Cijfer voor de race: Australië

Gestart door Sabai, 17 maart 2019 - 10:32:55

« vorige - volgende »

Cijfer voor de race

10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Sabai

Wat vonden jullie ervan?

Ikzelf vond het een beetje saai maar dat komt meer door het circuit.  Ik heb wel veel positieve dingen gezien en verwacht dat het in de top best leuk kan gaan worden.

Fietser

Voor mij een 7,5. Ondanks dit ietwat suffe circuit, waar inhalen zo lastig is, toch erg genoten. Natuurlijk vooral vanwege de niet aflatende gevechten in het middenveld. Maar ook Verstappen zorgde vooraan voor spanning (En Leclerq eigenlijk ook, totdat hij...). Daarnaast heb ik met veel plezier de rookies gevolgd. Een acht dus, naar boven afgerond. Enige pijnpunt was Kubica.

Tuesday

Een 7. Het was misschien wel saai, maar toch was het allesbehalve een voorspelbare race.

Mickey

Een 7, vanwege de strategische spanning. Verder wel erg weinig inhaalacties helaas. Verstappen op Vettel was wel kwaliteit.

Breaktest

7. Een van de weinige keren dat ik een optocht best te genieten vond. Smaakmakers: Bottas, Max, Leclerc.
Maar ook verrast door Stroll die voor Perez eindigde (al zal daar vast een verhaal achter zitten).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Stroll! Verstappen op podium in eerste race met een Hondamotor! Bottas!!! Kvyat die Gasly piepelt! Die plof bij Sainz, ik heb geschatert. Abiteboul: "We had the best winter ever!" Ik spreek het niet eens tegen, kun je nagaan hoe erg het voorgaande jaren was :D met je MGU-K. Wel jammer voor Sainz. Heeft McLaren eens een goeie kar gebouwd en dan krijg je dit natuurlijk weer, de troep die eigenlijk voor Red Bull was geproduceerd :D

Nei, ik vond het wel een 7,5 wedstrijd, lekker vroeg, vermakelijk en minder saai dan ik verwachtte.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

CitaatHeeft McLaren eens een goeie kar gebouwd en dan krijg je dit natuurlijk weer, de troep die eigenlijk voor Red Bull was geproduceerd

Hahahahahaha!

Sabai


Arthur

Een prima 7! Heb me prima vermaakt, zat alles in [gelukkig eens geen SC of VSC om het spannend te krijgen]. En dat bonuspunt vind ik ook een prima optie, nog altijd even iets om voor te gaan. Wel jammer dat het alleen voor de top 10 geldt.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Sabai op 17 maart 2019 - 16:36:17
De Tweet bekijken van @redbullracing: https://twitter.com/redbullracing/status/1107188371737202688?s=09

Deze is ook wel grappig
'now we can fight', was dat geen uitspraak van Alonso? Honda lijkt zeker geen stap achteruit, maar het gat naar de top is er nog steeds... wel is dit natuurlijk een veelbelovend begin.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 17 maart 2019 - 18:56:06
Citaat van: Sabai op 17 maart 2019 - 16:36:17
De Tweet bekijken van @redbullracing: https://twitter.com/redbullracing/status/1107188371737202688?s=09

Deze is ook wel grappig
'now we can fight', was dat geen uitspraak van Alonso? Honda lijkt zeker geen stap achteruit, maar het gat naar de top is er nog steeds... wel is dit natuurlijk een veelbelovend begin.

Idd was een knipoog naar McLaren  na het uitvallen van sainz

Sabai

Al mogen ze er nu wel  mee ophouden constant Renault af te zeiken. Op een gegeven moment heb je je punt wel gemaakt.

Fietser

Citaat van: Breaktest op 17 maart 2019 - 13:01:47
Maar ook verrast door Stroll die voor Perez eindigde (al zal daar vast een verhaal achter zitten).

Klopt. Het grote verschil in de kwalificatie ontstond doordat Stroll op het verkeerde moment buiten was - te veel verkeer. Hij strandde daardoor al in Q1 terwijl Perez het tot Q3 schopte. Maar tijdens de vrije trainingen had de Amerikaan al aangetoond net zo snel te zijn als de Mexicaan, wat ook bevestigd werd door zijn team. Dat bleek ook tijdens de race. Waar Perez een slechte start had en veel te vroeg werd binnengeroepen, kon Stroll juist oprukken, zich zeer goed weren in het middenveld en zodoende in de punten eindigen.
Ik heb het al eerder gezegd: Stroll zal menigeen verrassen door niet minder te zijn dan zijn veel hoger geachte teamgenoot. Sterker nog: ik vermoed dat hij - met dank aan zijn achtergrond EN zijn talent - nog lang een vaste F1-waarde zal zijn.

Robbert65

Citaat van: Fietser op 18 maart 2019 - 08:24:04
Citaat van: Breaktest op 17 maart 2019 - 13:01:47
Maar ook verrast door Stroll die voor Perez eindigde (al zal daar vast een verhaal achter zitten).

Klopt. Het grote verschil in de kwalificatie ontstond doordat Stroll op het verkeerde moment buiten was - te veel verkeer. Hij strandde daardoor al in Q1 terwijl Perez het tot Q3 schopte. Maar tijdens de vrije trainingen had de Amerikaan al aangetoond net zo snel te zijn als de Mexicaan, wat ook bevestigd werd door zijn team. Dat bleek ook tijdens de race. Waar Perez een slechte start had en veel te vroeg werd binnengeroepen, kon Stroll juist oprukken, zich zeer goed weren in het middenveld en zodoende in de punten eindigen.
Ik heb het al eerder gezegd: Stroll zal menigeen verrassen door niet minder te zijn dan zijn veel hoger geachte teamgenoot. Sterker nog: ik vermoed dat hij - met dank aan zijn achtergrond EN zijn talent - nog lang een vaste F1-waarde zal zijn.

Helemaal eens. Het is echt vreselijk voor een jongeman om een succesvolle vader te hebben. Helemaal als je hetzelfde vak kiest. Denk aan Nico Rosberg. Denk aan Nelson Piquet jr. Jongens die echt leden onder het succes van hun vader. Nico heeft het gered mar vertrok meteen uit de sport. "Niet nog zo'n jaar!" En Piquet is in de krochten van de autosport weggezakt.
Lance heeft het geluk dat zijn vader geld in bulk heeft, de bijpassende vriendenkring ook en dus onbeperkt investeren kan. Maar Lance heeft de ongelofelijke pech dat alles en iedereen hem altijd nawijst en gilt dat hij alleen maar (in F1) racet omdat hij een rijke pa heeft. En dan ook nog zo'n jaar bij Williams als het achterliggende jaar....
Die gast is goed. Hij is misschien geen Villeneuve, maar hij kan echt wel rijden, deze Canadees :)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 18 maart 2019 - 18:23:19
Citaat van: Fietser op 18 maart 2019 - 08:24:04
Citaat van: Breaktest op 17 maart 2019 - 13:01:47
Maar ook verrast door Stroll die voor Perez eindigde (al zal daar vast een verhaal achter zitten).

Klopt. Het grote verschil in de kwalificatie ontstond doordat Stroll op het verkeerde moment buiten was - te veel verkeer. Hij strandde daardoor al in Q1 terwijl Perez het tot Q3 schopte. Maar tijdens de vrije trainingen had de Amerikaan al aangetoond net zo snel te zijn als de Mexicaan, wat ook bevestigd werd door zijn team. Dat bleek ook tijdens de race. Waar Perez een slechte start had en veel te vroeg werd binnengeroepen, kon Stroll juist oprukken, zich zeer goed weren in het middenveld en zodoende in de punten eindigen.
Ik heb het al eerder gezegd: Stroll zal menigeen verrassen door niet minder te zijn dan zijn veel hoger geachte teamgenoot. Sterker nog: ik vermoed dat hij - met dank aan zijn achtergrond EN zijn talent - nog lang een vaste F1-waarde zal zijn.

Helemaal eens. Het is echt vreselijk voor een jongeman om een succesvolle vader te hebben. Helemaal als je hetzelfde vak kiest. Denk aan Nico Rosberg. Denk aan Nelson Piquet jr. Jongens die echt leden onder het succes van hun vader. Nico heeft het gered mar vertrok meteen uit de sport. "Niet nog zo'n jaar!" En Piquet is in de krochten van de autosport weggezakt.
Lance heeft het geluk dat zijn vader geld in bulk heeft, de bijpassende vriendenkring ook en dus onbeperkt investeren kan. Maar Lance heeft de ongelofelijke pech dat alles en iedereen hem altijd nawijst en gilt dat hij alleen maar (in F1) racet omdat hij een rijke pa heeft. En dan ook nog zo'n jaar bij Williams als het achterliggende jaar....
Die gast is goed. Hij is misschien geen Villeneuve, maar hij kan echt wel rijden, deze Canadees :)
k had toch niet het idee dat Rosberg erg te lijden had onder het succes van zijn vader. Ondanks dat hij eenmaal wk werd, was Keke toch niet echt een hoogvlieger. Bij Williams had Nico volgens mij nooit de druk en bij Mercedes was hij al vrij snel succesvol door Schumacher te verslaan en later zn vader qua poles en overwinningen al in te halen. Ik geloof niet dat hij veel hinder heeft gehad van de carriere van zn pa, ik denk dat hij er eerder voordeel bij heeft gehad. Het wordt pas lastig als je duidelijk minder bent en continu vergeleken wordt met je vader. Max heeft dat probleem iig niet ;)