Launch topic 2019

Gestart door gloudiesaurus, 07 februari 2019 - 14:19:17

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Sabai op 13 februari 2019 - 21:33:24
Het is trouwens niet het jaar van de mooie livery's. Hoewel die Mercedes er goed uitziet vind ik de livery wat williams achtig  :) En racing point ook al geen succes  ::)
ik vind die 2 juist wel mooi en die van Mercedes 10x niks. Smaken verschillen blijkt maar weer.

Jozef

Citaat van: Sabai op 13 februari 2019 - 17:04:10
Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 14:50:00
Toro Rosso, Mercedes en Red Bull rijden vandaag hun eerste meters. Dus wat dat betreft lopen Renault en Williams toch een beetje achter.

Interessantste nieuws van de week tot dusver vind ik de uitspraken van Cyril Abiteboul. Renault zou qua ontwikkeling van de motor deze winter de grootste stap hebben gezet in het V6-tijdperk. Hopen dat het waar is!

Ik las dat hij het over 950 pk had. Dit is dus nog steeds ruim tekort op Mercedes en Ferrari die boven de 1000 pk zitten.
En het is dan idd de c spec die ook 950 leverde.

De tijd dat je in pk's kon uitdrukken hoe competitief een F1-motor is, ligt intussen toch al behoorlijk wat jaartjes achter ons. Ik word een beetje moe van die gegoochel met cijfers... 950 pk zeiden ze trouwens een jaar geleden, dus als ze er echt een cijfer op willen plakken dan neem ik aan dat ze nu wel een stukje hoger zitten.

Robbert65

Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 23:00:53
Citaat van: Sabai op 13 februari 2019 - 17:04:10
Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 14:50:00
Toro Rosso, Mercedes en Red Bull rijden vandaag hun eerste meters. Dus wat dat betreft lopen Renault en Williams toch een beetje achter.

Interessantste nieuws van de week tot dusver vind ik de uitspraken van Cyril Abiteboul. Renault zou qua ontwikkeling van de motor deze winter de grootste stap hebben gezet in het V6-tijdperk. Hopen dat het waar is!

Ik las dat hij het over 950 pk had. Dit is dus nog steeds ruim tekort op Mercedes en Ferrari die boven de 1000 pk zitten.
En het is dan idd de c spec die ook 950 leverde.

De tijd dat je in pk's kon uitdrukken hoe competitief een F1-motor is, ligt intussen toch al behoorlijk wat jaartjes achter ons. Ik word een beetje moe van die gegoochel met cijfers... 950 pk zeiden ze trouwens een jaar geleden, dus als ze er echt een cijfer op willen plakken dan neem ik aan dat ze nu wel een stukje hoger zitten.
Het gaat om de totale package; motor, auto, rijder. Dat hebben we afgelopen seizoen wel gezien. Force India reed met dezelfde motor als Williams. En bij Toro Rosso reden beide rijders met dezelfde auto. Bij beide vergelijkingen waren enorme veschillen in eidresultaat. Kijk overigens ook naar de verschillen tussen RBR en Renault. Met dezelfde, waarschijnlijk zelfs een iets mindere motor was RBR in staat bijna alle races met twee auto's de twee renaults op een ronde te zetten. Die PK's, dat roepen van getallen, ze zeggen me niet zoveel. Het gaat erom wie zijn zaakjes écht voor elkaar heeft.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Tot nu toe vind ik die van McLaren de meest aangename livery; niet heel spectaculair maar goed herkenbaar, ook van grote afstand, daar hou ik van. McLaren lijkt eindelijk werk te maken van een 'signature kleur', een eigen kleur waaraan die van de sponsor ondergeschikt is, zoals we van Ferrari kennen (al weet je nooit of dit uit nood geboren is).
De lelijkste vind ik Williams en Renault (en in zijn algemeenheid auto's waarin veel van dat depressieve zwart is verwerkt). Zelfs Haas is niet intrinsiek mooi, maar alleen te pruimen omdat dit het beeld van de glorieuze historische Lotussen oproept (er is geen website die de verleiding kon weerstaan). Overigens waar ik me altijd aan stoor is dat men dit zwart met goud noemt. Dat is natuurlijk zwart en brons. De 'suggestie' van goud is mij niet genoeg; laten we dingen gewoon benoemen zoals ze zijn. Ik bedoel, de kleur van Mclaren noemt men ook niet rood of geel. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 14 februari 2019 - 12:56:58
Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 23:00:53
Citaat van: Sabai op 13 februari 2019 - 17:04:10
Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 14:50:00
Toro Rosso, Mercedes en Red Bull rijden vandaag hun eerste meters. Dus wat dat betreft lopen Renault en Williams toch een beetje achter.

Interessantste nieuws van de week tot dusver vind ik de uitspraken van Cyril Abiteboul. Renault zou qua ontwikkeling van de motor deze winter de grootste stap hebben gezet in het V6-tijdperk. Hopen dat het waar is!

Ik las dat hij het over 950 pk had. Dit is dus nog steeds ruim tekort op Mercedes en Ferrari die boven de 1000 pk zitten.
En het is dan idd de c spec die ook 950 leverde.

De tijd dat je in pk's kon uitdrukken hoe competitief een F1-motor is, ligt intussen toch al behoorlijk wat jaartjes achter ons. Ik word een beetje moe van die gegoochel met cijfers... 950 pk zeiden ze trouwens een jaar geleden, dus als ze er echt een cijfer op willen plakken dan neem ik aan dat ze nu wel een stukje hoger zitten.
Het gaat om de totale package; motor, auto, rijder. Dat hebben we afgelopen seizoen wel gezien. Force India reed met dezelfde motor als Williams. En bij Toro Rosso reden beide rijders met dezelfde auto. Bij beide vergelijkingen waren enorme veschillen in eidresultaat. Kijk overigens ook naar de verschillen tussen RBR en Renault. Met dezelfde, waarschijnlijk zelfs een iets mindere motor was RBR in staat bijna alle races met twee auto's de twee renaults op een ronde te zetten. Die PK's, dat roepen van getallen, ze zeggen me niet zoveel. Het gaat erom wie zijn zaakjes écht voor elkaar heeft.
ik denk dat Jozef meer bedoeld dat er bij de huidige motoren veel meer komt kijken dan alleen het piekvermogen. oa Betrouwbaarheid, efficiëntie, driveability en de koelingsbenodigdheden. Ferrari leek vorig jaar (inclusief het trucje met de batterij) Mercedes te zijn voorbij gestreeft als het ging om topvermogen en kon zelfs een tijde de kwalificaties domineren. In de race is ze dat eigenlijk nergens echt gelukt, er zat eigenlijk altijd wel een Mercedes in de nek te hijgen. En Mercedes schijnt zich voor dit jaar in alle facetten van de PU weer verbeterd te hebben, het is te hopen dat de andere fabrikanten het ook op die manier hebben aangepakt en zometeen niet alleen 20 pk extra hebben gevonden, want dan houdt Mercedes gewoon zn voordeel ook al lijkt het gat in pk's dan misschien wat kleiner.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 14 februari 2019 - 14:01:18
Tot nu toe vind ik die van McLaren de meest aangename livery; niet heel spectaculair maar goed herkenbaar, ook van grote afstand, daar hou ik van. McLaren lijkt eindelijk werk te maken van een 'signature kleur', een eigen kleur waaraan die van de sponsor ondergeschikt is, zoals we van Ferrari kennen (al weet je nooit of dit uit nood geboren is).
De lelijkste vind ik Williams en Renault (en in zijn algemeenheid auto's waarin veel van dat depressieve zwart is verwerkt). Zelfs Haas is niet intrinsiek mooi, maar alleen te pruimen omdat dit het beeld van de glorieuze historische Lotussen oproept (er is geen website die de verleiding kon weerstaan). Overigens waar ik me altijd aan stoor is dat men dit zwart met goud noemt. Dat is natuurlijk zwart en brons. De 'suggestie' van goud is mij niet genoeg; laten we dingen gewoon benoemen zoals ze zijn. Ik bedoel, de kleur van Mclaren noemt men ook niet rood of geel.
McLaren is voorlopig ook mijn favoriet(qua auto/livery) en het moet gek lopen wil het dat niet blijven. Ferrari komt nog, maar die heeft bij mij qua uiterlijk nooit hele ogen gegooid en van RBR verwacht ik ook weinig verrassingen. Maar goed, k ben vooral benieuwd hoe ze er zometeen op het circuit uitzien. Zelfs een andere kleur band kan het totaalplaatje alweer veranderen. De grijze auto van Mercedes had wat mij betreft wel een rode of oranje band kunnen gebruiken om het geheel een beetje op te fleuren. Jij noemt zwart een depressieve kleur, ik heb dat meer met grijs (al vond ik de Mercedes van de afgelopen jaren wel een mooie auto om te zien).

Sphinx

- Mercedes is tot nu toe de meest rustige livery, grijs maar niet muisgrijs, en de achterkant is best goed gelukt.
- Williams heeft iets teveel moeite gedaan de sponsor naar de zin te maken met de typische Rexona kleur (moest mss ook wel)
- Haas is voor jatwerk van de JPS livery best ok, al vraag ik me af of ze het Rich Energy logo nog aan moeten passen (schijnt een fietsenfabrikant geld voor te willen hebben_
- Mclaren is de vrolijkste tot nu toe: papaja en blauw staat goed bij elkaar, leuk ook met de Footwork blokjes
- Stroll Racing is vooral een druk zootje: stukje voor BWT, stukje voor sportpesa, wat wit als overgang. Deed me bijna aan het BAR debacle denken)


_ buiten mededinging: RBR heeft best een leuke testlivery, ook al is ie bedoeld om de vorm van de auto te verbergen
_ op een uitgelekte video en foto's van Alfa Romeo is een donkerrode testlivery te zien, met wel heel veel klavertjes vier als dazzlepaint;
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Haha, die foto van McLaren, lijkt wel alsof ze 1 tegen 100 zitten te spelen. ;D

Tuesday

k vind de Alfa Romeo er trouwens ook wel goed uit zien op afstand, maar van dichtbij, met die al die hartjes lijkt het weer nergens naar.. en dan die rare voorvleugel, zouden ze daar serieus mee gaan rijden??
https://wtf1.com/post/people-are-confused-and-intrigued-about-the-alfa-romeos-radical-front-wing

BMW.WilliamsF1

Zo'n mini ding kan toch nooit genoeg downforce leveren zou je denken. Alleen waarom zouden ze hiermee gaan rijden als ze er volgende week een andere op zetten? Dat is raar, dus dit zal het wel zijn. Misschien dat ze voor de high downforce circuits wel een andere vleugel hebben.

Tuesday

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 14 februari 2019 - 19:22:45
Zo'n mini ding kan toch nooit genoeg downforce leveren zou je denken. Alleen waarom zouden ze hiermee gaan rijden als ze er volgende week een andere op zetten? Dat is raar, dus dit zal het wel zijn. Misschien dat ze voor de high downforce circuits wel een andere vleugel hebben.
uit het artikel dat ik hierboven heb gepost:
There are a few possible reasons why the Alfa's front wing looks like it does.

- It is an incredible aero development. Alfa has found a way to manage the aero at the front of the car in a way which energises the rest of the airflow around the car in a much more efficient way than the regulations intended. In other words, it's a loophole.

- Alfa has an outrageous front wing solution, the parts of which fit in that gap between the elements and the endplates. It's such a good idea that the team left them off of the car for the shakedown to prevent other teams from seeing them.

- Alfa is going to run a conventional front wing like all the other teams, but decided to use this radical design in an attempt to deceive its rivals into thinking it has some crazy trick up its sleeve.

- Alfa is actually running the design that will be the norm for this season. All the other front wings we've seen so far are just simple placeholders from teams that think they have a unique idea and are trying to hide it from the others.

- Alfa didn't have time to finish making its front wing before the planned shakedown so decided to use an unfinished one instead of just cancelling the run.

Van Wijk

Alfa kennende ( ben zelf Alfa fan en rijd er ook mee ) was de voorvleugel dus nog niet klaar,
Komt vanzelf goed, of niet.... :D

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 14 februari 2019 - 20:42:57
Alfa kennende ( ben zelf Alfa fan en rijd er ook mee ) was de voorvleugel dus nog niet klaar,
Komt vanzelf goed, of niet.... :D
kan het me bijna niet voorstellen. De hele auto klaar, maar geen voorvleugel beschikbaar? lijkt mij eerlijk gezegd erg onwaarschijnlijk.