen niet meer zullen kijken en dat ik naar mijn mening geen Formule 1 fans.

unknown

Citaat van: Mikacouli
Citaat van: unknown
Citaat van: MikacouliIk heb ook op nee gestemd.Ze moeten nu ook niet gaan overdrijven.Standbeelden is voor helden en dat is Schumacher nu toch niet.Van sportatleten kan je geen helden maken.Ze komen en ze gaan.Ook Schumacher zal vergeten worden.
Is Fangio al vergeten en Senna?? Nee, elke F1-fan kent die rijders. Echt goede rijders die blijft iedereen kennen toch in het f1-milieu.

Dat wil ik niet ontkennen.Maar de meesten weten toch niet teveel over Fangio.Laat ons zeggen dat ie half vergeten is.De mensen van tegenwoordig maken toch graag van een gewoon mens een held en dat het eigenlijk onnodig is.Ooit zal Schumacher vervangen worden en zullen de mensen hem ook vergeten.Wat zal er worden van al die Schumacherfans als ie gat stoppen.Ik ben er al zeker van dat er velen niet meer zullen kijken en dat ik naar mijn mening geen Formule 1 fans.
Ik begonnen als MS fan en ben zowel fan van MS en ferrari. Ik zal zeker blijven kijken.

Bart VD

Citaat van: FFhet probleem blijft steeds hetzelfde :
de prestaties, kwaliteiten en gedrevenheid van schumi zijn enorm
zijn mentaliteit en sportpersoonlijkheid laten soms zeer te wensen  over.

moeilijk te beoordelen.
de enen kijken naar het eerste lijntje
sommigen kijken dan naar het tweede lijntje


Inderdaad.  Ik heb Schumacher altijd al een heel goede piloot gevonden, maar nooit een grote piloot.  Om goed te zijn heb je talent en gedrevenheid nodig.  Dat heeft Schumacher met overschot.   Maar om een grote te zijn, mag je wel wat sportiviteit (en liefst ook persoonlijkheid) aan de dag leggen ook.

Voor mij zal Schumi altijd degene zijn die 5 (misschien meer) wereldtitels op zak heeft.  Hij zal ook degene zijn die Villeneuve ramde, die zijn teammaat altijd 2e viool deed spelen, enz...  Goed?  Zeker.  Groot?  Zeker niet.
This space for rent

dj Peter

Toch méér dan de helft is pro  :P  :roll:  :P  :roll:  :P  :roll:  :P  :roll:  :P