Standbeeld voor Michael Schumacher

Gestart door dj Peter, 30 januari 2003 - 20:37:54

« vorige - volgende »

Verdient Michael Schumacher een standbeeld?

Ja
25 (49%)
Nee
26 (51%)

Totaal aantal stemmen: 43

Poll gesloten: 30 januari 2003 - 20:37:54

Sinister -D-

Citaat van: KVDracer
Achzo, dus voor u tellen niet de prestaties, maar hoe een mens aan zijn einde komt is belangrijker. Als MS het geluk heeft om tot zijn 70ste te leven, verdient hij geen. Maar als hij hem morgen dood rijft verdient hij plots wel één. Dat is de grootsten bull shit dat ik hier ooit al gelezen heb.
Wat zijn teammaatjes betreft heb je gelijk, maar heb je al eens nagedacht of ze wel wereldkampioen KONDEN worden. Zolang Irvine bij Ferrari gereden heeft, is MS zelf geen wereldkampioen geworden, dus Irvine ook niet. De laatste drie jaar is MS wereldkampioen geworden, maar Rubens kwam zelfs niet in de buurt om wereldkampioen te worden. Had hij Schumacher de overwinning niet geschonken in Oostenrijk, dan had Schumacher gewoon op de Nurburgring, Indianapolis, Italië en Hongarije gewonnen. En over de GP van Oostenrijk 2001 moet ge nie komen zeiken, want MS had toch genoeg punten voorsprong. Ik geef toe, ik heb ook sportmensen waar ik eerder een standbeeld zou voor oprichten, voor Zanardi bijvoorbeeld, maar in eigen land voor triatleet Marc Herremans, die alles blijft doen om aan de top te blijven. Maar dat eens mens eerst op een tragische wijze om zijn eind moet komen om dan pas een standbeeld te krijgen, gaat er bij mij niet in.

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel je moet van Schumi geen levende legende maken. Want hoe hij de afgelopen 2 jaar alles in z'n schoot geworpen heeft gekregen, dan verdient ie 't niet om een beeldje te krijgen. En ik hoop natuurlijk niet dat ie morgen omkomt in een test, of tot ik het sjiek vind dat Zanardi z'n benen is verloren tijdens een race. Ik wil d'r alleen mee zeggen dat je voor een standbeeld toch wel iets bijzonders moet presteren. Als jij mijn kant van het verhaaltje niet ziet, dan heb je maar pech met je bullshit. En trouwens zo is mijn mening, en ik heb nooit iemand verteld dat ze ook zo erover moeten denken.

pablo

ik vind eigelijk dat ze mij ook een standbeeld moeten geven (ge moet eens zien hoe goed ik kan surfen on tha web  :wink:  ) en bernie mogen ze der van mijn part ook één geven maar dan  moeten ze hem wel binnen het plasbereik van manneke pis zetten  :lol:

FF

het probleem blijft steeds hetzelfde :
de prestaties, kwaliteiten en gedrevenheid van schumi zijn enorm
zijn mentaliteit en sportpersoonlijkheid laten soms zeer te wensen  over.

moeilijk te beoordelen.
de enen kijken naar het eerste lijntje
sommigen kijken dan naar het tweede lijntje

ik kijk liever tussenin (maar ik vind het jammer voor hem of ferrari; ik weet niet wie teamorders wil; dat ze wat klooien terwijl het met zijn grote talent zeker niet nodig is)
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Rippie

Citaat van: SinisterDat bedoel ik niet. Ik bedoel je moet van Schumi geen levende legende maken. Want hoe hij de afgelopen 2 jaar alles in z'n schoot geworpen heeft gekregen, dan verdient ie 't niet om een beeldje te krijgen. En ik hoop natuurlijk niet dat ie morgen omkomt in een test, of tot ik het sjiek vind dat Zanardi z'n benen is verloren tijdens een race. Ik wil d'r alleen mee zeggen dat je voor een standbeeld toch wel iets bijzonders moet presteren. Als jij mijn kant van het verhaaltje niet ziet, dan heb je maar pech met je bullshit. En trouwens zo is mijn mening, en ik heb nooit iemand verteld dat ze ook zo erover moeten denken.
Dus jij noemt 5 wereldtitels niet bijzonder? En denk nou maar niet dat hij niks heeft hoeven doen voor die wereldtitels, hij heeft jarenlang gewerkt om Ferrari op te bouwen tot een topteam. Dat heeft uiteindelijk geresulteerd in 3 wereldtitels voor een team dat voor zijn komst kansloos was voor titels. Je kan ook niet ontkennen dat hij gewoonweg de beste coureur van de laatste jaren is, vooral in regenraces is hij superieur.
Elke coureur heeft natuurlijk zijn minpuntjes, zowel Senna als Schumacher hebben dingen gedaan die eigenlijk niet kunnen. Of Schumi een standbeeld verdient laat ik ff in het midden, kan er ook niet echt van wakker liggen.
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

jw83

ik heb nee gestemt, simpel om de reden,  ik vind het gewoon belachelijk dat een rijder die goed is een stanbeeld krijgt

kreeg prost ooit een stanbeeld  er van uit gaan wat ze nu met schumi willen doen NEE

kreeg senna een standbeeld NEE mischien alleen die in Imola.

schumi kan dan ooit zo goed zijn ik vind niet dat hij het verdient
hij kan dan 5 titels  verzameld hebben  toch moet schumi hulp van z'n teamgenoten hebben

schumifan

CitaatHeb ook nee gestemd !!!! Schumacher is wel een goed coureur, maar kan voor mij nog niet tippen aan Ayrton Senna. Heeft voor zijn titels niet echt moeten vechten en toont zich steeds een slecht verliezer. In 1994 reed hij Damon Hill van de baan in Adelaide. In 1995 was hij de beste, in 1997 deed hij hetzelfde met Villeneuve. in 2000,2001 en 2002 had hij een watje van een teamgenoot die hem niet voorbij mocht steken. Schumacher heeft voor zijn drie laatste titels niet echt moeten vechten, akkoord hij had de beste wagen, maar met een teamgenoot die alleen maar mag volgen en met die belachelijke teamorders bij Ferrari is hij voor mij bijlange nog geen groot kampioen !!!!!

Sorry maar het is tot nu toe niet bewezen dat Schumacher Damon Hil van de baan heeft gereden. Ik weet niet of je al een accident hebt mee gemaakt (ik wel ) maar als in een auto zit die aan het rond draaien en slippen is kan je ect niet die wagen richten naar iemand.

Wat dat in 1997 was met Villeneuve zegt een deel dat Schumacher hem van de baan reed en een ander dell zegt dat Schumacher Villeneuve op de baan heeft gehouden om dat ie te snel reed en anders de bocht zou gemist hebben. En daarbij waarom mag iemand zijn plaats niet verdedigen in een race ook als is de andere rapper.

In Monaco 2001 hield Bernoldi ook Coulthard achter zich en hij was duidelijk trager. Oke het ging niet om een belangrijke plaats en ook niet om de titel. Maar het blijft hetzelfde.

En dat Senna sneller zou zijn dan Schumacher is nog niet bewezen. Maar persoonlijk denk ik dat er weinig verschil tussen die twee zit.

Die vijf wereldtitels heeft hij verdient ik weet een winkel in het hasseltse en daar werkt een man die met veel F1 mensen zoals Brawn, Dennis, Hakkinen en Schumacher heeft gesproken en die zei dat Schumacher een zeer vriendelijke man is die werkt voor zijn team. Dat kan je niet over alle F1 coureurs vertellen.  

En wie zegt dat Schumacher geen standbeeld verdient moet eens zeggen wie van de huidige F1 coureurs hem wel zou verdienen en waarom?

pablo

Citaat van: MrF1
Dus jij noemt 5 wereldtitels niet bijzonder? En denk nou maar niet dat hij niks heeft hoeven doen voor die wereldtitels, hij heeft jarenlang gewerkt om Ferrari op te bouwen tot een topteam. Dat heeft uiteindelijk geresulteerd in 3 wereldtitels voor een team dat voor zijn komst kansloos was voor titels. Je kan ook niet ontkennen dat hij gewoonweg de beste coureur van de laatste jaren is, vooral in regenraces is hij superieur.
Elke coureur heeft natuurlijk zijn minpuntjes, zowel Senna als Schumacher hebben dingen gedaan die eigenlijk niet kunnen. Of Schumi een standbeeld verdient laat ik ff in het midden, kan er ook niet echt van wakker liggen.

voila, gelijk hebt ge, de laatste seizoenen is er serieus gestreden voor de wereldtitel, en ja, het is alleen schumacher die ervoor gezorgd heeft dat ferrari een top"team" werd, ik heb zelfs horen zeggen dat hij zelf het chassis heeft getekend, van zaterdag op zondag steeds 's nachts zelf de motor afsteld en in de periode tussen de gp's samen met vrouw en kind de bolides zelf voorziet van een nieuw lak laagje...  :D

Sinister -D-

Citaat van: MrF1
Citaat van: SinisterDat bedoel ik niet. Ik bedoel je moet van Schumi geen levende legende maken. Want hoe hij de afgelopen 2 jaar alles in z'n schoot geworpen heeft gekregen, dan verdient ie 't niet om een beeldje te krijgen. En ik hoop natuurlijk niet dat ie morgen omkomt in een test, of tot ik het sjiek vind dat Zanardi z'n benen is verloren tijdens een race. Ik wil d'r alleen mee zeggen dat je voor een standbeeld toch wel iets bijzonders moet presteren. Als jij mijn kant van het verhaaltje niet ziet, dan heb je maar pech met je bullshit. En trouwens zo is mijn mening, en ik heb nooit iemand verteld dat ze ook zo erover moeten denken.
Dus jij noemt 5 wereldtitels niet bijzonder? En denk nou maar niet dat hij niks heeft hoeven doen voor die wereldtitels, hij heeft jarenlang gewerkt om Ferrari op te bouwen tot een topteam. Dat heeft uiteindelijk geresulteerd in 3 wereldtitels voor een team dat voor zijn komst kansloos was voor titels. Je kan ook niet ontkennen dat hij gewoonweg de beste coureur van de laatste jaren is, vooral in regenraces is hij superieur.
Elke coureur heeft natuurlijk zijn minpuntjes, zowel Senna als Schumacher hebben dingen gedaan die eigenlijk niet kunnen. Of Schumi een standbeeld verdient laat ik ff in het midden, kan er ook niet echt van wakker liggen.
Oké ik heb het misschiens wat verkeerd verwoord elke keer.......
Hij heeft wel iets bijzonders gepresteerd met z'n 5 wereldtitels, hij heeft idd moeten knokken om Ferrari een topteam te maken.
Maar zoals die man zich gedraagt tijdens races (of op podia a la Austria), dat gaat er bij mij niet in. Ik weet ook dat Schumi niet de schuldige is als het om teamorders gaat, maar op die manier heeft ie wel z'n laatste 2 titels behaald. En dat doet mij de das om om hem een beeld van 3 meter te geven. Hij is misschiens de beste op het moment, maar voor mij hoeft ie echt geen beeldje............

Is dan nu iedereen gelukkig met mijn uitspraak  :?:  :wink:  :?  :)

Sinister -D-

Nogal zoiets :

CitaatMitchell heeft de inspiratie voor het beeld gevonden tijdens een ontmoeting met de Wereldkampioen in Italië. De kans bestaat dat Schumacher het beeld in zijn eigen tuin moet plaatsen, want een officiële plek is nog niet bekend.

Bron  //www.RTLgrandprix.nl

Doefie

Citaat van: unknownDus, stel, al zijt ge de beste rijder aller tijden, als ge geen concurrentie hebt, omdat de rest te zwak is, verdient ge geen standbeeld. Lulkoek. Die teamorders moet MS ook ondergaan, daar kan hij nie aan doen. Hij is een enorm goede rijder en verdient da beeld. En van slechte verliezer, nobody's perfect.
.

Schumacher heeft de laatste 7 jaar nooit teamorders in zijn nadeel gehad.

Schumi nr1

Citaat van: SinisterHa, ik ben dus de eerste die NÉÉ heeft gestemd.

Maar vat dit niet persoonlijk op : SODEMIETER OP MET DAT BELACHELIJK IDEE!!!

Doe normaal, hij is dan misschien de beste coureur ter wereld op dit moment, maar 't is niet dat hij is omgekomen met een tragische crash, want dan was het een ander verhaal geweest.

Enne Schumi-fans, vat dait niet persoonlijk op, 't is gewoon een mening.

MZZLS.

Ooh, sorry SaffierFM, heb je nog gene warme welkom gegeven, dus bij deze  :wink:

Moet je verongelukken om een standbeeld te verdienen? Als hij dood is heeft hij niks meer aan dat standbeeld, nu kan hij er op zijn minst eens van genieten ;)

Sinister -D-

Citaat van: Schumi nr1
Citaat van: SinisterHa, ik ben dus de eerste die NÉÉ heeft gestemd.

Maar vat dit niet persoonlijk op : SODEMIETER OP MET DAT BELACHELIJK IDEE!!!

Doe normaal, hij is dan misschien de beste coureur ter wereld op dit moment, maar 't is niet dat hij is omgekomen met een tragische crash, want dan was het een ander verhaal geweest.

Enne Schumi-fans, vat dait niet persoonlijk op, 't is gewoon een mening.

MZZLS.

Ooh, sorry SaffierFM, heb je nog gene warme welkom gegeven, dus bij deze  :wink:

Moet je verongelukken om een standbeeld te verdienen? Als hij dood is heeft hij niks meer aan dat standbeeld, nu kan hij er op zijn minst eens van genieten ;)
Heb je niet alle berichten gelezen? Daar staat mijn punt bij waarom dat ík vind hij 't niet moet krijgen. D'r waren namelijk meer mensen die me daarop wezen, en heb ook gezegd dat ik 't anders had moeten verwoorden. En ik heb ook nooit gezegd dat iemand anders 't zelfde als mij moet denken.

unknown

Citaat van: DoefieF1
Citaat van: unknownDus, stel, al zijt ge de beste rijder aller tijden, als ge geen concurrentie hebt, omdat de rest te zwak is, verdient ge geen standbeeld. Lulkoek. Die teamorders moet MS ook ondergaan, daar kan hij nie aan doen. Hij is een enorm goede rijder en verdient da beeld. En van slechte verliezer, nobody's perfect.
.

Schumacher heeft de laatste 7 jaar nooit teamorders in zijn nadeel gehad.
Wa ik bedoel is da hij nie kan zeggen tegen Brawn of Todt, ik luister nie en ik rem harder dan Rubinho. Hij is en blijft een werknemer.

Jasper

Ik heb als hevige anti-Ferrarifan op Ja gestemd.
Oké, hij heeft die teamorders in z'n voordeel gehad. Maar wat gebeurt er als hij die teamorders nu gewoon negeert? Het Ferrari-team gaat niet in de wereld sturen dat de hem gaan ontslaan omdat hij de inmiddels verboden teamorders genegeerd heeft... :roll:
Ik heb horen zeggen (in die tijd was ik nog geen F1-fan) dat MS gewoon bij z'n overstap naar Ferrari Brawn en Todt heeft meegesleurd. Dus dan heb je al 3 man die hem veel te hard helpen tijdens de races.

Maar ondanks alles is MS niet iemand om te vergeten. 5 wereldtitels mogen niet in de verdoemenis geraken. Daarom verdient hij een standbeeld.
Dat dat 3 meter hoog is, vind ik dan weer wel overdreven. ;) :(

Doefie

Der zulle altijd voor- en tegenstanders zijn. Of het nu voor Schumacher of voor Yoong is.

Feit is dat Schumacher al veel gedaan heeft in 179 races, maar voor mij is hij nog altijd ni de grootste van allemaal.  :?

Schumacher haalde wel 5 wereldtitels en een evenaring met het record, maar Fangio had er 51 races voor nodig en Schumacher 179. Senna en Gilles Villeneuve zette zich volges mij veel harder in op het circuit dan Schumacher. Zij ginge altijd voor de laatste 0"001 van hun tijd af te doen, terwijl Schumacher meer een coureur is gelijk Alain Prost: ze zette zich nooit harder in dan dat nodig was/is. Wel is dat Schumacher zijn team weet te motivere. Der zulle wel veel mense uit het Formule 1-milieu zegge (vooral dan mense die vanaf 1950-1960 volge) dat Fangio en Senna de 2 grootsten zijn, gevolgd door Schumacher, Clark en Prost.

Er is wel 1 nadeel waarop je je moeilijk kan basere: de tijd waarin Fangio en Clark rede is héél anders dan de tijd van Senna en Prost, en nog verder is de tegenwoordige tijd. '50-'60 was echt "gentleman-racing", nu is het puur professionalisme.

Of het nu verdiend is of niet, hij krijgt zijn (3m hoge  :? )standbeeld en wij kunne daar niks aan verandere, tenzij ge naar Melbourne reist en het persoonlijk aan stukke slaagt...  :wink: