Gelezen over Spa???

Gestart door Sinister -D-, 13 november 2002 - 20:35:28

« vorige - volgende »

Eerst lezen dan invullen. Gaat dit door of niet??

Ja, tuurlijk!!! Dit gaat door!!!
4 (21.1%)
Nee, hoe durf je deze b*llsh*t te plaatsen!!! Gaat toch niet door :(
6 (31.6%)
Durf ik niet te zeggen
9 (47.4%)

Totaal aantal stemmen: 15

Poll gesloten: 13 november 2002 - 20:38:42

Sinister -D-

Ik kom het voor de eerste keer tegen (heb verder niet gezocht) maar toch wil ik weten wat jullie denken. Gezien op www.f1 racing.nl (zonder spatie dan wel)

CitaatSpa-Francorchamps staat mogelijk in 2004 al opnieuw op de Formule1-kalender én met tabaksreclame. De Belgische regering bespreekt morgen een nieuw wetsvoorstel om tabaksreclame op "mondiale evenementen" opnieuw mogelijk te maken. Voorlopig lijken er alvast genoeg voorstanders om het nieuwe voorstel goed te keuren.


Een oplossing voor de F1-race in Spa lijkt plots weer een stap dichterbij. Het nieuwe wetsvoorstel van de Waalse politici Monfils, Happart en Thissen heeft mogelijk genoeg voorstanders om tabaksreclame tijdens sportevenementen opnieuw toe te laten. De nieuwe uitzondering op de bestaande anti-tabaksreclamewetgeving zou nog dit jaar van start gaan en van kracht blijven tot 1 oktober. Dit zou betekenen dat de F1-races van 2004, 2005 en 2006 gered zijn.

De FIA liet eerder al weten gerust terug te willen keren naar Spa als daar met tabakreclame kan gereden worden. Voor de race van volgend jaar is het echter onherroepelijk te laat. De nieuwe wet zou ook voor andere organisatoren in België gunstige gevolgen kunnen hebben. Het voorstel pleit om tabaksreclame op alle evenementen met "mondiale uitstraling" toe te laten. Mogelijk kunnen dus ook de Rally van Ieper en de GP motorcross van deze nieuwe wet profiteren. Zelfs het Rock Werchter muziekfestival zou van deze uitzondering op de bestaande wet kunnen profiteren.

De Belgische politici komen morgen al bij elkaar om het nieuwe wetsvoorstel te bespreken. Als de vijf senatoren van de Waalse CHD-partij zich niet bedenken zou er een meerderheid zijn die het voorstel wil goedkeuren. In Spa kunnen zullen ze ongetwijfeld de vingers gekruist houden.

Had natuurlijk wel graag commentaar.........

Doefie

De mogelijkheid zit der natuurlijk in, en laat ons hope da 't zo zal zijn, maar 'k twijfel toch nog een beetje door wat er de laatste 4 maande in gebeurt rond Francorchamps.

Laat de supporters en de coureurs spreke, niet het geld... :?  :oops:

unknown

Citaat van: DoefieF1De mogelijkheid zit der natuurlijk in, en laat ons hope da 't zo zal zijn, maar 'k twijfel toch nog een beetje door wat er de laatste 4 maande in gebeurt rond Francorchamps.

Laat de supporters en de coureurs spreke, niet het geld... :?  :oops:
Idd, de laatste tijd is er zoveel gebeurd da ge nie meer weet wat er gaat gebeuren.

KVDracer

Ik hoop in ieder geval dat het doorgaat, daarmee wordt België terug wat autosportvriedndelijker. En ik vind het erg dat ze eerst alles op het spel zetten om het daarna terug toe te laten. Maar eerst zien, dan geloven.
Ik heb trouwens op het laatste gestemd.

MisterY

Ik heb momenteel neen gestemd. De reden daarvoor ligt bij een artikel dat ik gelezen heb in de AutoGids nr. 602 van 7/11/2002. Ik zal het hier even overnemen:

CitaatHet is zover: als de (vooral Waalse) politici niet zwichten voor de chantage van de F1-bonzen, komt er volgend jaar geen Grote Prijs Formule 1 meer in Franchorchamps. Als officiële reden hebben de FIA-bazen het nakende verbod op tabaksreclame opgegeven. Dat is complete onzin, volksverlakkerij van de bovenste plank. Waarom worden de Grote Prijzen van Frankrijk en Engeland dan niet afgeschaft? Ook daar is tabaksreclame tijdens het hele evenement verboden. De échte reden is veel eenvoudiger én meer voor de hand liggend: geld. Enerzijds laat het prachtige, maar logistiek moeilijke circuit van Francorchamps zich door de evenementenbeheerders van de F1 niet zo goed naar de hand zetten als bijvoorbeeld de compleet op hun maat gemaakte (en oersaaie) Hungaroring. Anderzijds, en dat is nog veel belangrijker, brengt het kleine België niet genoeg geld op (bijvoorbeeld aan tv-rechten). Op termijn moeten er twee tot drie Europese Grote Prijzen verdwijnen omdat landen met grote tot reusachtige bevolkingsaantallen (Turkije, Rusland, China, enz.) aan de poort staan te dringen. Het spreekt voor zich dat de F1-bobo's al staan te likkebaarden. En dan zoekt men een stok om de hond te slaan...
Elke Grote Prijs in België putten alle F1-rijders zich uit in lofzangen over het circuit van Francorchamps en in de racerijwereld wordt het Ardense circuit al heel lang beschouwd als een der mooiste ter wereld. Men zou dan mogen veronderstellen dat men er ook alles aan wil doen om er te mogen blijven rijden. Maar niets daarvan, de heren renners kiezen eieren voor hun (vele) geld en blijven ook in dezen slaafs achter hun broodheren aanlopen. De hamvraag hebben we tenslotte nog niet gesteld. Is F1 nog wel de moeite om er zoveel energie in te steken? De jongste jaren is F1 zo "spannend" dat zelfs de samenvatting in het journaal slaapverwekkend is. Bovendien hebben de FIA-heren het hele boeltje zo gereglementeerd dat van de technische voortrekkersrol ook al niet veel meer in huis komt. Laat ons voor één keer eens echt onze nek uitsteken en tegen Mosley en co zeggen dat we hun F1-geldcircus niet meer hoeven en willen investeren in échte koersen. Kunnen we zo België terug op de kaart zetten...

Bron: Tony Verhelle, AutoGids 602 van 7/11/2002

Tot zover de mening van Tony Verhelle. Wat dan mijn antwoord is i.v.m. een mogelijke terugkomst van de GP in België blijf ik negatief. Ik vrees dat Tony Verhelle hier grotendeels gelijk heeft, behalve dat we het F1-circus niet meer moeten hebben, want daarin ga ik niet akkoord met hem!

Doefie

Wat 'k mij wel afvraag is waarom da we alleen maar op de politici ons zitte af te reagere, maar op de media zegge we niks.

De politici, ok, daar hebbe we al veel over gezegt, maar de media zegt en schrijft vooral anti-Formule 1. De VRT wille gen Formule 1 meer uitzende (ze hebbe toevallig een contract van 3-4 jaar), krante schrijve niks als negatiefs over Spa-Francorchamps, tijdschriften zijn alleen maar negatief...  :x  :evil:  :x
Niemand ziet het positieve van de Formule 1-races in Spa-Francorchamps: de wereldaandacht, de sfeer, ...

Sinister -D-

Net op VTM nieuws!!!!!!!!! Tabaksreclame verboden???!!! Nog niet, wordt uitgesteld!!!! Toch nog hoop!!!  :D  :D  :D

Eric

Citaat van: MisterYIk heb momenteel neen gestemd. De reden daarvoor ligt bij een artikel dat ik gelezen heb in de AutoGids nr. 602 van 7/11/2002. Ik zal het hier even overnemen:

CitaatHet is zover: als de (vooral Waalse) politici niet zwichten voor de chantage van de F1-bonzen, komt er volgend jaar geen Grote Prijs Formule 1 meer in Franchorchamps. Als officiële reden hebben de FIA-bazen het nakende verbod op tabaksreclame opgegeven. Dat is complete onzin, volksverlakkerij van de bovenste plank. Waarom worden de Grote Prijzen van Frankrijk en Engeland dan niet afgeschaft? Ook daar is tabaksreclame tijdens het hele evenement verboden. De échte reden is veel eenvoudiger én meer voor de hand liggend: geld. Enerzijds laat het prachtige, maar logistiek moeilijke circuit van Francorchamps zich door de evenementenbeheerders van de F1 niet zo goed naar de hand zetten als bijvoorbeeld de compleet op hun maat gemaakte (en oersaaie) Hungaroring. Anderzijds, en dat is nog veel belangrijker, brengt het kleine België niet genoeg geld op (bijvoorbeeld aan tv-rechten). Op termijn moeten er twee tot drie Europese Grote Prijzen verdwijnen omdat landen met grote tot reusachtige bevolkingsaantallen (Turkije, Rusland, China, enz.) aan de poort staan te dringen. Het spreekt voor zich dat de F1-bobo's al staan te likkebaarden. En dan zoekt men een stok om de hond te slaan...
Elke Grote Prijs in België putten alle F1-rijders zich uit in lofzangen over het circuit van Francorchamps en in de racerijwereld wordt het Ardense circuit al heel lang beschouwd als een der mooiste ter wereld. Men zou dan mogen veronderstellen dat men er ook alles aan wil doen om er te mogen blijven rijden. Maar niets daarvan, de heren renners kiezen eieren voor hun (vele) geld en blijven ook in dezen slaafs achter hun broodheren aanlopen. De hamvraag hebben we tenslotte nog niet gesteld. Is F1 nog wel de moeite om er zoveel energie in te steken? De jongste jaren is F1 zo "spannend" dat zelfs de samenvatting in het journaal slaapverwekkend is. Bovendien hebben de FIA-heren het hele boeltje zo gereglementeerd dat van de technische voortrekkersrol ook al niet veel meer in huis komt. Laat ons voor één keer eens echt onze nek uitsteken en tegen Mosley en co zeggen dat we hun F1-geldcircus niet meer hoeven en willen investeren in échte koersen. Kunnen we zo België terug op de kaart zetten...

Bron: Tony Verhelle, AutoGids 602 van 7/11/2002

Tot zover de mening van Tony Verhelle. Wat dan mijn antwoord is i.v.m. een mogelijke terugkomst van de GP in België blijf ik negatief. Ik vrees dat Tony Verhelle hier grotendeels gelijk heeft, behalve dat we het F1-circus niet meer moeten hebben, want daarin ga ik niet akkoord met hem!


Ik heb dat artikel ook gelezen, ik was pissed off :evil:  toen ik het las.
Een automagazine dat het Formule 1 slecht maakt en onze politiekers nog gelijk geeft ook, ik kan er echt niet bij. :evil:
Maar ja als je diene zijne foto ziet weet je genoeg.
Voor mij was het de laatste Autogids die ik kocht. :twisted:

alpinestar

Er staat iets straf raar in het bericht op f1pits over die francorchamps-wet.

Er staat daarin dat Monfils en Happart en nog ene tegen dat voorstel gestemd hebben. Maar zij hebben toch juist dat voorstel gemaakt???
Ik versta er niks meer van  :?

unknown

Citaat van: alpinestarEr staat iets straf raar in het bericht op f1pits over die francorchamps-wet.

Er staat daarin dat Monfils en Happart en nog ene tegen dat voorstel gestemd hebben. Maar zij hebben toch juist dat voorstel gemaakt???
Ik versta er niks meer van  :?
Da zal mss een foutje zijn.

Sinister -D-

CitaatDa zal mss een foutje zijn.

D'r zit iets helemaal fout in dat verhaal rond Spa.
Niet lastig doen is mijn  mening, gewoon na een bak Jupiler er over zitten lullen, en goedkeuren die hap :wink:

Steun Spa --> drink Jupiler  :wink:

Mikacouli

Hierover durf ik me nog niet uit te spreken. :wink: