Crash McNish en veiligheid.

Gestart door Sinister -D-, 12 oktober 2002 - 19:45:42

« vorige - volgende »

Maakt HANS de F1 nog veiliger??

Ik denk van wel
6 (30%)
Ik denk van niet
0 (0%)
Veiliger wel, maar handiger niet
14 (70%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 12 oktober 2002 - 19:45:42

Sinister -D-

Ik heb net het VTM nieuws gezien met de crash van McNish. Maar verdomme die ging me s'r met 'n rotvaart flink vanaf. Volgens mij mag ie echt blij zijn dat die Toyota-motor niet z'n gat is ingeschoven. Maar zo zie je maar dat die auto's echt stevig zijn, zoals dat al gezegt is geworden.

Ben benieuwd of dat HANS-systeem nog meer veiligheid uitmaakt.
Ik heb gehoord dat sommige coureurs het HANS-systeem maar nix vinden, i.v.m het opzij kijken en dergelijke. Wat denken jullie??

Doefie

270km/uur, ongeveer 5G, en der dan achterwaarts door[/u] de vangrail vliege  :cry: . Gho, 'k zou 't toch ni wille meegemaakt hebbe. 1uur pauze, terwijl ze aan de vangrail werkte (da was 't enige plezante aan de crash, het reparere van de vangrail...). Staat der nerges op 't internet een filmke van zijn crash? Kan 'k het bij mijn collectie zette op de pc.

McNish droeg HANS niet, en waarschijnlijk zal 't ook ni veel geholpe hebbe bij z'n crash, vrees ik. HANS dient om te voorkome da ze zijwaarts hun hoofd nimeer (oftewel minder) stote aan de cockpitrand en daardoor zwaardere blessure's oplope. Ik persoonlijk zou 't wel drage, voor misschien een veiliger gevoel te hebbe bij een crash.

unknown

HANS dient toch ook opdat de voortwaartse beweging van t hoofd bij een crash minder wordt, dus volgens mij zou het wel iet geholpen hebben maar nie veel.

JVA

In dit geval had HANS niet echt geholpen. Hij vloog achterwaarts de vangrails in, en daarom is hij er waarschijnlijk zonder kwetsuren vanaf gekomen.

Moest dit voorwaarts zijn gebeurd dan zou McNish er veel slechter vanaf zijn gekomen.

Mikacouli

Ik denk dat het zeer ongemakkelijk is voor de rijders om met zo'n Head and neck protection te rijden.Ik zie het liever niet.Er kan je nu al weinig overkomen in die superveilige wagens.

Schumi nr1

Hij heeft veel geluk gehad dat kunnen we wel zeggen. Dankzij de sterkte van de hedendaagse wagens, had het tien jaar geleden geweest, ik zag hem niet meer rondlopen.

Deze crash bewijst alleen maar dat de huidige F1-wagen een veilig stukje speelgoed is.

FF

ik dacht dat de twee sauberpiloten ermee reden, maar na de schuifer van massa kon je duidelijk zien dat hij het toch niet droeg. in monza ben ik wel zeker dat heidfeld en massa hans gebruikten
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

MS Fan

In DTM werd het dit seizoen al gebruikt. Ik heb der eens een reportage van gezien. Zag er toch niet zo onhandig uit ... en draagt volgens mij toch wel bij aan de veiligheid ...
A sick mind is a true delight ...

unknown

Citaat van: MS FanIn DTM werd het dit seizoen al gebruikt. Ik heb der eens een reportage van gezien. Zag er toch niet zo onhandig uit ... en draagt volgens mij toch wel bij aan de veiligheid ...
Ik denk da Alesi bij de laatste DTM-race blij was da hij zoiets droeg.