GP AUSTRALIË 2019

Gestart door Robbert65, 14 maart 2019 - 01:10:50

« vorige - volgende »

Robbert65


Grand Prix van Australië 2019

G'day! It's Grand Prixtoime in 'Strailya. Enjoy!

Eindelijk, eindelijk het is zover, game on, lights out, gentlemen start your f#ck'n engines en al dat.

Let's have a blast, let's have a race, let's have it! Vooruit met die geit, laat maar komen!

En ja, dan wordt het meestal een saaie optocht op de vroege zondagochtend. Klaagt iedereen na afloop steen en been. Enkele naievelingen durven toe te geven dat ze om half 8 de boel hebben uitgezet en zijn gaan slapen.

't Ding is, je wéét het niet hè? Er gebeuren soms van die dingen, daar wil je toch bijzijn. Je weet het niet. Een startcrashje hier, een ploffende Ferrari daar, twee Mercedessen die eraf tetsen, een Gasly die overmoedig wordt, een Leclerc die z'n auto dwars zet op 't rechte stuk waardoor Vettel toch nog wint, het kan allemaal toch? Dus wat gaan we doen?

KIJKEN!!!!!!!!

https://www.gppits.net/magazine/gp_australi_2019._preview/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Charlie Whiting is in Melbourne overleden aan een bloedklonter. :-\ :-\ :-\

Mickey

Damn.

Wat een moment ook zeg, om te vertrekken.

Sabai

Citaat van: Jozef op 14 maart 2019 - 04:43:18
Charlie Whiting is in Melbourne overleden aan een bloedklonter. :-\ :-\ :-\

Ik lees het ook net. Treurig!

Robbert65

ja, schokkend en verdrietig. Een van de bewakers van het karakter van de sport. En ik denk ook een beetje een vaderfiguur voor de rijders.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Jozef op 14 maart 2019 - 04:43:18
Charlie Whiting is in Melbourne overleden aan een bloedklonter. :-\ :-\ :-\

Vernam het wat later op de avond. Droevig. R.I.P. :(

Arthur

Las het vanmiddag, triest nieuws. We beginnen 2019 direct met een domper.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Ferrari ook in de training.  Mercedes heeft weer duidelijk de boel voor de gek gehouden.

Breaktest

Citaat van: Sabai op 15 maart 2019 - 08:58:42
Ferrari ook in de training.  Mercedes heeft weer duidelijk de boel voor de gek gehouden.
Dat Mercedes bovenaan zou eindigen verbaast weinigen. Maar het verschil waarmee wel. Voor Helmut Marko was dit ook duidelijk een reality check.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Vooralsnog lijkt deze GP qua verschillen tussen de topteams identiek aan 2018. Over 1 ronde was Mercedes ook duidelijk het sterkste team in Melbourne. Toch won Vettel en had Ferrari in de eerste helft van 2018 de beste auto of minimaal vergelijkbaar met Mercedes. Red Bull lijkt stabiel, wat best knap is met een nieuwe motor.

Jozef

Vettel won in 2018 dankzij enorme mazzel met de safety car, laten we dat niet vergeten. ;)

Ik vind het wel vroeg om na FP2 al conclusies te trekken, het zou me echt niet verbazen als het nu Ferrari is dat zand in de ogen strooit. Vettel zou zomaar pole kunnen pakken morgen.

Sabai

Citaat van: Breaktest op 15 maart 2019 - 12:56:19
Citaat van: Sabai op 15 maart 2019 - 08:58:42
Ferrari ook in de training.  Mercedes heeft weer duidelijk de boel voor de gek gehouden.
Dat Mercedes bovenaan zou eindigen verbaast weinigen. Maar het verschil waarmee wel. Voor Helmut Marko was dit ook duidelijk een reality check.

Ik ben vooral benieuwd hoe hun banden gaan houden in de race. In Barcelona was dat wel een dingetje.

Sabai

Citaat van: Jozef op 15 maart 2019 - 15:00:20
Vettel won in 2018 dankzij enorme mazzel met de safety car, laten we dat niet vergeten. ;)

Ik vind het wel vroeg om na FP2 al conclusies te trekken, het zou me echt niet verbazen als het nu Ferrari is dat zand in de ogen strooit. Vettel zou zomaar pole kunnen pakken morgen.

Ferrari had het echt lastig. Leek wel of ze de grip niet kunnen vinden. Misschien toch wat te weinig downforce met die voorvleugel.

Sphinx

Voorvleugel van Ferrari is dan ook bedoeld voor low-downforce en Melbourne is een snel stratencircuit. Bahrein en China liggen de Italianen denk ik beter.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Tuesday

Citaat van: Sphinx op 15 maart 2019 - 16:37:27
Voorvleugel van Ferrari is dan ook bedoeld voor low-downforce en Melbourne is een snel stratencircuit. Bahrein en China liggen de Italianen denk ik beter.
en Alfa dan? Die hebben een nog extremere vleugel en zijn gelijk aan Ferrari. Ik neem aan dat er bij Ferrari nog wel één en ander in het vat zit. Daarnaast ging Ferrari in Barcelona ook erg goed en dat is toch zeker geen low-downforce circuit.