GP ABU DHABI 2018: Yas Marina

Gestart door Robbert65, 22 november 2018 - 14:19:22

« vorige - volgende »

Breaktest

Bottas maakt op mij een geknakte indruk - en dat is voor een groot deel te danken aan Toto Wolff. Wat wil je ook? Je hebt de sterkste rijder ter wereld als teamgenoot, en een van de weinige keren dat je voor de overwinning kan gaan wordt die door je teambaas afgenomen.
Redelijk walgelijk, vooral als je kijkt naar de omstandigheden destijds (met Hamilton al 50 ptn voorsprong op Vettel). We hebben een paar evidente losers dit seizoen, maar daar hoort Toto Wolff, de man die overal mee wegkomt, wat mij betreft ook bij.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Citaat van: Tuesday op 25 november 2018 - 22:59:06
Citaat van: Matthijs op 25 november 2018 - 22:28:41
Bottas wordt door zijn team soms tweederangs behandeld, maar zijn halfslachtige verdedigen staat daar toch los van? Volgens mij wordt hij door coureurs als Hamilton, Vettel en Verstappen ook niet echt als volwaardige concurrent gezien.
ik vind hem juist niet halfslachtig verdedigen, maar uber agressief. Hij moet gewoon als zichzelf racen, nu is het altijd de concurrentie een paar ronden dwarszitten en vervolgens zelf de prijs betalen. Normaal kan Bottas zo'n race ook gewoon fluitend met een 1 stopper doen, maar blijkbaar heeft hij het moeilijk om zich tussen de toppers te handhaven. Wat het precies is weet ik ook niet, maar zelfs Bottas kan beter dan dit.

Het is gewoon geen topper maar een middelmatige coureur. Niveau Hulkenberg.

Fietser

Het was inderdaad niet best wat Bottas liet zien, een eufemisme. In het begin van seizoen had hij hier en daar wat pech, maar in het algemeen kun je stellen dat de Fin in 2018 maar matig presteerde in de beste wagen van de klas. En toch begrijp ik ergens wel waarom Mercedes hem nog (minstens) een jaartje gunt. Hij zorgt er m.i. namelijk voor dat zijn teamgenoot ongekend goed is geworden, vooral in mentaal opzicht. Hamilton lijkt vleugels te hebben gekregen, wellicht doordat hij niets heeft te vrezen van zijn extreem comfortabele teamgenoot. Kortom: Bottas bracht (na Rosberg) rust in de tent. Dat alleen al is heel veel waard voor Wolff en co.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 26 november 2018 - 12:26:27
Citaat van: Tuesday op 25 november 2018 - 22:59:06
Citaat van: Matthijs op 25 november 2018 - 22:28:41
Bottas wordt door zijn team soms tweederangs behandeld, maar zijn halfslachtige verdedigen staat daar toch los van? Volgens mij wordt hij door coureurs als Hamilton, Vettel en Verstappen ook niet echt als volwaardige concurrent gezien.
ik vind hem juist niet halfslachtig verdedigen, maar uber agressief. Hij moet gewoon als zichzelf racen, nu is het altijd de concurrentie een paar ronden dwarszitten en vervolgens zelf de prijs betalen. Normaal kan Bottas zo'n race ook gewoon fluitend met een 1 stopper doen, maar blijkbaar heeft hij het moeilijk om zich tussen de toppers te handhaven. Wat het precies is weet ik ook niet, maar zelfs Bottas kan beter dan dit.

Het is gewoon geen topper maar een middelmatige coureur. Niveau Hulkenberg.
middelmatig idd. Hulkenberg zou ik een subtopper noemen, niveautje hoger dus. Aan de andere kant heeft Bottas het vorig jaar en begin van het seizoen toch goed gedaan tov Hamilton. 3 van de 1e 4 races was ie gewoon beter dan Hamilton en vorig jaar eindigde hij 'maar' 58 punten achter Hamilton. Ik geloof niet dat Bottas zo slecht is als hij de laatste races laat zien. Vraag is alleen of Mercedes hem weer op de rails krijgt

Jozef

In beide jaren zag je wel dat Bottas aan het eind van het seizoen een stuk minder goed met Hamilton meekon dan aan het begin. Een aantal Britse journalisten opperde dat dit ligt aan de vaardigheid van Hamilton om altijd meer en meer uit zijn auto te halen naarmate het seizoen vordert.

De eerste seizoenshelft van Bottas was ook dit jaar best wel prima. En het zou me niet verbazen mocht het volgend seizoen weer zo zijn.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 26 november 2018 - 15:30:20
In beide jaren zag je wel dat Bottas aan het eind van het seizoen een stuk minder goed met Hamilton meekon dan aan het begin. Een aantal Britse journalisten opperde dat dit ligt aan de vaardigheid van Hamilton om altijd meer en meer uit zijn auto te halen naarmate het seizoen vordert.

De eerste seizoenshelft van Bottas was ook dit jaar best wel prima. En het zou me niet verbazen mocht het volgend seizoen weer zo zijn.
zou kunnen, maar ik ben toch bang dat dat niet meer goed gaat komen. Britse journalisten en Hamilton? is dat niet een beetje hetzelfde als Max Verstappen en Jan Lammers of Tom Coronel ? ;) Zou best wat in kunnen zitten, maar ik denk dat Hamilton vooral heel grillig is. De ene keer start ie het seizoen supergoed, om vervolgens weg te zakken en soms is het net andersom. Tja, het moet ook allemaal een beetje je kant opvallen soms. Net op de juiste tijd de wind in de zeilen en je staat er ineens heel anders voor. Kijk naar Duitsland dit jaar; de zaterdag was echt een ramp voor Hamilton, hij reed meer naast de baan dan erop en vervolgens viel hij ook nog uit. Zat totaal gedemoraliseerd naast zn auto, maar de volgende dag en weken viel ineens wel alles zijn kant op. Natuurlijk komt daar ook een stuk kwaliteit bij kijken, maar toch speelt momentum en geluk een vrij essentiële rol. Bottas, Vandoorne, maar ook Vettel zaten dit jaar gewoon aan de verkeerde kant van de medaille en dan ziet het er soms wat slechter uit dan het daadwerkelijk is/was.

Robbert65

Citaat van: Jozef op 26 november 2018 - 00:55:52
Nou ja, je zegt voor de race aan alle wereldkampioenen (dus ook Räikkönen): als jullie de finish halen, zoek elkaar dan op tijdens de ereronde en doe samen wat donuts. Dat is al wat je moet doen.

Haalt Alonso de finish niet, dan zeg je achteraf dat het was om Räikkönen uit te wuiven nu hij Ferrari verlaat, of gewoon om het seizoen mooi af te sluiten.

Maar het zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, dat het wel spontaan was. Misschien komt de pessimist in mezelf weer iets te veel naar boven. :)

Vettel heeft in een interview op Channel 4 gezegd dat het zijn idee was; hij vertelde dat hij naast Hamilton reed en een gebaar maakte van laten we samen donuts doen, dat hij de indruk had dat Lewis hem niet begrepen had omdat hij Lewis bijna aanreed toen hij de eerste inzetten. Vandaar af ging het allemaal vanzelf met Alonso erbij.
Verstappen is in dit soort dingen nog niet zo goed, hij had prima mee kunnen doen maar mistte het helemaal. Daardoor stond hij er een beetje voor spek en bonen bij toen DC Lewis en Seb interviewde en vervolgens Alonso erbij trok. Verstappen stond als een schooljongen te wachten op zijn beurt.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Breaktest op 26 november 2018 - 10:58:52
Bottas maakt op mij een geknakte indruk - en dat is voor een groot deel te danken aan Toto Wolff. Wat wil je ook? Je hebt de sterkste rijder ter wereld als teamgenoot, en een van de weinige keren dat je voor de overwinning kan gaan wordt die door je teambaas afgenomen.
Redelijk walgelijk, vooral als je kijkt naar de omstandigheden destijds (met Hamilton al 50 ptn voorsprong op Vettel). We hebben een paar evidente losers dit seizoen, maar daar hoort Toto Wolff, de man die overal mee wegkomt, wat mij betreft ook bij.

Mee eens. Ik vond het een call om niks. Dat Lewis met de titel aan de haal zou gaan was destijds duidelijk. Daarbij win je op het korte termijn maar boet je in op het middellange termijn.