Het Grote Voorspèl, Maar Wel Met een Verhaal Topic 2019

Gestart door Robbert65, 15 februari 2019 - 14:51:10

« vorige - volgende »

Breaktest

Ik krijg zeker geen handen op elkaar als ik beweer dat Williams laatste gaat worden?
Misschien moet we het vraagstuk herformuleren in: Is dit Williams' laatste seizoen of niet?
Zelf denk ik van niet; ik ga ervan uit dat ze de rit tot 2021 uitzitten - met een nieuwe technisch directeur, dat wel. De enige reden dat Paddy Lowe nog steeds op zijn plek zit is dat het niet zo makkelijk is om vers bloed aan te trekken voor een zinkend schip. Waarschijnlijk trekt deze vacature vooral opportunisten die elders toch al zijn uitgerangeerd.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Voorspelling 2: de opmars van Haas stokt. Sauber eindigt voor Haas, resp. op plaats 5 en 6.
Weinigen weten dat Ferrari ooit uit Alfa Romeo is voortgekomen. Juist nu komende dagen de Godfather trilogie weer wordt uitgezonden, hoeft het geen betoog dat de historische banden met Sauber... eh Alfa Romeo een stuk inniger zijn dan met die ietwat vreemde eenden in de bijt van over de oceaan.
Met andere woorden, nu Sauber de boel goed oppakt wordt Haas door Ferrari min of meer bedankt voor bewezen diensten.

Haas zal het om een tweede reden moeilijker krijgen. Men heeft inmiddels in de gaten dat aanvullende substantiele sponsoring noodzakelijk is om op langere termijn mee te blijven doen, maar die Gandalf met zijn internet-blikjes maakt een niet al te solide indruk. De markt voor tanden-oplossende overpriced energy drinks lijkt sowieso wat op zijn retour.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Van Wijk

Even ter zijde

"Weinigen weten dat Ferrari ooit uit Alfa Romeo is voortgekomen ".....
Dan zullen er ook maar weinigen zijn die weten dat 1 van de blaadjes van het klavertje vier op alle race Alfa's voor Enzo Ferrari staat....

Even mijn gedachte over 2019:
Mercedes zal wel weer zijn zaakjes op orde hebben dus die verwacht ik aan de top.
Daarachter wordt het echter spannend, ik vrees voor de Verstappen fans dat er een andere jonge hond met veel prijzen aan de haal gaat, nl Leclerq.

Dan de Alfa's, ondersteund door Ferrari met een coureur die als Wingman heeft gefungeerd voor Vettel , die dit jaar misschien wel de opdracht heeft gekregen om beide Ferrari's te beschermen.....

Dan hebben we ook nog onze symphatieke Ricciardo,kan een aardig potje sturen, die wilt ook mee strijden om een top vijf/zes positie .

Uiteraard is het allemaal koffiedik kijken, maar ik hoop oprecht dat het spannend gaat worden met name in de sub top.

Robbert65

nee joh, Renault eindigt een na laatste dit jaar. ´t Is een hondenhok. Net als die Williams, en dat ligt niet an Lowe maar aan Claire. Zij haalt het einde van het seizoen niet. Haar broertje gaat het overnemen en dan gaat het allemaal ineens beter. Kubica kan het fysiek niet aan en maakt het seizoen niet af. We weten bij god niet wie hem vervangen gaat. Sirotkin?

Ricciardo raakt steeds gefrustreerder naarmate het seizoen vordert omdat de Honda een schot in het Bulls eye blijkt en hij gooit op zeker moment na alweer een uitvalbeurt zijn helm tegen de muur, die helm ketst tegen de kop van Abiteboul en de twee gaan op de vuist. Ocon vervangt Ricciardo die van alles de schuld krijgt. Een slepende, jarenlange rechtsgang volgt. De Australiër weent bittere tranen in zijn monegaskse bedje, drie verdiepingen onder de immer tevreden smakkend-slapende Verstappen, die na 10 wedstrijden het WK leidt met een voorsprong van 75 punten op Vettel.

Leclerc blijkt een joviale pief die om de wedstrijd een keertje opzij gaat voor Seb, wegens contractuele verplichtingen en een dik salaris dat daar tegenover staat.

Bottas is herboren. Hij staat vierde in het klassement na 10 wedstrijdjes met 60 punten. Hij is de koning te rijk. Hamilton is weliswaar derde met het dubbel aantal punten, maar die heeft zo ongelofelijk de pest in over de gang van zaken dat iedereen zich afvraagt of hij nog wel terugkomt na de zomervakantie. Toto Wolff heeft gesolliciteerd als Assistent Principaal bij Venturi. Zijn vrouw zwaait daar de scepter. Als reden geeft hij op "ik zie mijn vrouw en kindertjes te weinig".
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Van Wijk

@robert65: Geef je mij een seintje als die functie van Toto vrijkomt :)

Fietser

@Robbert65. Dit soort voorspellingen lees ik graag. Het zorgt voor lichtheid. Bedankt.

Robbert65

Stroll.
Strolliebollie gaat ons verrassen en Perez te kakken zetten dit jaar, RP blijft een topper in de middenmoot en gaat met Haas, Sauber en Renault uitmaken wie de 5de plek gaat pakken na RBR, Ferrari, Mercedes en McLaren.

Renault haakt definitief af in China, tweede dubbele DNF. Ricciardo rijdt Hülkenberg vol in de diffuser en geeft zijn teamgenoot 8 maanden later de schuld in een interview met The Outback Harald, een lokale krant voor Aussies die het drukke wereldse leven zijn ontvlucht en zich een therapeutische Kangaroefarm hebben aangeschaft.  Hij vertelt in die krant hoe het team zelf was gaan geloven in het politiek correcte verhaal dat beide rijders evenveel schuld hadden.

Stroll pakt podiums in China, Canada (voor een uitzinnig publiek dat overwegend dikke zwartharige pruiken draagt) en Bakoe. Raikkonen staat toevalligerwijs steeds aan de andere kant van Verstappen op die podiums. Het is een bont gezelschap. En Vettel, Hamilton Leclerc, Bottas dan? Ja, Vettel werd derde in Australië, Leclerc tikte in een veeg twee Mercedessen van de baan. Talentvolle jongen hoor. Voor Curling.

Haas, ook een mooi verhaal. Magnussen rijdt Down Under 12 rondjes aan kop, ook Grosjean doet het prima, maar door een persoonlijke fout van een gedegradeerde, enigszins corpulente technicus (voormalig linksachter in het pitstopteam) zat er koelvloeistof in het extra-oliereservoir dat gebruikt wordt als de overtakeknop wordt ingedrukt. Beide auto's vallen uit met een geweldige rookpluim voorafgaand aan de explosie van de motor. We zullen ooit nog horen of het een blunder was of misschien wel opzet. Daarna gaat het -als eerder gemeld- als een haas achteruit met het team.

Hamilton moet het duidelijk niet hebben van de eerste zes races, hij worstelt wel maar komt nog niet boven. Luctor non emergo (of zo). Hij zet na iedere faal een nieuwe tatoeage maar het wil maar niet helpen. God helpe hem de brug over of zij hem genadig.

Verstappen inmiddels blaakt zo van vol vertrouwen dat hij in Monaco de kwalificatie maar overslaat. Hij is ervan overtuigd dat hij de race kan winnen vanuit het achterveld.
In de opwarmronde op zondag na Hemelvaart (Lewis knielde donderdag ervoor bij zijn auto en bad wel 10 minuten lang om het heilige vuur, maar dat kon makkelijk want het regende tijdens de vrije trainingen) in de opwarmronde knalt Max Verstappen vol in de muur voor de chicane en mist de start.

Helmut Marko verklaart dat je zulke dingen nu eenmaal hebt met zo'n jonge gast maar dat ie er vast van leert en het nooit meer zal doen. 't Journaille spreekt natuurlijk van een angstsyndroom voor Monaco, dat Verstappen de druk van het moeten winnen op zijn thuiscircuit niet aankan en dat dit soort gedrag Formule 1 onwaardig  is maar het kan Verstappen niet deren zegt hij.
Zijn vader slaat hem de maandag na Hemelvaart twee blauwe ogen en een stuitverzwikking. Nou ja, dat laatste kwam nbiet van slaan maar van de holtrap die iets te hoog geplaatst was. Jos wordt ook een jaartje ouder.  Max Verstappen is op tijd hersteld voor de race in Canada en wint daar, zoals de oplettende lezert al wist.








"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey


Van Wijk

Ronert65, wilt u aub voor elke GP even uw visie geven op het aankomende weekend ?
Het is een genot om te lezen !

Breaktest

Ik ben eruit: na gedegen analyse is mij gebleken dat de wintertests een precies even goede voorspeller is als de eindstand van vorig jaar.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 25 februari 2019 - 14:11:39
Ik ben eruit: na gedegen analyse is mij gebleken dat de wintertests een precies even goede voorspeller is als de eindstand van vorig jaar.
maar bij een wintertest heb je toch sowieso de eindstand van vorig jaar al in het achterhoofd? Hoe meer dingen je combineert, hoe beter je voorspelling zou moeten worden. Het gat tussen de nummer 3 en 4 was megagroot, dat kan haast niet in 1 winter gedicht worden, ook al zijn er dit jaar natuurlijk wel wat veranderingen in het reglement. De top 3 zal dus ongewijzigd blijven, maar t zou wel leuk zijn als de volgorde dit jaar eens anders zou zijn. En voor P4 wordt het ook spannend. Ach ja, het is net als het weer voor volgende week voorspellen. t is natuurlijk niet zo dat daar niks over te zeggen valt, maar t valt ook niet mee om het helemaal juist te voorspellen. Ik moet er altijd een beetje om lachen, de 'testijden zeggen niets mensen' tegenover alle experts en hoopvol gestemden die wel wat in de testtijden (menen te) zien.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 25 februari 2019 - 16:24:38
Citaat van: Breaktest op 25 februari 2019 - 14:11:39
Ik ben eruit: na gedegen analyse is mij gebleken dat de wintertests een precies even goede voorspeller is als de eindstand van vorig jaar.
maar bij een wintertest heb je toch sowieso de eindstand van vorig jaar al in het achterhoofd? Hoe meer dingen je combineert, hoe beter je voorspelling zou moeten worden. Het gat tussen de nummer 3 en 4 was megagroot, dat kan haast niet in 1 winter gedicht worden, ook al zijn er dit jaar natuurlijk wel wat veranderingen in het reglement. De top 3 zal dus ongewijzigd blijven, maar t zou wel leuk zijn als de volgorde dit jaar eens anders zou zijn. En voor P4 wordt het ook spannend. Ach ja, het is net als het weer voor volgende week voorspellen. t is natuurlijk niet zo dat daar niks over te zeggen valt, maar t valt ook niet mee om het helemaal juist te voorspellen. Ik moet er altijd een beetje om lachen, de 'testijden zeggen niets mensen' tegenover alle experts en hoopvol gestemden die wel wat in de testtijden (menen te) zien.
Ik bedoel dit: je kun allerlei criteria als voorspeller gebruiken, bijvoorbeeld
1. de absoluut snelste rondetijden van de wintertest (ofwel in hoofdlijnen testdag 8)
2. de gemiddeld snelste tijden over de hele testperiode,
3. de einduitslag van afgelopen jaar.
Welnu, het blijkt dat optie 1 een vrij slechte voorspeller is (gemiddelde afwijking 2,0 waarbij waarde 0 de perfecte voorspelling oplevert). Optie 2 en 3 leveren onderling een iets andere volgorde maar hebben per saldo dezelfde voorspelkracht: afwijking 1,6 . Maar we gaan voor het allerhoogste en en laten dus ons onderbuikgevoel en zogenaamde expertkennis spreken. Gezien het bovenstaande kun je net zo goed de uitslag van vorig jaar als vertrekpunt van je interpretaties nemen, en die winterstatistieken dus van tafel vegen, want die leveren per saldo wel meer werk geen betere inzichten op.

Althans, dat blijkt met terugwerkende kracht uit de gegevens van afgelopen jaar. Maar of dat ook voor dit jaar geldt...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

De wintertests zijn achter de rug; tijd om met de billen bloot te gaan. Mijn lijstje voor 2019 is:
1   Ferrari
2   Mercedes
3   Red Bull
4   Renault
5   Alfa Romeo
6   Haas F1
7   McLaren
8   Racing Point
9   Toro Rosso
10   Williams

Toelichting: Ferrari maakt een sterke winter indruk en Leclerc zal ze nieuw elan geven. Bottas blijft zich stukbijten op Lewis en raakt geleidelijk zijn motivatie kwijt. Red Bull komt geen steek verder. Hoe vermeend goed de motor van hun bejubelde partner ma zijn, dit wordt gecompenseerd door de aderlating in rijdersduo.  Renault lijkt ook een beetje haar plafond te hebben bereikt al zal het puntengat met nr3 niet meer zo groot zijn. Tussen Alfa Romeo en Haas wordt het close; ik gok dat de input van good old Kimi de doorslag geeft. McLarens voorspellling komt uit dat ze als niet-fabrieksteam niet meer zullen winnen. Bij Racing Point blijkt Stroll de acchilleshiel. Toro Rosso zal leuke dingen laten zien maar te vaak uitvallen door rijdersfouten. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Je hebt de top 3 en je hebt Williams. Daartussen zit een middenveld dat zo ontzettend competitief is dat zeker aan het begin van het seizoen de coureurs het verschil maken. Daarom herken ik me wel in het lijstje van Breaktest.

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond