Red Bull en Honda

Gestart door Breaktest, 19 november 2018 - 15:12:02

« vorige - volgende »

Matthijs

Hij zat gewoon vast een DRS-trein, dat maakte het extra moeilijk. Maar Ricciardo of Verstappen op die plek hadden het vast wel geprobeerd. Ach, op naar de volgende race.

Jozef

Klopt, maar Verstappen en Ricciardo behoren tot de top drie van de grid als het op duelkracht aankomt. Zij zijn de referentie, maar als je voor hun onderdoet is dat niet meteen "zwaar teleurstellend".

Tuesday

Citaat van: Jozef op 18 maart 2019 - 14:00:37
Klopt, maar Verstappen en Ricciardo behoren tot de top drie van de grid als het op duelkracht aankomt. Zij zijn de referentie, maar als je voor hun onderdoet is dat niet meteen "zwaar teleurstellend".
Verstappen zat vorig jaar zelf ook klem achter een langzamere auto en was juist te ongeduldig waardoor hij uiteindelijk nog een paar plaatsen verloor. Het was allemaal niet heel overtuigend wat Gasly liet zien dit weekend, maar geef die gast gewoon ff de tijd.

Matthijs


Arthur

Ik vond hem ook niet overtuigend en had het idee dat hij het niet durfde om een poging te wagen. Maar vaak is het ook dat als het niet snel gaat het ook heel moeilijk gaat worden om er toch nog voorbij te komen. Ik geef hem zeker het voordeel van de twijfel, ook na de crash in de wintertest begrijp ik dat je wat voorzichtiger bent. We zullen de komende races zien. Ik heb er vertrouwen in, ze zetten hem niet zomaar in de RBR dus hij zal zeker kwaliteit en talent hebben. Hij verdient de tijd!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Breaktest

Citaat van: Jozef op 18 maart 2019 - 14:00:37
Klopt, maar Verstappen en Ricciardo behoren tot de top drie van de grid als het op duelkracht aankomt. Zij zijn de referentie, maar als je voor hun onderdoet is dat niet meteen "zwaar teleurstellend".
Mooie woorden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Citaat van: Jozef op 18 maart 2019 - 14:00:37
Klopt, maar Verstappen en Ricciardo behoren tot de top drie van de grid als het op duelkracht aankomt. Zij zijn de referentie, maar als je voor hun onderdoet is dat niet meteen "zwaar teleurstellend".

Mee eens. Gasly is ook van een ander niveau dan Max. Niettemin vond ik zijn optreden wat lauw.

Wings

Citaat van: Sabai op 17 maart 2019 - 14:50:02
Het is pas zijn 2e jaar he. Dus zijn focus zal vooral liggen op uitrijden ervaring opdoen en zoveel mogelijk punten scoren. Als hij teveel risico had genomen en eraf was getettert was het ook niet goed geweest.

Als het ging op P6 was ik met je zienswijze meegegaan, nu niet. Het resultaat vind ik niet het belangrijkste, wat ik miste was de passie om erlangs te willen / ervoor te blijven. Dat de situatie niet ideaal was geloof ik wel.

Breaktest

Blijf het toch merkwaardig vinden dat men zo'n moeite heeft de RB15 goed af te stellen. Ik bedoel 1000-en kilometers in de simulator waardoor je al hel veel af kunt vinken, en dan op het circuit nog steeds zoekende zijn... 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

RBR heeft op Bahrein nooit goed gelopen. In Australië ging het bepaald beter. Eerst maar ns kijken hoe China gaat. RBR staat er nu iestje beter voor dan vorig jaar maar Ricciardo won China. Dat is niet makkelijk te evenaren....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Citaat van: Breaktest op 02 april 2019 - 14:23:30
Blijf het toch merkwaardig vinden dat men zo'n moeite heeft de RB15 goed af te stellen. Ik bedoel 1000-en kilometers in de simulator waardoor je al hel veel af kunt vinken, en dan op het circuit nog steeds zoekende zijn...

Je hoorde heel veel coureurs over de harde draaiende wind. Ik denk dat dat aspect moeilijk te simuleren is in een simulator

Matthijs

En blijkbaar is de motor krachtiger dan in de simulator was getest...

Jozef

Dat de auto niet goed is omdat de motor te krachtig is, is echt het slechtste excuus dat ik heb gehoord sinds de Israëliër Chanoch Nissany tijdens een vrije training met zijn Minardi terug naar de pits kwam en kloeg over te veel grip. ;D

Robbert65

Citaat van: Jozef op 02 april 2019 - 18:05:02
Dat de auto niet goed is omdat de motor te krachtig is, is echt het slechtste excuus dat ik heb gehoord sinds de Israëliër Chanoch Nissany tijdens een vrije training met zijn Minardi terug naar de pits kwam en kloeg over te veel grip. ;D
jah, lastig, al die grip!  ::) (hij zal wel bedoeld hebben dat hij de achtertrein wat losser wilde?)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Overigens is het helemaal niet gek om teveel grip te ervaren, maar dat is vooral bij auto's/karts met relatief weinig vermogen. Met een F1-auto zal je niet zo snel te weinig grip hebben. Ik denk dat Nissany vooral bedoelde dat hij onbalans had doordat hij voor meer grip had dan achter (of andersom). Maar hij was zo langzaam dat zijn feedback niet zo relevant is.