Het Grote Voorspèl, Maar Wel Met een Verhaal Topic 2019

Gestart door Robbert65, 15 februari 2019 - 14:51:10

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 06 maart 2019 - 17:32:36
Maar ja, wie gaf gisteren Ajax een kans?
volgens een peiling vooraf, 70% van de Nederlanders. De andere 30% heeft waarschijnlijk de afgelopen maanden geen voetbal gekeken ;)

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 06 maart 2019 - 17:51:55
Citaat van: Breaktest op 06 maart 2019 - 17:32:36
Maar ja, wie gaf gisteren Ajax een kans?
volgens een peiling vooraf, 70% van de Nederlanders. De andere 30% heeft waarschijnlijk de afgelopen maanden geen voetbal gekeken ;)
Volgens bookmakers was het 5%. Je gaat me toch niet vertellen dat al die Hollandse kenners dief waren van hun eigen portemonnee?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 06 maart 2019 - 17:32:36
Maar ja, wie gaf gisteren Ajax een kans?
Sergio Ramos?  ;)

Het nadeel van F1 is dat een klein team veel minder kans maakt om van een groot team te winnen dan met voetbal. Ajax was gewoon beter dan Madrid, maar als Kubica beter is dan Hamilton blijven de auto's toch de beslissende factor.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 07 maart 2019 - 09:52:23
Citaat van: Breaktest op 06 maart 2019 - 17:32:36
Maar ja, wie gaf gisteren Ajax een kans?
Sergio Ramos?  ;)

Het nadeel van F1 is dat een klein team veel minder kans maakt om van een groot team te winnen dan met voetbal. Ajax was gewoon beter dan Madrid, maar als Kubica beter is dan Hamilton blijven de auto's toch de beslissende factor.
Toch jammer dat we niet meer zo iets hebben als Hongarije 1997. Ineens een klein team dat er met de overwinning van door kan gaan, als de bak heel blijft dan.

FolkertE

1) Red Bull. Toveren ineens een extra halve seconde uit de hoed en met Max pakken ze de eerste prijzen. Auto was sterk tijdens de testen en reed toch niet op Maximaal. RBR is volgens erg goed met de banden en is qua race pace niet ver achter Ferrari.
2) Ferrari. Hele winter verdomd goed, maar hebben wel meer laten zien dan de rest. Vettel gooit het dit keer niet weg, maar moet zijn meerdere erkennen in Max.
3) Mercedes. De winter ging toch minder soepel dan gedacht. Vreten volgens mij banden en zijn niet zo stabiel in bochten als RBR en Ferrari.
4) Haas. voornamelijk door de Ferrari motor en Versnellingsbak, maar leken aardige pace te hebben.
5) STR. Oogt snel, zal wel opgeofferd worden maar dankzij de Honda motor kunnen zij aardig mee doen voor Q3.
6) Alfa. Sterk winter optreden, maar heeft volgens mij wel redelijk maximaal gereden. Zullen ook dienen als Ferrari assistent waar mogelijk.
7) Renault. Was vorig jaar erg geholpen met het falende Haas, Mclaren.  Toro rosso was eigenlijk geen competitie, want die starten elke keer achter aan om te testen.
8) Mclaren. Oogde snel in de winter, maar reden wel op dampen. De auto lijkt goed, maar mist nog in balans. En zeker zonder Alonso kunnen ze niet meer profiteren van zijn feedback en rijders kwaliteiten.
9) Point Force. Kan ik vrij weinig over zeggen. Had wat problemen, is nog in wederopbouw.
10) Williams. Auto is traag. Maar Allard en Kees hebben uitgelegd dat de auto wel beter op de weg lijkt te liggen.

Rijders:
1) Max. Na een stuntelig begin vorig jaar, heeft hij het allemaal op de rid en pakt nipt de titel.
2) Hamilton. Blijft gewoon de beste op de grid, Max is de enige die hem op dit moment kan verslaan. Ook al heeft hij niet de auto, hij pakt Vettel gewoon.
3) Vettel. Heeft het net niet (meer) om met Hamilton en Max mee te komen. Heeft al 2 meer met 1 van de beste auto's het WK weg gegooid. Gaat nu voorzichtiger rijden en dat kost hem.
4) Leclerc. Rijd in dienst van Vettel en heeft het nog niet om op kop te rijden. Zijn eerste jaar is om te leren.
5) Gasly, 2de rijder en leer jaar, net als Leclerc, al acht ik Gasly niet van dat niveau.
6) Bottas. 2de rijder en is gewoon niet goed genoeg.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: FolkertE op 09 maart 2019 - 16:30:11
Auto was sterk tijdens de testen en reed toch niet op Maximaal.

Waarom reden zij niet maximaal denk je? Dan doen ze zichzelf tekort. Ik zou ook niet weten waarom een team moet sandbaggen, het staat los van de snelheid van de ander.

Wings

Citaat van: Tuesday op 25 februari 2019 - 16:24:38
maar bij een wintertest heb je toch sowieso de eindstand van vorig jaar al in het achterhoofd? Hoe meer dingen je combineert, hoe beter je voorspelling zou moeten worden. Het gat tussen de nummer 3 en 4 was megagroot, dat kan haast niet in 1 winter gedicht worden, ook al zijn er dit jaar natuurlijk wel wat veranderingen in het reglement. De top 3 zal dus ongewijzigd blijven, maar t zou wel leuk zijn als de volgorde dit jaar eens anders zou zijn.

Het verleden wijst anders uit. Niet vergeten dat Red Bull van motorleverancier wisselt. Het kan zomaar een sprong voorwaarts opleveren of een stap terug. Wie zal het zeggen?

Tuesday

Citaat van: Wings op 10 maart 2019 - 20:27:29
Citaat van: Tuesday op 25 februari 2019 - 16:24:38
maar bij een wintertest heb je toch sowieso de eindstand van vorig jaar al in het achterhoofd? Hoe meer dingen je combineert, hoe beter je voorspelling zou moeten worden. Het gat tussen de nummer 3 en 4 was megagroot, dat kan haast niet in 1 winter gedicht worden, ook al zijn er dit jaar natuurlijk wel wat veranderingen in het reglement. De top 3 zal dus ongewijzigd blijven, maar t zou wel leuk zijn als de volgorde dit jaar eens anders zou zijn.

Het verleden wijst anders uit. Niet vergeten dat Red Bull van motorleverancier wisselt. Het kan zomaar een sprong voorwaarts opleveren of een stap terug. Wie zal het zeggen?
ik heb het over top 3 teams, niet over de top 3 coureurs. RBR was vorig jaar 3e team en heeft volgens mij van achteren absoluut niks te duchten, dus die kunnen qua positie in principe alleen maar beter. Het gat tov van Mercedes en Ferrari was op het eind te overzien, dus wie weet kunnen ze dit jaar met Honda elke race voor de overwinning meedoen. Maar k vraag me wel af of de betrouwbaarheid voldoende is om ook mee te doen om de titel.

FolkertE

Citaat van: Wings op 10 maart 2019 - 20:22:22
Citaat van: FolkertE op 09 maart 2019 - 16:30:11
Auto was sterk tijdens de testen en reed toch niet op Maximaal.

Waarom reden zij niet maximaal denk je? Dan doen ze zichzelf tekort. Ik zou ook niet weten waarom een team moet sandbaggen, het staat los van de snelheid van de ander.
sandbaggenbis iets wat ze al jaren doen op tests. Ze willen hun snelheid zo goedmogelijk geheim houden.

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 11 maart 2019 - 06:47:43
Citaat van: Wings op 10 maart 2019 - 20:22:22
Citaat van: FolkertE op 09 maart 2019 - 16:30:11
Auto was sterk tijdens de testen en reed toch niet op Maximaal.

Waarom reden zij niet maximaal denk je? Dan doen ze zichzelf tekort. Ik zou ook niet weten waarom een team moet sandbaggen, het staat los van de snelheid van de ander.
sandbaggenbis iets wat ze al jaren doen op tests. Ze willen hun snelheid zo goedmogelijk geheim houden.
De rondetijden van een test zijn afhankelijk van de compound banden, de hoeveelheid brandstof, de motorinstellingen, de mate waarin de hybride systemen zijn opgeladen. Je kunt dus voluit rijden zonder snelle rondetijden te rijden.

Breaktest

#41
Shit. Ik had nog willen voorspellen dat dit jaar minstens een bekende naam uit de F1 zou overlijden (werkelijk waar), maar inmiddels zijn we door de realiteit ingehaald. RIP Charlie.
Nou ja, laat ik dan maar voorspellen dat alle coureurs dit weekend met een rouwband aantreden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Citaat van: FolkertE op 11 maart 2019 - 06:47:43
Citaat van: Wings op 10 maart 2019 - 20:22:22
Citaat van: FolkertE op 09 maart 2019 - 16:30:11
Auto was sterk tijdens de testen en reed toch niet op Maximaal.

Waarom reden zij niet maximaal denk je? Dan doen ze zichzelf tekort. Ik zou ook niet weten waarom een team moet sandbaggen, het staat los van de snelheid van de ander.
sandbaggenbis iets wat ze al jaren doen op tests. Ze willen hun snelheid zo goedmogelijk geheim houden.

Ik vind dat dus echt kolder. Hoe snel 'jouw' auto is verandert niets aan de snelheid van 'mijn' auto. Het staat compleet los van elkaar. Testen kunnen teams héél beperkt dus het lijkt mij dat je deze tijd nuttig besteedt.

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sphinx

Leuk om hier nog eens doorheen te lezen  ;D

- Mclaren heeft het idd bijzonder goed gedaan
- Alfa Romeo is op Duitsland en Brazilië na nergens echt in de top5 komen opdagen
- Honda motor werd inderdaad beter naarmate het seizoen vorderde
- Ricciardo's schrale troost is zijn bankrekening gebleken
- Leclerc is na een paar akkefietjes zeker niet meer bereid voor Vettel te werken
- Max vijf keer podium en toch weer een paar leuke zeges gepakt in Oostenrijk, Duitsland en Brazilië. Voor de titel zullen er meer moeten volgen natuurlijk, maar ik ben niet zo ongeduldig als de Oranje-tribunes  ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!