Einde van de Formule1 in Europa,door de tabakswet?

Gestart door Magic Senna, 14 december 2002 - 18:42:06

« vorige - volgende »

Wat moet de FIA doen?

Tabakswet doorvoeren in 2006?
25 (78.1%)
De tabakswet negeren en uitwijken?
7 (21.9%)

Totaal aantal stemmen: 28

Poll gesloten: 14 december 2002 - 18:42:06

pablo

anders stel ik voor dat we een eigen teroristen beweging oprichten, wat dacht je van 'grand prixhad', en we concentreren onze mega destructieve aanslagen tegen al de circuits die maar een gp kunnen ontvangen en niet in nederland of belgie liggen, ook tegen de productielijnen bij bridgestone en michelin waar profielbanden worden gemaakt,dan zullen we nog wel enkele circuits moeten bij bouwen, want met francourchamps, zolder en de vélodroom gaan we hier niet ver komen hé, ook zullen we met directe ingang onze favorieten terug op hun alom vertrouwde slicks zien rijden, wat denken jullie ervan? al wie achter dit idee staat zal woensdag tegen een uur of 22 meer dan welkom zijn aan de pitstraat van het sepang f1 circuit kuala lumpur, tot dan, wees gegroetjes racesama bin laden  :wink:

Flupke

Citaat van: Magic Senna
Citaat van: unknown
Citaat van: FlupkeEen fabrikant van tabak zal wel weten waarom hij investeert in autosport, het zal wel ergens opbrengen.
Maar toch even benadrukken dat de F1 niet enkel door tabakproducenten gesponsord wordt.
Ik kan mij niet voorstellen dat de formule 1 buiten Europa kan overleven. Alleen al de autofabrikanten kunnen niet zonder Europa denk ik, om nog maar te zwijgen van een hoop andere (kleinere) sponsors die in China ook niets te zoeken hebben.

Verbeter mij als ik mis ben, maar volgens mij rijden er in China en omstreken niet zoveel BMW's, Mercedessen, Ferrari's,... als in Europa.
Als men uitwijkt denk ik dat de europese fans toch afhaken, alleen al omdat men de wedstrijd dan niet meer life kan volgen.
Toeval of nie, we hebben da derstrak in de les gezien, het merendeel van de Chinezen heeft nie eens ne auto, jaarlijkse verkoop van ongeveer 1mio personenwagens met een bevolking van 1.2 milliard, en de meeste verkochte auto's zijn Volkswagens. BMW, ferrari's, mercedessen rijden daar bijna niet rond.

Maar de Chinezen geven Mosley en Ecclestone waarschijnlijk wel een pak geld onder tafel en wie weet wat nog allemaal.Dat van die wagenverkoop zullen die maffialeden zich niet veel aantrekken die zien enkel naar hun eigen. :roll:

Geld zullen ze er wel voor krijgen, maar welke sponsor steekt geld in iets dat enkel aandacht krijgt in landen die voor hem niet meer interessant zijn?
Het is op zich al saai genoeg nu, uitwijken zodat de helft van de races in onze tijd 's nachts gereden worden is eigenlijk erom vragen dat Europa niet meer geïnteresseerd is in F1.

unknown

Citaat van: FlupkeGeld zullen ze er wel voor krijgen, maar welke sponsor steekt geld in iets dat enkel aandacht krijgt in landen die voor hem niet meer interessant zijn?
Het is op zich al saai genoeg nu, uitwijken zodat de helft van de races in onze tijd 's nachts gereden worden is eigenlijk erom vragen dat Europa niet meer geïnteresseerd is in F1.
Tja, wie blijft er dan nog over, nie veel volk ze, t is een Europese sport.

Sinister -D-

Citaat van: unknown
Citaat van: FlupkeGeld zullen ze er wel voor krijgen, maar welke sponsor steekt geld in iets dat enkel aandacht krijgt in landen die voor hem niet meer interessant zijn?
Het is op zich al saai genoeg nu, uitwijken zodat de helft van de races in onze tijd 's nachts gereden worden is eigenlijk erom vragen dat Europa niet meer geïnteresseerd is in F1.
Tja, wie blijft er dan nog over, nie veel volk ze, t is een Europese sport.
"t is wat er gezegt wordt. De F1 heeft America nodig. OP het moment geef ik ze daar geen ongelijk in, ivm met sponsors, misschiens nog 'n GP'ke hier of daar in een of andere staat.  Maar dan ben ik wel bang dat te sport misschiens gaat ''Amerikaniseren'' (bestaat 't woord uberhaupt  :?: ), terwijl de sport toch wel een europees hart heeft.

pablo

moesten ze dit gaan doen, spreken ze dan niet een beetje hun eigen zelf tegen? want, volgens ik mij kan herineren, mogen in de states tabacsmerken slechts 1 sport sponseren ( 1 sport per merk), of laat m'n geheugen me in de steek?? maar met een beetje geluk zullen bush & co heel de wereld, buiten america en europa, wel plat bombarderen, en dan zullen ze hier wel moeten racen  :wink:

Sinister -D-

Citaat van: pablomoesten ze dit gaan doen, spreken ze dan niet een beetje hun eigen zelf tegen? want, volgens ik mij kan herineren, mogen in de states tabacsmerken slechts 1 sport sponseren ( 1 sport per merk), of laat m'n geheugen me in de steek?? maar met een beetje geluk zullen bush & co heel de wereld, buiten america en europa, wel plat bombarderen, en dan zullen ze hier wel moeten racen  :wink:
Ik d8 dat met die wetgeving je maar één team per merk mag sponsoren, dus niet alleen één sport maar één team of persoon (althans met sigaretten, weet natuurlijk niet hoe dat zit met drank of dergelijke). Maar kan ook zijn dat ik me vergis. Maar ja, laten we dan in zovere hopen dat Bush wat bommetjes gooit  :wink: