Gok de Top 2019 - Australië

Gestart door Sphinx, 10 maart 2019 - 13:46:20

« vorige - volgende »

Breaktest

Voor Sphinx is dit best wat werk lijkt me.
Is het voor jou niet niet handiger als we onze voorspelling allemaal in hetzelfde format aanleveren? Dan kun je die in een excelsheet plakken en met de juiste formules rolt uitslag er dan vanzelf uit.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sphinx

Citaat van: Breaktest op 18 maart 2019 - 13:13:37
Voor Sphinx is dit best wat werk lijkt me.
Is het voor jou niet niet handiger als we onze voorspelling allemaal in hetzelfde format aanleveren? Dan kun je die in een excelsheet plakken en met de juiste formules rolt uitslag er dan vanzelf uit.

Dat is dus precies hoe ik al een jaar bezig ben :) De meesten leveren hier heel netjes of de achternaam van de coureur óf soms de afkorting. Invoeren is een kwestie van een paar minuten en het meeste werk is het geheel met een beetje sjeu opschrijven. Soms sluipen er af en toe ook wel wat foutjes in de berekening als ik VET en VER weer eens verkeerd heb staan of niet goed kijk of iemand zijn voorspelling nog heeft gewijzigd, dus schroom niet me er op te wijzen.

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sabai

Laten we dan gewoon net als in de f1 zelf de laatste 3 letters van de achternaam gebruiken.

Robbert65

Ja leten we dat afspreken. @Sphinx: wil je dan dat we nummeren of juist niet. Dus:

BOT
HAM
VET
VER
SAI  of:

1. HAM
2. VER
3. VET
4. BOT
5. HÜL

(aan bovenstaande mogen geen conclusies tenaanzien van inzending voor Bahrein, China of welke gp dan ook worden verbonden.)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sphinx

Klinkt goed: standaardiseren is een IT-standaard  :P

Citaat1. HAM
2. VER
3. VET
4. BOT
5. HÜL

Deze is goed
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Citaat van: Sphinx op 18 maart 2019 - 21:14:41
Klinkt goed: standaardiseren is een IT-standaard  :P

Citaat1. HAM
2. VER
3. VET
4. BOT
5. HÜL

Deze is goed
Ben verbaasd dat je uitgerekend deze oplossing kiest (met rangnummers en interpunctie). Ik zou het juist zo kaal mogelijk doen en er een "vert.zoeken" functie op loslaten, maar goed, ik kan niet in jouw formules kijken.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Als het moet veranderen zou ik idd geen puntjes op de U of wat dan ook gebruiken.

Robbert65

ja, die Umlaut was wat overdreven...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel