GP AUSTRALIË 2019

Gestart door Robbert65, 14 maart 2019 - 01:10:50

« vorige - volgende »

Mickey

De band van Vettel zijn wagen werd geraakt. Je zag er nota bene rook vanaf komen. Dat mag je geen mazzel vinden maar wat mij berteft heeft Vettel daar een gouden l*l. Ik vind het de discussie verder werkelijk niet waard verder, dus blijf jij gerust vinden dat het vooral geen mazzel is, dan laten we het hierbij, oké?

Tuesday

Citaat van: Mickey op 18 maart 2019 - 21:39:43
De band van Vettel zijn wagen werd geraakt. Je zag er nota bene rook vanaf komen. Dat mag je geen mazzel vinden maar wat mij berteft heeft Vettel daar een gouden l*l. Ik vind het de discussie verder werkelijk niet waard verder, dus blijf jij gerust vinden dat het vooral geen mazzel is, dan laten we het hierbij, oké?
nou, als het woordje dikke er niet voor had gestaan was ik er misschien niet over begonnen, maar van mijn voormalige collega Vettel fan vond ik dit toch een beetje een vervelende opmerking. Maar goed, jullie je zin, Vettel had hier dikke vette mazzel.

Mickey

Ik zei eerder al dat ik het geheel los van de situatie zie. Ook los van de coureur, kan ik misschien beter zeggen.

Band. Vleugel. Rook. Geluk.

Kan zo op een tegeltje.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 18 maart 2019 - 21:52:50
Ik zei eerder al dat ik het geheel los van de situatie zie. Ook los van de coureur, kan ik misschien beter zeggen.

Band. Vleugel. Rook. Geluk.

Kan zo op een tegeltje.
met die voormalig collega fan bedoelde ik dan ook Sabai, niet jou. Geluk is ook alweer wat anders dan mazzel en zeker iets anders dan dikke mazzel. Maar het is vooral de manier waarop het gebracht wordt...

Mickey

Ja, oké,  maar je reageerde ook op mij, dus ik dacht dat wij ook in gesprek waren en daarom voelde ik ook de behoefte te verduidelijken hoe ik erin zit.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 18 maart 2019 - 22:22:41
Ja, oké,  maar je reageerde ook op mij, dus ik dacht dat wij ook in gesprek waren en daarom voelde ik ook de behoefte te verduidelijken hoe ik erin zit.
dat is ook goed en het is ook maar net hoe je het wilt noemen... bij dikke mazzel zou ik eerder denken aan het winnen van een loterij oid. Zo'n miniscuul tikje als dit gaat volgens mij vaker goed dan niet.

Breaktest

Mazzel of niet, voor mij geldt bij bandsnij-incidenten maar 1 schuldige, de immer falende FIA, dat meen ik echt.

Laten we op de eerste plaats vaststellen dat dit soort incidenten aan de lopende band plaatsvindt, pakweg gemiddeld keer per grand prix of vaker. Afhankelijk van hoe het uitpakt, in beeld wordt gebracht en hoe iemands pet staat wordt een schuldige aangewezen of dit afgedaan als race incident.

Maar het hoofdprobleem is natuurlijk de vorm van de wing end plate. Die zou niet flinterdun en hoekig maar dik en afgerond moeten zijn, en wellicht zelfs van een ander materiaal dan van (scherp versplinterend) koolstof.
Ik heb tijdens de wintertests een paar endplates gezien die iets bandvriendelijker zijn dan voorheen (daar zou die van Ferrari heel goed onder kunnen vallen), maar goed is het nog steeds niet, en ik heb ook niet de indruk dat de verandering van bovenaf is opgelegd - maar dat zou het natuurlijk wel moeten zijn. Voorts, nu de voorvleugels breder zijn geworden, kun je er donder op zeggen dat dit probleem steeds vaker de kop opsteken.

Ik citeer overigens een posting van mij uit 2017 (en in het origineel staat dat ik al een jaar of drie voor een oplossing pleit). Maw we weten allemaal dat dit probleem al heel lang speelt. We weten ook dat een kind van vier een oplossing bedenken, behalve de malloten van de immer falende FIA (die wel op meer discutabele gebieden haar mond vol heeft over veiligheid).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Vind ik een goed punt, Breaktest. Alles voor de veiligheid, tot en met halo's aan toe, maar dat zit vooral aan de passieve kant, terwijl dit de actieve veiligheid met eenvoudige maatregelen sterk zou kunnen vergroten.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 18 maart 2019 - 21:46:10
Citaat van: Mickey op 18 maart 2019 - 21:39:43
De band van Vettel zijn wagen werd geraakt. Je zag er nota bene rook vanaf komen. Dat mag je geen mazzel vinden maar wat mij berteft heeft Vettel daar een gouden l*l. Ik vind het de discussie verder werkelijk niet waard verder, dus blijf jij gerust vinden dat het vooral geen mazzel is, dan laten we het hierbij, oké?
nou, als het woordje dikke er niet voor had gestaan was ik er misschien niet over begonnen, maar van mijn voormalige collega Vettel fan vond ik dit toch een beetje een vervelende opmerking. Maar goed, jullie je zin, Vettel had hier dikke vette mazzel.

Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. En ik ben over het algemeen fan van de sport en niet van 1 coureur al heb ik natuurlijk wel een voorkeur en daar valt Vettel toevallig ook onder. En laten we het erop houden dat Vettel geluk had. Verder kan ik mij wel vinden in de post van breaktest

Tuesday

Citaat van: Sabai op 19 maart 2019 - 11:56:18
Citaat van: Tuesday op 18 maart 2019 - 21:46:10
Citaat van: Mickey op 18 maart 2019 - 21:39:43
De band van Vettel zijn wagen werd geraakt. Je zag er nota bene rook vanaf komen. Dat mag je geen mazzel vinden maar wat mij berteft heeft Vettel daar een gouden l*l. Ik vind het de discussie verder werkelijk niet waard verder, dus blijf jij gerust vinden dat het vooral geen mazzel is, dan laten we het hierbij, oké?
nou, als het woordje dikke er niet voor had gestaan was ik er misschien niet over begonnen, maar van mijn voormalige collega Vettel fan vond ik dit toch een beetje een vervelende opmerking. Maar goed, jullie je zin, Vettel had hier dikke vette mazzel.

Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. En ik ben over het algemeen fan van de sport en niet van 1 coureur al heb ik natuurlijk wel een voorkeur en daar valt Vettel toevallig ook onder. En laten we het erop houden dat Vettel geluk had. Verder kan ik mij wel vinden in de post van breaktest
ok, misschien reageerde ik ook wat overdreven. Dr is al genoeg Vettel bashing, na dit weekend ook weer, terwijl ie toch weinig fout heeft gedaan en dat woordje dikke mazzel schoot me gewoon ff in het verkeerde keelgat. Het had erger af kunnen lopen, dan had ie gewoon dikke pech gehad. Ik weet niet of je het dan omgekeerd geluk moet noemen, maar dat klinkt idd wel beter dan dikke mazzel.
Ik ben het overigens niet met Breaktest eens dat de FIA hier tekort schiet. Het is gewoon onderdeel van racen en met een dikke wingendplate krijg je weer andere problemen. De energie moet toch ergens heen en dan breekt misschien juist de voorvleugel weer af.. dan krijg je ook nog weer troep op de baan wat ook weer voor schade kan zorgen.. het is altijd makkelijk om van de zijkant kritiek te leveren op de FIA ... of op de politiek. Ik kijk al meer dan 20 jaar vrijwel onafgebroken F1 en ik woon nog steeds met veel plezier in NL, dus al met al denk ik dat ze het best goed doen.. eerlijk gezegd maak ik me meer zorgen over de sensatiebeluste media die overal een spektakel van willen maken. Natuurlijk was er gisteren triest nieuws, maar waarom moet dat op deze manier gebracht worden?

Sabai

Net zoals al die figuren die in die praat programma's trots en met een grote lach op het gezicht zitten te vertellen hoe goed het draaiboek werkte en even hun momentje pakken voor de volgende stap in hun carrière. Maar ja dat is off-topic

FolkertE

Citaat van: Sabai op 18 maart 2019 - 16:25:05
https://www.formula1.com/en/latest/article.must-see-watch-how-close-ferrari-came-to-disaster-in-australia-race-start.3lQ2L4JQK8ZB8aRuNsbEEx.html


Hier had Vettel dikke mazzel.
Dat was verdomd veel mazzel idd. Had makkelijk een lekke band kunnen zijn voor Vettel, wat overigens niet zijn fout zou zijn geweest.

Viel iemand anders trouwens ook op hoe anders en zwaarder die Honda klinkt?