Wintertests 2019

Gestart door BMW.WilliamsF1, 17 februari 2019 - 22:25:54

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Robbert65 op 01 maart 2019 - 20:27:41
Citaat van: Jozef op 01 maart 2019 - 18:29:18
Zo, de wintertests zitten er weer op voor dit jaar. Dit is het eindtotaal van afgelegde kilometers per team, voor de twee weken samen.

Mercedes 5535
Ferrari 4641
Renault 4473
Toro Rosso 4352
Alfa Romeo 4292
McLaren 4064
Haas 4055
Red Bull 3878
Racing Point 2909
Williams 2639


Dit telt veel zwaarder in  mijn ogen dan de rondetijden. Mercedes heeft gewoon minimaal 2x zoveel data weten te verzamelen als Williams heeft verzameld. Lyrisch over RBR met Honda? Kan, mag, maar voorlopig staan ze in deze lijst achtste.

Dat is eigenlijk een slecht teken. Oorzaken: twee crashes van Gasly en twee keer versnellingsbakproblemen, die wellicht mogelijk samenhangen met voornoemde crashes.

Eerst Australiƫ, dan Bahrein in de woestijn en daarna China. Dan hebben we pas een serieuze indicatie van hoe en wat.
Het ligt eraan wat je hieruit denkt te distilleren. Niet veel lijkt me. Wat mij betreft dat de algemene betrouwbaarheid van het startveld behoorlijk hoog is, maaer meer ook niet. Maar in het verleden is gebleken dat de onderlinge verschillen in afgelegde winterkilometers bepaald geen goede voorspeller is voor de rangorde van het komende kampioenschap. De voorspelwaarde is 2,6 -  de slechtste van de diverse wintertestmeetlatten. Zie https://www.gppits.net/forum/index.php/topic,14410.msg471632.html#msg471632. Ziet dit lijstje er wat jou betreft toch 'toekomstbestendig' uit, dan is dat meer gebaseerd op toeval.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort



SLIPSTREAM : Van der Grint en Kalff spreken elkaar na de februari-test. Volgens hen zal Max in Australie op het podium verschijnen. We zullen het zien..

Groet,

C.G. de Beaufort