Carrousel 2020

Gestart door Breaktest, 30 juni 2019 - 13:42:22

« vorige - volgende »

Breaktest

Ach geen enkele crash is exact hetzelfde als een andere crash. Zelf moest ik denken aan die van Jos op Montoya. Ook daar zijn overeenkomsten (zich meteen verremmen na te zijn ingehaald) en verschillen (het ging niet om een positie) mee. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

Citaat van: Breaktest op 15 juli 2019 - 16:25:15
De houdbaarheid van coureurs blijft toch een mysterie. Alonso doet ons graag geloven dat hij onbeperkte houdbaarheid heeft, Kimi bewijst het min of meer, en die van Vettel lijkt  op zijn 32e passé.
(Ik meen overigens Kimi's geheim te kennen, namelijk dat ie niet echt wereldkampioenpretenties heeft - heel slim eigenlijk, want dan word je daar ook niet op afgerekend).
Met wat je tussen () schrijft heb je beslist een punt. Geen pretenties dus ook geen verwachtingen.
Je mening omtrent de onbeperkte houdbaarheid van Raikkonen deel ik echter niet. Ik vind hem sinds zijn terugkeer meer groot in naam dan in prestaties. Hij was bij Lotus niet zo heel veel beter dan teamgenoot Grosjean. Door Ferrari-teamgenoot Alonso werd hij ronduit gedeclasseerd. Naast Vettel leek het beter (wat ook iets zegt over Vettel), maar nog steeds presteerde de Fin tamelijk kleurloos. En zelfs nu is hij niet veel beter, soms zelfs langzamer dan Giovinazzi (die ik na Kubica misschien wel de meest matige piloot van het ogenblik vind). Kortom, ik vind de houdbaarheid van The Iceman erg discutabel.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 15 juli 2019 - 20:00:27
Citaat van: Breaktest op 15 juli 2019 - 16:25:15
De houdbaarheid van coureurs blijft toch een mysterie. Alonso doet ons graag geloven dat hij onbeperkte houdbaarheid heeft, Kimi bewijst het min of meer, en die van Vettel lijkt  op zijn 32e passé.
(Ik meen overigens Kimi's geheim te kennen, namelijk dat ie niet echt wereldkampioenpretenties heeft - heel slim eigenlijk, want dan word je daar ook niet op afgerekend).
Met wat je tussen () schrijft heb je beslist een punt. Geen pretenties dus ook geen verwachtingen.
Je mening omtrent de onbeperkte houdbaarheid van Raikkonen deel ik echter niet. Ik vind hem sinds zijn terugkeer meer groot in naam dan in prestaties. Hij was bij Lotus niet zo heel veel beter dan teamgenoot Grosjean. Door Ferrari-teamgenoot Alonso werd hij ronduit gedeclasseerd. Naast Vettel leek het beter (wat ook iets zegt over Vettel), maar nog steeds presteerde de Fin tamelijk kleurloos. En zelfs nu is hij niet veel beter, soms zelfs langzamer dan Giovinazzi (die ik na Kubica misschien wel de meest matige piloot van het ogenblik vind). Kortom, ik vind de houdbaarheid van The Iceman erg discutabel.
Vettel declaseerde Raikkonen in 2015 op nagenoeg gelijke wijze als Alonso een jaar eerder. Bij Lotus was Raikkonen toch echt wel duidelijk een stuk beter dan Grosjean. Verder doet Kimi het dit seizoen gewoon goed. Wel duidelijk over zn top idd, maar hij kan nog prima mee komen.
En om dan nog even op de opmerking van Breaktest te reageren; Vettel heeft Kimi vier jaar op een rij verslagen, hoezo is Vettel dan over zn houdbaarheidsdatum heen en Kimi niet? En het is ook nog niet zo lang geleden dat Kimi fout op fout stapelde (en zelfs letterlijk auto op auto ;) ). Vettel moet gewoon net als Kimi het plezier weer terug vinden, dan kan ie echt nog wel een tijdje mee.

Matthijs

We moeten het ook niet overdrijven. Vettel heeft een matig seizoen, maar zelfs na zijn nulscore staat hij nog voor op Leclerc in het klassement. Dus zo'n pannenkoek is Vettel ook niet. Hij moet inderdaad weer zijn mojo vinden en dan is hij een van de beste coureurs van het veld.

Fietser

#49
Citaat van: Tuesday op 15 juli 2019 - 20:24:21
Citaat van: Fietser op 15 juli 2019 - 20:00:27
Citaat van: Breaktest op 15 juli 2019 - 16:25:15
De houdbaarheid van coureurs blijft toch een mysterie. Alonso doet ons graag geloven dat hij onbeperkte houdbaarheid heeft, Kimi bewijst het min of meer, en die van Vettel lijkt  op zijn 32e passé.
(Ik meen overigens Kimi's geheim te kennen, namelijk dat ie niet echt wereldkampioenpretenties heeft - heel slim eigenlijk, want dan word je daar ook niet op afgerekend).
Met wat je tussen () schrijft heb je beslist een punt. Geen pretenties dus ook geen verwachtingen.
Je mening omtrent de onbeperkte houdbaarheid van Raikkonen deel ik echter niet. Ik vind hem sinds zijn terugkeer meer groot in naam dan in prestaties. Hij was bij Lotus niet zo heel veel beter dan teamgenoot Grosjean. Door Ferrari-teamgenoot Alonso werd hij ronduit gedeclasseerd. Naast Vettel leek het beter (wat ook iets zegt over Vettel), maar nog steeds presteerde de Fin tamelijk kleurloos. En zelfs nu is hij niet veel beter, soms zelfs langzamer dan Giovinazzi (die ik na Kubica misschien wel de meest matige piloot van het ogenblik vind). Kortom, ik vind de houdbaarheid van The Iceman erg discutabel.
Vettel declaseerde Raikkonen in 2015 op nagenoeg gelijke wijze als Alonso een jaar eerder. Bij Lotus was Raikkonen toch echt wel duidelijk een stuk beter dan Grosjean. Verder doet Kimi het dit seizoen gewoon goed. Wel duidelijk over zn top idd, maar hij kan nog prima mee komen.
En om dan nog even op de opmerking van Breaktest te reageren; Vettel heeft Kimi vier jaar op een rij verslagen, hoezo is Vettel dan over zn houdbaarheidsdatum heen en Kimi niet? En het is ook nog niet zo lang geleden dat Kimi fout op fout stapelde (en zelfs letterlijk auto op auto ;) ). Vettel moet gewoon net als Kimi het plezier weer terug vinden, dan kan ie echt nog wel een tijdje mee.
De data inzake de verschillen tussen Raikkonen en zijn drie laatste teamgenoten heb ik niet bij de hand. Maar mijn geheugen en de beelden die ik daaraan heb overgehouden zeggen toch iets anders. (Maar wellicht schort het daaraan 8))
Dat hij nog 'prima mee kan' zou ik graag nuanceren tot 'gewoon mee kan'. En daar is m.i. ook alles mee gezegd. Iets bijzonders levert de ex-wereldkampioen al jaren niet meer, maar kennelijk hoort hij door zijn degelijkheid nog steeds bij het meubilair. Veldvulling is een vervelend woord, maar het begint er wel een beetje op te lijken. (Overigens heb ik niets tegen de persoon Raikkonen. Ik vind hem zelfs een verademing tussen veel van zijn collega's.)
Ten slotte vind ik de situatie van Vettel niet te vergelijken met die van Raikkonen. De eerste is als racer nog lang niet passé en zeker niet 'over datum'. Dat gevaar bestaat echter wel als de lol en motivatie afnemen, bijvoorbeeld door het uitblijven van prestaties die je van een viervoudig kampioen, veelvuldig podiumbezoeker en iemand met titel-aspiraties kunt verwachten. M.a.w. de druk bij hem is enorm. Veel en veel hoger dan bij Raikkonen, zoals Breaktest ook al aangaf.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 16 juli 2019 - 07:56:33
Citaat van: Tuesday op 15 juli 2019 - 20:24:21
Citaat van: Fietser op 15 juli 2019 - 20:00:27
Citaat van: Breaktest op 15 juli 2019 - 16:25:15
De houdbaarheid van coureurs blijft toch een mysterie. Alonso doet ons graag geloven dat hij onbeperkte houdbaarheid heeft, Kimi bewijst het min of meer, en die van Vettel lijkt  op zijn 32e passé.
(Ik meen overigens Kimi's geheim te kennen, namelijk dat ie niet echt wereldkampioenpretenties heeft - heel slim eigenlijk, want dan word je daar ook niet op afgerekend).
Met wat je tussen () schrijft heb je beslist een punt. Geen pretenties dus ook geen verwachtingen.
Je mening omtrent de onbeperkte houdbaarheid van Raikkonen deel ik echter niet. Ik vind hem sinds zijn terugkeer meer groot in naam dan in prestaties. Hij was bij Lotus niet zo heel veel beter dan teamgenoot Grosjean. Door Ferrari-teamgenoot Alonso werd hij ronduit gedeclasseerd. Naast Vettel leek het beter (wat ook iets zegt over Vettel), maar nog steeds presteerde de Fin tamelijk kleurloos. En zelfs nu is hij niet veel beter, soms zelfs langzamer dan Giovinazzi (die ik na Kubica misschien wel de meest matige piloot van het ogenblik vind). Kortom, ik vind de houdbaarheid van The Iceman erg discutabel.
Vettel declaseerde Raikkonen in 2015 op nagenoeg gelijke wijze als Alonso een jaar eerder. Bij Lotus was Raikkonen toch echt wel duidelijk een stuk beter dan Grosjean. Verder doet Kimi het dit seizoen gewoon goed. Wel duidelijk over zn top idd, maar hij kan nog prima mee komen.
En om dan nog even op de opmerking van Breaktest te reageren; Vettel heeft Kimi vier jaar op een rij verslagen, hoezo is Vettel dan over zn houdbaarheidsdatum heen en Kimi niet? En het is ook nog niet zo lang geleden dat Kimi fout op fout stapelde (en zelfs letterlijk auto op auto ;) ). Vettel moet gewoon net als Kimi het plezier weer terug vinden, dan kan ie echt nog wel een tijdje mee.
De data inzake de verschillen tussen Raikkonen en zijn drie laatste teamgenoten heb ik niet bij de hand. Maar mijn geheugen en de beelden die ik daaraan heb overgehouden zeggen toch iets anders. (Maar wellicht schort het daaraan 8))
Dat hij nog 'prima mee kan' zou ik graag nuanceren tot 'gewoon mee kan'. En daar is m.i. ook alles mee gezegd. Iets bijzonders levert de ex-wereldkampioen al jaren niet meer, maar kennelijk hoort hij door zijn degelijkheid nog steeds bij het meubilair. Veldvulling is een vervelend woord, maar het begint er wel een beetje op te lijken. (Overigens heb ik niets tegen de persoon Raikkonen. Ik vind hem zelfs een verademing tussen veel van zijn collega's.)
Ten slotte vind ik de situatie van Vettel niet te vergelijken met die van Raikkonen. De eerste is als racer nog lang niet passé en zeker niet 'over datum'. Dat gevaar bestaat echter wel als de lol en motivatie afnemen, bijvoorbeeld door het uitblijven van prestaties die je van een viervoudig kampioen, veelvuldig podiumbezoeker en iemand met titel-aspiraties kunt verwachten. M.a.w. de druk bij hem is enorm. Veel en veel hoger dan bij Raikkonen, zoals Breaktest ook al aangaf.
Kimi rijdt 7 van de 10 races in de punten, staat 8e in het klassement. Die kan dus nog prima mee. Of die kan gewoon nog mee.. ik zie het nuance verschil niet echt als je het over een houdbaarheidsdatum hebt.

Breaktest

Het is zo goed als zeker dat Bottas zijn zitje houdt en Ocon zijn heil elders binnen F1 moet zoeken.
Voor Williams trekt ie zijn neus op; dus zou het Haas of Sauber worden?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Als ze bij HAAS slim zijn zetten zij Ocon in de auto.

Matthijs

Ik sluit het niet uit dat dit het laatste jaar van Hülkenberg bij Renault is. Ricciardo doet het fractioneel beter dan Nico en Daniel krijgt daarom de voorkeursbehandelingen bij pitstops. Volgens mij ontstaan daar nu spanningen. Misschien een kans voor Ocon?

C.G. de Beaufort

Ach, dan moeten ze hem zijn actie op Max vergeven. Vorig jaar, tijdens de GP van Brazilie, probeerde Ocon een ronde terug te pakken op Max die op dat moment de leiding had. Hij torpedeerde Max. Sacrébleu.

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

Denk je dat dat meespeelt? Oké, hij heeft een discutabele crash gehad, is hij misschien de enige?

Sabai

Het enige wat hem in de weg staat is zijn contract met Mercedes heb ik het idee. Ik zie hem graag terugkeren.

Jozef

Zo denk ik er ook over. Als Mercedes hem laat gaan, stapt hij binnen de kortste keren in bij Renault. Hülkenberg moet dan hopen dat Red Bull hem wil maar een stoeltje bij Haas lijkt me realistischer.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 18 juli 2019 - 09:20:58
Ik sluit het niet uit dat dit het laatste jaar van Hülkenberg bij Renault is. Ricciardo doet het fractioneel beter dan Nico en Daniel krijgt daarom de voorkeursbehandelingen bij pitstops. Volgens mij ontstaan daar nu spanningen. Misschien een kans voor Ocon?

Ocon wordt ook bij Haas genoemd. Zelfs als mogelijke vervanger van Grosjean, dit seizoen nog. Zou niet onlogisch zijn.
En Renault zal Ocon graag willen hebben, een Franse coureur bij een Frans team.

Hulkenberg zit volgens niet helemaal op zijn plekje bij Renault. Red Bull zou niet verkeerd voor hem zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Ik zie het niet gebeuren dat de Hulk naar RBR komt. Het is geen toekomstige winnaar, meer op zijn retour, doen ze volgens mij niet bij RBR, zie Alonso. Gewoon Gasly houden en geduld mee hebben.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel