Wintertests 2019

Gestart door BMW.WilliamsF1, 17 februari 2019 - 22:25:54

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1



Morgen gaat het dan eindelijk gebeuren! De nieuwe Formule 1 auto's gaan de baan op in Barcelona.

Hier onder het schema voor de eerste testweek:

Mercedes
Maandag: Bottas / Hamilton
Dinsdag: Hamilton / Bottas
Woensdag: Bottas / Hamilton
Donderdag: Hamilton / Bottas

Ferrari
Maandag: Vettel
Dinsdag: Leclerc
Woensdag: Vettel
Donderdag: Leclerc

Red Bull
Maandag: Verstappen
Dinsdag: Gasly
Woensdag: Verstappen
Donderdag: Gasly

Renault
Maandag: Hulkenberg / Ricciardo
Dinsdag: Ricciardo / Hulkenberg
Woensdag: Hulkenberg / Ricciardo
Donderdag: Ricciardo / Hulkenberg

Haas
Maandag: Grosjean
Dinsdag: Magnussen
Woensdag: Grosjean / Fittipaldi
Donderdag: Fittipaldi / Magnussen

McLaren
Maandag: Sainz
Dinsdag: Norris
Woensdag: Sainz
Donderdag: Norris

Racing Point
Maandag: Perez
Dinsdag: Stroll
Woensdag: Perez
Donderdag: Stroll

Alfa Romeo
Maandag: Raikkonen
Dinsdag: Giovinazzi
Woensdag: Raikkonen
Donderdag: Giovinazzi

Toro Rosso
Maandag: Kvyat
Dinsdag: Albon
Woensdag: Kvyat
Donderdag: Albon

Williams
Maandag: AFGELAST
Dinsdag: Russell / Latifi
Woensdag: Latifi / Kubica
Donderdag: Kubica / Russell

Williams is het enige team wat niet op tijd klaar is met de 2019 auto en zal maandag niet in actie komen. Hopelijk zijn ze er dinsdag wel bij.

Vorig jaar lag het circuit van Barcelona er zo bij:



Hierdoor kon de eerste dag helemaal niet gereden worden. Dit jaar is het beter weer. Het wordt ongeveer 16 graden met veel zon. Er wordt geen regen voorspeld. Volgende week wordt het zelfs nog een paar graden warmer.

Discussieer hier over de wintertests van 2019 :)

Jozef

Even voor de goede orde, wat zijn de teams waarvan we weten dat ze al gereden hebben? Ik onthield:

Mercedes
Ferrari
Red Bull
Renault (die eerst twijfel hadden gezaaid, maar dus alsnog hun schema gehaald hebben)
Toro Rosso
Alfa Romeo

Williams natuurlijk nog niet, maar klopt het dat we McLaren, Haas en Racing Point ook nog niet in actie hebben gezien?

Robbert65

Citaat van: Jozef op 17 februari 2019 - 23:49:06
Even voor de goede orde, wat zijn de teams waarvan we weten dat ze al gereden hebben? Ik onthield:

Mercedes
Ferrari
Red Bull
Renault (die eerst twijfel hadden gezaaid, maar dus alsnog hun schema gehaald hebben)
Toro Rosso
Alfa Romeo

Williams natuurlijk nog niet, maar klopt het dat we McLaren, Haas en Racing Point ook nog niet in actie hebben gezien?
McLaren en RP nog niet, haas wel: https://www.gppits.net/nieuws/haas_voert_shakedown_uit_en_maakt_testschema_bekend/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

JS JTD

Livestream  8):

C.G. de Beaufort

Citaat van: JS JTD op 18 februari 2019 - 09:42:32
Livestream  8):


Thx JS! Ik zat al te zoeken op livetv.sx, maar daar was niets.

Groet,

C.G. deBeaufort


JS JTD

Citaat van: C.G. de Beaufort op 18 februari 2019 - 10:08:27
Citaat van: JS JTD op 18 februari 2019 - 09:42:32
Livestream  8):


Thx JS! Ik zat al te zoeken op livetv.sx, maar daar was niets.

Groet,

C.G. deBeaufort

Hij doet het niet meer...  :(


Sabai

Ze zetten al gelijk weer goede tijden neer. Dus volgens mij valt het wel mee met de nieuwe regels.

Jozef

Is het jullie ook opgevallen dat de Ferrari oranje is?

Tuesday


Tuesday

Citaat van: Sabai op 18 februari 2019 - 16:24:04
Ze zetten al gelijk weer goede tijden neer. Dus volgens mij valt het wel mee met de nieuwe regels.
dat werd ook her en der al geroepen, dat ze alweer bijna op het downforceniveau van vorig jaar zitten. Ondertussen worden oa motoren nog steeds beter, dus al met al gaan ze dit jaar misschien wel weer sneller als vorig jaar. Ik moet trouwens zeggen dat ik het ook niet zo raar vind, er zijn meer restricties, maar ondertussen zijn de vleugels wel groter geworden en DRS een stuk effectiever.

Jozef

#11
Citaat van: Tuesday op 18 februari 2019 - 17:03:17
Citaat van: Jozef op 18 februari 2019 - 16:59:31
Is het jullie ook opgevallen dat de Ferrari oranje is?
*foto*
Ongetwijfeld een filter gebruikt. Kijk maar hoe het er op de tv-beelden uitziet. Ik zal een screenshotje maken als hij in beeld komt...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 18 februari 2019 - 17:09:10
Citaat van: Tuesday op 18 februari 2019 - 17:03:17
Citaat van: Jozef op 18 februari 2019 - 16:59:31
Is het jullie ook opgevallen dat de Ferrari oranje is?

Ongetwijfeld een filter gebruikt. Kijk maar hoe het er op de tv-beelden uitziet. Ik zal een screenshotje maken als hij in beeld komt...
alsof tv beelden de ultieme bevestiging geven. Waarom zou Ferrari de auto een oranje kleur geven? Dat het onder een bepaalde belichting zo uitkomt geloof ik ook wel. De 2015 Ferrari had dat ook een beetje.
Maar veel belangrijker, hij lijkt snel en betrouwbaar te zijn. Sowieso worden er enorm veel ronden afgelegd, ook door de Honda teams.

Jozef

#13
oranje Ferrari

Je hebt gelijk, tv-beelden geven net zo min uitsluitsel als een foto, maar de commentatoren in Barcelona hebben het er ook allemaal over.

Jozef

#14
Dag 1 eindigt met Räikkönen die zijn Alfa moet parkeren en de rode vlag naar buiten brengt. Erg weinig rode vlaggen gezien vandaag, ik heb niet de hele dag gevolgd maar ik heb alleen rode vlaggen gezien door Räikkönen (tweemaal, de eerste was een spin), Grosjean en Sainz. Los daarvan hebben de Renault, Toro Rosso en vooral RP wel veel in de garage gestaan.

Afgelegde ronden per team:

Ferrari         169
Mercedes     150
Red Bull       128
McLaren       119
Alfa Romeo   114
Renault       109
Toro Rosso   77
Haas           65
Racing Point   30