Compleet ongehoord!

Gestart door Raikkonen MASTER, 07 december 2002 - 17:22:08

« vorige - volgende »

Wat denken jullie?

Brugge heeft alles aan De Bleekere (scheidsrechter) te danken, Anderlecht had gewonnen met 10 tegen 11 spelers
2 (13.3%)
Anderlecht had zelfs tegen 10 Bruggelingen niet kunnen winnen met een hele ploeg
5 (33.3%)
Brugge verdiend gewonnen
8 (53.3%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 07 december 2002 - 17:24:35

Raikkonen MASTER

Nu spreek ik niet als Anderlecht-fan, maar als gewone supporter.
Wat vandaag gebeurde was compleet anti-voetbal-reclame.

Terechte rode kaart voor Birger Maertens, die natrapte, zijn been uitstrekte bijna in Jestrovic zijn gezicht.
Na de pauze was het complete chaos.
De Bleekere had niets meer onder controle.
Jestrovic kreeg zijn 2de gele kaart, waarvan zijn 1ste was tijdens het duel van Maertens. Maertens beging de fout, waarom Nenad dan ook geel geven? Door aan het bloesje te trekken?
Bij Glen De Boeck nog al zoiets, onverdiende gele kaart, en totale chaos.
De actie van Crasson veroordeel ik. Iemand gleed uit, Mendoza maakte zich kwaad, er werd langs achter getackled, en Crasson gaf wat klappen uit.
Ik vind het ongehoord!  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:
Je hebt een match tussen 2 ploegen, dat tot de eerste helft, buiten de onverdiende kaart voor Jestrovic, zeer eerlijk verliep, en waar de ref alles goed bekeek.
Na die helft wou hij zijn, volgens Brugge, flater van een rode kaart rechtzetten, en hij maakt er een potje van.
Oké, Ancion heeft openbaar gezegd dat hij voor Anderlecht was, maar dit vind ik ongehoord, Brugge in tien minuten van 10-11 naar 10-9 man brengen.
Ik ben razend kwaad :evil:
Als ik straks de interviews zie, als Birger nog eens zo heel emotioneel zegt dat hij niets heeft gedaan, en dat het onverdiend was en hoe slecht hij het heeft getroffen, ben ik nu pas echt anti.
Ben altijd vrij sportief geweest, maar dit KAN NIET!
En wat met de elleboogstoot van Verheyen op Deschacht? Waarom kreeg die geen rood? Ook Hendrickx had rood moeten hebben door zijn uppercut tov Vanderheyden.
Alle geluk voor Aruna hebben ze hem eraf gehaald, anders had hij ook rood gehad.
Zoals alle commentatoren zeggen, de Bleekere wou Brugge een wederdienst doen voor hun rode kaart (die terecht was!)

En als nu iemand van Brugge durft zeggen dat ik het mis heb, dan gaat er hier een grotere discussie komen dan ivm de team orders van Ferrari ;)

Jasper

Ik ben niet van Brugge.
Maar een rode kaart is een rode kaart. Interpretaties van de scheidsrechters zouden niet bediscussieerd mogen worden, ookal is dat moeilijk. Dat is al wat ik erover zeg. ;)

Ik heb trouwens niet eens de match gezien. ;)

Raikkonen MASTER

Citaat van: JasperIk ben niet van Brugge.
Interpretaties van de scheidsrechters zouden niet bediscussieerd mogen worden, ookal is dat moeilijk.

En al het kabaal dat onze goeie vriend Prendergast gemaakt heeft op het WK?
Werd daar ook niet over gediscussierd? Dit is even belangrijk voor Anderlecht. De titel is weg door die stomme De Bleekere.
Als die ooit nog in Anderlecht komt, vrees ik voor hem dat hij meer naar het hoofd geslingerd krijgt dan Figo in Barcelona, meer dan een varkenskop...

Ik vind dat de voetbalbond acties moet ondernemen tegen dit soort gedrag. Vooral het laten leiden door de supporters van het ander team mag niet gebeuren.
Ook nu zal volgens mij het idee van refs die herhalingen kunnen zien, terug de kop opsteken.

Jakke Jr

:D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  2-1
(Ik heb bovenstaande commentaren nog niet gelezen, wegens te lang)

Ja, Rakkie ... OK, je bent nog jong.
Maar je zou toch eens moeten leren om je sms-jes te bewaren tot na de wedstrijd, in plaats van hoog van de toren beginnen te blazen op het moment dat Anderlecht 0-1 voor staat  :wink:
Volgende keer beter, zou ik zo zeggen  8)
former Member of The Reservoir Dogs
"Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?"

Jean Todt

Raikkonen Master toch, typisch een anderlechtsupporter hé

Jestrovic: je zegt het zelf, eerste kaart voor truitje trek, 2de kaart voor penalty-uitlokken.  2 keer terecht geel dus.
De Boeck: 1ste kaart relletje met Martens, 2de na een zoveelste duidelijk foutieve tackle. Hij mag dus blij zijn dat hij zo lang heeft mogen meedoen ;-)
Maertens: direct rood na natrappen.  terecht rood dus.

Arune en Hendrickx hadden inderdaar ook rood mogen krijgen.
Van die elleboog van Verheyen heb ik niets gezien, als het een elleboog was, had hij ook rood mogen krijgen.

Maar het is zoals altijd hé, als Anderlecht wint zijn ze de beste ploeg van België, als ze verliezen, is het de schuld van iemand anders.

Laat het duidelijk zijn dat Brugge met 10 tijdens de eerste helft nog steeds de beste kansen had.

Dus wees niet zo zielig en wees een waardig Anderlechtsupporter tijdens dit niet al te beste seizoen  :wink:

Raikkonen MASTER

Als de scheidsrechter consequent geweest zou zijn, zouden we van geluk mogen spreken als er op het einde al 7-7 op het veld hadden gestaan.
Verheyen heeft inderdaad een elleboogstoot aan Deschacht gegeven.
En er heeft ook iemand Baseggio in zijn kruis geraakt.
Ik ben nu echt geen Anderlecht-supporter, Aruna en Hendrickx hadden rood moeten krijgen, maar niet gebeurd.
Voor aan truitje trekken, verdient geen rood, vooral niet omdat de gemoederen al zo overhit waren. De fout van De Boeck was zeer minimaal. De ref had de match niet onder controle, zelfs al had Brugge verloren, dan had ik dit gezegd.

Jean Todt

Citaat van: Raikkonen MASTERAls de scheidsrechter consequent geweest zou zijn, zouden we van geluk mogen spreken als er op het einde al 7-7 op het veld hadden gestaan.
Verheyen heeft inderdaad een elleboogstoot aan Deschacht gegeven.
En er heeft ook iemand Baseggio in zijn kruis geraakt.
Ik ben nu echt geen Anderlecht-supporter, Aruna en Hendrickx hadden rood moeten krijgen, maar niet gebeurd.
Voor aan truitje trekken, verdient geen rood, vooral niet omdat de gemoederen al zo overhit waren. De fout van De Boeck was zeer minimaal. De ref had de match niet onder controle, zelfs al had Brugge verloren, dan had ik dit gezegd.

Er heeft niemand rood gehad voor truitje trekken
En dat kruis was een cadeautje van Verheyen :-)
En een minimale fout is EEN FOUT.
Er zouden meer refs moeten zijn die zo fluiten, de reglementen zijn ervoor om zo streng te fluiten.

Racegirl

Leer er mee leven man!
De ref heeft voor beide ploegen slecht gefloten en volgens mij eerder in het nadeel van Brugge. Er wordt eerst een overtreding op Maertens begaan en dan valt hij en ja misschien steekt hij zijn been wat uit, ma dat had de ref niet zo kunnen zien, dus geel was zelfs al iets té geweest. En dan die elleboogstoot van een Anderlecht-speler (zat aan de andere in het stadion en heb dus ni goed gezien wie het juist was), sorry ma een elleboogstoot dat is zonder pardon rood, daar kan je niet omheen!

Ma kom, de beslissingen werden gemaakt, match is gedaan, punt uit!

> Sporting kan ni mee olé olé  :lol:
> En wij zijn herfstkampioen, meer dan verdient!  :D
Blauw-Zwart rules!!!!  :wink:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Raikkonen MASTER

Sinds vorig jaar de wedstrijd met Westerlo, met die 12-tal kaarten, is de Belgische arbitrage nog nooit zo slecht geweest.
Anderlecht stelt zich vragen, en ik denk andere clubs ook.
Zelfs ex-trainers en spelers van de eerste klasse reageren op deze match als een totaale compensatie van de ref voor de kaart tov Maertens.
En Sollied DURFT dan nog te zeggen: "Well, it had to be Maertens, he was the victim of a poor decision."
Over de kaarten van Anderlecht zei hij: "They provoked us, we won."
Anderlecht zal er staan tegen Bordeaux, en ik hoop dat Brugge roemloos tenonder gaat. Brugge doet nu alsof er niets is gebeurd en alsof het de match eerlijk heeft gewonnen.
De Bleekere had de trap van Maertens wél gezien. Maar hij de fout van De Boeck, de tweede dan, was er niets aan de hand.


Tijdens een topper is het bitsiger en heviger dan tijdens een match tegen een degradatie-kandidaat.
Zoals Glen De Boeck zei: er vielen kaarten voor er iets was gebeurd.
Dit is een wedstrijd als Brazilie-Belgie... Een ref die de match niet aankan op dat niveau, die fouten maakt of denkt ze te maken en die nadien probeert te compenseren. Door de kaarten van Nenad en Glen, gaf hij Crasson en Hendrickx geen rood.

Doefie

Heb de match ni gezien (interesseert me ook geen *****) dus weet ik ni waarover 'k spreek, maar aan de commentare te leze wil 'k effe mijn mening kwijt:

CitaatEn Sollied DURFT dan nog te zeggen: "Well, it had to be Maertens, he was the victim of a poor decision."
Over de kaarten van Anderlecht zei hij: "They provoked us, we won."

Da's normaal bij sporters, heb zelf 6 jaar gevoetbald en natuurlijk als ge wint gaat ge nooit lof spreke over de andere, tenzij ge zooo slecht gespeeld hebt en toch gewonne. En nen trainer zal op zo'n niveau zijn spelers steune, en ni afkrake.

Hé, na het WK (België-Brazilië, en vooral de Italiane die der onverdiend uit zijn gegaan) was er ook wereldwijd commentaar op de arbitrage.
Da is ook gebeurt en voorbij. Anderlecht heeft nu mindere jare, Brugge had die tusse 1993 en 1997. Vergelijk het met de F1: elk team heeft zijn topjare en zijn slechte jare. Elk team heeft zo z'n eige dinge negatief, en dinge positief voor zich.

Anderlecht ligt er nog ni uit, der zijn nog een goei 20 wedstrijde (60 punte) te spele. Als Brugge doe gelijk vorig jaar gaan ze na de winterstop barslecht spele en verlieze ze 't kampioenschap op 2-3 wedstrijde van 't einde. Anderlecht is nog geen kampioen, Brugge is nog geen kampioen, Lokere ni, Lierse ni, STVV ni, Genk ni. Zelfs Charleroi kan nog 2de of 3de eindige: da is voetbal. Der kan nog vanalles gebeure...

Jean Todt

Na het zien van de herhalingen vind ik de rode kaart voor Bierger Maertens fel overdreven.  
Bij Anderlecht mogen ze blij zijn dat het bij 2 rode kaarten gebleven is.  
Eindelijk een scheidsrechter die de reglementen eens strikt durft toepassen (en dan nog maar op bepaalde momenten).

Maarja, het is Anderlecht en die mannen zijn niet gewoon dat er streng gefloten wordt tegen hen.

BugsBunny

Een scheidsrechter die de match aanvoelt zou geen enkele rode kaart getrokken hebben.

Maertens zijn kaart was fel overdreven, het was inderdaad een hele rare beweging maar ik denk niet dat het expres was. Geel was meer dan voldoende.

De Boeck zijn 2e geel was echt om te lachen. Zo kunt ge in elke match minstens 2 verdedigers uitsluiten. Zal wel compensatie geweest zijn.

Jestrovic zijn 2e geel vond ik wel verdiend. Er wordt misschien wel aan zijn truitje getrokken, maar hij laat zich veel verder vallen, dus op het moment dat er van die "overtreding" al lang geen sprake meer was.

Voor deze minieme fouten maakt hij rood. Voor andere (zwaardere) overtredingen doet hij ofwel niets ofwel een gewone gele kaart, zoals bijvoorbeeld het luiden van de klokken door Gert Verheyen, het betere ellebogenwerk van Crasson, en de overkokende Aruna. Kortom, de scheids heeft de partij om zeep gefloten.

Maar laten de A'lecht sups eerlijk zijn, ze hebben niet eens een punt verdiend. De enige kans in de eerste helft koppen ze binnen. Na de uitsluiting van Bicky was Anderlecht nog minder te zien, sterker zelfs Brugge drukte ze compleet weg. Het had eigenlijk toch wel minstens 3-1 moeten zijn met een beetje meer geluk aan de kant van Brugge, VErheyen alleen voor doel, Ceh die naastschiet met Zitka meters naast zijn doel, Serebrennikov die prachtig tegen de kruising schiet, en Mendoza zijn niet te missen kansen natuurlijk (as usual).

DIE ZOTTEN DIE EEN RUIT VAN DE BLEECKERE GAAN INGOOIEN ZIJN ZOUDEN ZE MOETEN OPSLUITEN EN EEN MEGABOETE GEVEN. WAT VOOR EEN ONNOZELE DRIFTKIKKERS ZIJN ME DAT.  :evil:  :evil:  :evil:

Conclusie na deze match:
* Brugge heeft verdiend gewonnen.
* De Bleeckere kan zeer goed een match om zeep fluiten (heeft waarschijnlijk inspiratie opgehaald bij Ancion)
* Bepaalde A'lecht sups zouden ze beter opsluiten, de smeerlappen
A Eruchîn, ú-dano i faelas a hyn an uben tanatha le faelas!

Jasper

Citaat van: Raikkonen MASTER
Citaat van: JasperIk ben niet van Brugge.
Interpretaties van de scheidsrechters zouden niet bediscussieerd mogen worden, ookal is dat moeilijk.
En al het kabaal dat onze goeie vriend Prendergast gemaakt heeft op het WK?
Werd daar ook niet over gediscussierd?

Er werd over gediscussieerd. Spijtig genoeg.

BugsBunny

Citaat van: Raikkonen MASTERSinds vorig jaar de wedstrijd met Westerlo, met die 12-tal kaarten, is de Belgische arbitrage nog nooit zo slecht geweest.
Anderlecht stelt zich vragen, en ik denk andere clubs ook.
Zelfs ex-trainers en spelers van de eerste klasse reageren op deze match als een totaale compensatie van de ref voor de kaart tov Maertens.
En Sollied DURFT dan nog te zeggen: "Well, it had to be Maertens, he was the victim of a poor decision."
Over de kaarten van Anderlecht zei hij: "They provoked us, we won."
Anderlecht zal er staan tegen Bordeaux, en ik hoop dat Brugge roemloos tenonder gaat. Brugge doet nu alsof er niets is gebeurd en alsof het de match eerlijk heeft gewonnen.
De Bleekere had de trap van Maertens wél gezien. Maar hij de fout van De Boeck, de tweede dan, was er niets aan de hand.


Tijdens een topper is het bitsiger en heviger dan tijdens een match tegen een degradatie-kandidaat.
Zoals Glen De Boeck zei: er vielen kaarten voor er iets was gebeurd.
Dit is een wedstrijd als Brazilie-Belgie... Een ref die de match niet aankan op dat niveau, die fouten maakt of denkt ze te maken en die nadien probeert te compenseren. Door de kaarten van Nenad en Glen, gaf hij Crasson en Hendrickx geen rood.

Die van Anderlecht zijn toch zo een brave lammekes eh, Niks fout doen enzo, ze worden altijd gezocht enzo.

Ze verliezen: fout van de ref!

Brugge wint: ze hebben de ref omgekocht.

De meest onnozele reacties heb ik al gelezen.

Ik heb de mathc op het A'lecht forum gevolgd. Maertens krijgt rood: Zalige Debleeckere! De Boeck krijgt rood: DBL smeerlap, match omgekocht, klacht indienen... Is het nu niet mogelijk van objectief te blijven? Ik ben Brugge sup, maar ik kan wel de overtredingen van Brugge toegeven (en dat waren er heel wat gisteren), kunt gij dat ook over Anderlecth?
A Eruchîn, ú-dano i faelas a hyn an uben tanatha le faelas!