GP ABU DHABI 2018: Yas Marina

Gestart door Robbert65, 22 november 2018 - 14:19:22

« vorige - volgende »

Robbert65



Jaaaaah, Yas Marina. De laatste. Misschien niet zo erg, 21 is best veel, maar toch. Ik zie wel een beetje op tegen 3-4 maanden cold turkey zonder grand prixs. Straks neemt Alonso afscheid van het circus. Iets wat ze Bernie trouwens nooit echt gegund hebben, schoot me ineens te binnen.

Vandoorne! Ja wie had dat gedacht toen hij drie jaar geleden aangekondigd werd? Hij was toen toch hét aanstormend talent.   Maar het was kleurloos Stoffel, sorry...
 
Ricciardo neemt afschied van Red Bull, Räikkönen neemt afscheid van Ferrari, nou ja, min of meer afscheid, Ocon knijpt er -even?- tussenuit en ook van Ericcson zullen we in F1 niet meer vernemen.

Sirotkin gaat ook weg en de spannendste van allemaal, what about Strollibolli? Gaat dat nog goedkomen? Of gaat Ocon toch nog door bij F!?

Van allemaal ga ik denk ik Hartley het meest missen. Aardige gast, goeie approach en heeft ongelofelijk hard en veel gewerkt voor STR om Honda zoveel mogelijk te ondersteunen. Hij had meer en beter verdiend, maar goed, hij had ook meer moeten laten zien tijdens de races. Zo het er nu voor staat gaat Brandon pleite. Het zijn er nog al wat he?

Alonso
Sirotkin
Hartley
Ericcson
Vandoorne
Ocon

Ocon ja, godsamme. Even los van wat hij flikte in Sao Paulo, dat zo'n talent buiten de boot valt.... Dat een Bottas dan gewoon in die Merc zit.... nou ja, het is niet anders.

Ik hoop op spektakel komend weekend. De motoren hoeven niet langer gespaard, het gaat niet meer om essentiele zaken als het kampioenschap, je kunt dit weekend rustig een risicootje nemen.

Gentlemen! Start your engines and put the pedal to the metal!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Leuke tekst weer.
Eens met je opmerking over Ocon versus Bottas. Toch gok ik vandaag op het Finse volkslied. Met medewerking van Hamilton...

Robbert65

we gaan het over een dik uur zien!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Wat heb ik me vandaag opnieuw geërgerd aan Bottas zeg, die man hoort niet in die auto thuis. Volgend jaar moet Hamilton op scherp staan en Bottas is niet de man die daaraan gaat bijdragen.

Verder een knappe race van Verstappen en wat te denken van Leclerc. Die gaat Vettel wel hoofdpijn bezorgen volgend seizoen.

Robbert65

het was weer een erg leuke race. Ik vind dat we onvoorstelbaar verwend zijn de laatste twee jaar, ik kan me over 41 GP's maar 3 wedstrijden herinneren die minder leuk waren. Ik hoop dat volgend jaar weer een topseizoen wordt. Helemaal eens met Mickey, Bottas  ::) ::) ::)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Mickey op 25 november 2018 - 19:06:41
Wat heb ik me vandaag opnieuw geërgerd aan Bottas zeg, die man hoort niet in die auto thuis. Volgend jaar moet Hamilton op scherp staan en Bottas is niet de man die daaraan gaat bijdragen.

Verder een knappe race van Verstappen en wat te denken van Leclerc. Die gaat Vettel wel hoofdpijn bezorgen volgend seizoen.
het is de laatste tijd wel heel matig idd,  maar toch denk ik dat Mercedes (nog) wel tevreden over hem is als 2e coureur. Op den duur kan het ze nog wel eens gaan opbreken en ik vraag me ook af hoe lang Bottas deze rol vol gaat houden. Ik vind hem momenteel in alles tegennatuurlijk racen. Trouwens belachelijk dat hij geen straf kreeg voor het afsnijden van de chicane, terwijl Alonso binnen m paar seconden aan zn broek had hangen, zonder uberhaupt in duel te zijn. Ik heb niet snel commentaar op de wedstrijdleiding, maar dit was echt zwaar onder de maat.
Verder wel een heel mooi spontaan afscheid voor Alonso, daar kan geen draaiboek tegen op!

Wings

Citaat van: Mickey op 25 november 2018 - 19:06:41
Wat heb ik me vandaag opnieuw geërgerd aan Bottas zeg, die man hoort niet in die auto thuis. Volgend jaar moet Hamilton op scherp staan en Bottas is niet de man die daaraan gaat bijdragen.

Verder een knappe race van Verstappen en wat te denken van Leclerc. Die gaat Vettel wel hoofdpijn bezorgen volgend seizoen.

Ik hoop het. Mannetje kan een pot rijden waar je 'u' tegen zegt. Alleen is hij nog niet consistent.

Matthijs

Bottas had hier gewoon tweede moeten worden, maar hij vergooit het opnieuw.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 25 november 2018 - 21:58:43
Bottas had hier gewoon tweede moeten worden, maar hij vergooit het opnieuw.
Bottas heeft het de 1e seizoenshelft prima gedaan, maar vervolgens is ie door zn eigen team volledig de nek omgedraaid. Ik erger me ook kapot aan de manier waarop hij rondrijdt (met name het wanhopige verdedigen), maar k weet niet of we hem daar persoonlijk op moeten aankijken.

Matthijs

Bottas wordt door zijn team soms tweederangs behandeld, maar zijn halfslachtige verdedigen staat daar toch los van? Volgens mij wordt hij door coureurs als Hamilton, Vettel en Verstappen ook niet echt als volwaardige concurrent gezien.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 25 november 2018 - 22:28:41
Bottas wordt door zijn team soms tweederangs behandeld, maar zijn halfslachtige verdedigen staat daar toch los van? Volgens mij wordt hij door coureurs als Hamilton, Vettel en Verstappen ook niet echt als volwaardige concurrent gezien.
ik vind hem juist niet halfslachtig verdedigen, maar uber agressief. Hij moet gewoon als zichzelf racen, nu is het altijd de concurrentie een paar ronden dwarszitten en vervolgens zelf de prijs betalen. Normaal kan Bottas zo'n race ook gewoon fluitend met een 1 stopper doen, maar blijkbaar heeft hij het moeilijk om zich tussen de toppers te handhaven. Wat het precies is weet ik ook niet, maar zelfs Bottas kan beter dan dit.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 25 november 2018 - 19:32:39
Citaat van: Mickey op 25 november 2018 - 19:06:41
Wat heb ik me vandaag opnieuw geërgerd aan Bottas zeg, die man hoort niet in die auto thuis. Volgend jaar moet Hamilton op scherp staan en Bottas is niet de man die daaraan gaat bijdragen.

Verder een knappe race van Verstappen en wat te denken van Leclerc. Die gaat Vettel wel hoofdpijn bezorgen volgend seizoen.
het is de laatste tijd wel heel matig idd,  maar toch denk ik dat Mercedes (nog) wel tevreden over hem is als 2e coureur. Op den duur kan het ze nog wel eens gaan opbreken en ik vraag me ook af hoe lang Bottas deze rol vol gaat houden. Ik vind hem momenteel in alles tegennatuurlijk racen. Trouwens belachelijk dat hij geen straf kreeg voor het afsnijden van de chicane, terwijl Alonso binnen m paar seconden aan zn broek had hangen, zonder uberhaupt in duel te zijn. Ik heb niet snel commentaar op de wedstrijdleiding, maar dit was echt zwaar onder de maat.
Verder wel een heel mooi spontaan afscheid voor Alonso, daar kan geen draaiboek tegen op!

Geloof je echt dat dit spontaan was? Ik dacht net: "die Amerikanen weten wel hoe ze een show moeten opzetten".

Wat Alonso's straf betreft, hij sneed niet 1, niet 2 maar 3 keer moedwillig de chicane af in de achtervolging op Magnussen, waarbij hij ook paarse sectoren neerzette. Bij een gewone sterverling zou wellicht met diskwalificatie gedreigd worden, maar Alonso wist donders goed dat dat vandaag niet zou gebeuren dus stelde zichzelf boven de wet. En kwam er vanaf met 3 keer 5 seconden tijdstraf en 3 strafpunten op zijn licentie, die hem niks kunnen schelen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 26 november 2018 - 00:26:42
Citaat van: Tuesday op 25 november 2018 - 19:32:39
Citaat van: Mickey op 25 november 2018 - 19:06:41
Wat heb ik me vandaag opnieuw geërgerd aan Bottas zeg, die man hoort niet in die auto thuis. Volgend jaar moet Hamilton op scherp staan en Bottas is niet de man die daaraan gaat bijdragen.

Verder een knappe race van Verstappen en wat te denken van Leclerc. Die gaat Vettel wel hoofdpijn bezorgen volgend seizoen.
het is de laatste tijd wel heel matig idd,  maar toch denk ik dat Mercedes (nog) wel tevreden over hem is als 2e coureur. Op den duur kan het ze nog wel eens gaan opbreken en ik vraag me ook af hoe lang Bottas deze rol vol gaat houden. Ik vind hem momenteel in alles tegennatuurlijk racen. Trouwens belachelijk dat hij geen straf kreeg voor het afsnijden van de chicane, terwijl Alonso binnen m paar seconden aan zn broek had hangen, zonder uberhaupt in duel te zijn. Ik heb niet snel commentaar op de wedstrijdleiding, maar dit was echt zwaar onder de maat.
Verder wel een heel mooi spontaan afscheid voor Alonso, daar kan geen draaiboek tegen op!

Geloof je echt dat dit spontaan was? Ik dacht net: "die Amerikanen weten wel hoe ze een show moeten opzetten".

Wat Alonso's straf betreft, hij sneed niet 1, niet 2 maar 3 keer moedwillig de chicane af in de achtervolging op Magnussen, waarbij hij ook paarse sectoren neerzette. Bij een gewone sterverling zou wellicht met diskwalificatie gedreigd worden, maar Alonso wist donders goed dat dat vandaag niet zou gebeuren dus stelde zichzelf boven de wet. En kwam er vanaf met 3 keer 5 seconden tijdstraf en 3 strafpunten op zijn licentie, die hem niks kunnen schelen.
ja ok, dat ie vaker de chicane had afgestoken heb ik inmiddels ook begrepen. Dat veranderd de zaak natuurlijk, geen reden om te gaan overdrijven.
Verder geloof ik voorlopig idd dat het spontaan was. Ik had zelf Vettel niet op het podium verwacht bv, dus ja, hoe plan je zoiets dan? Alonso was net op en ronde gezet, Verstappen leek van niks te weten. Misschien ben ik naief, als het wel vooropgezet was, dan mijn complimenten aan 'die Amerikanen', eindelijk iets dat wel goed uitpakt. Het werd wel slecht in beeld gebracht en de social media van F1 pikten het ook vrij laat op, ook redenen om te denken dat het wel spontaan was.

Jozef

#13
Nou ja, je zegt voor de race aan alle wereldkampioenen (dus ook Räikkönen): als jullie de finish halen, zoek elkaar dan op tijdens de ereronde en doe samen wat donuts. Dat is al wat je moet doen.

Haalt Alonso de finish niet, dan zeg je achteraf dat het was om Räikkönen uit te wuiven nu hij Ferrari verlaat, of gewoon om het seizoen mooi af te sluiten.

Maar het zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, dat het wel spontaan was. Misschien komt de pessimist in mezelf weer iets te veel naar boven. :)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 26 november 2018 - 00:55:52
Nou ja, je zegt voor de race aan alle wereldkampioenen (dus ook Räikkönen): als jullie de finish halen, zoek elkaar dan op tijdens de ereronde en doe samen wat donuts. Dat is al wat je moet doen.

Haalt Alonso de finish niet, dan zeg je achteraf dat het was om Räikkönen uit te wuiven nu hij Ferrari verlaat, of gewoon om het seizoen mooi af te sluiten.

Maar het zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, dat het wel spontaan was. Misschien komt de pessimist in mezelf weer iets te veel naar boven. :)
ik kan je op zich prima volgen, misschien ligt de waarheid ergens in het midden... misschien dat er vooraf hier en daar wat ideetjes geopperd zijn, maar k geloof niet dat dit vantevoren zo uitgedacht was.. maakt ook niet uit. Was erg mooi om te zien.