Red Bull en Honda

Gestart door Breaktest, 19 november 2018 - 15:12:02

« vorige - volgende »

Jozef

Ik ben Red Bull niet, dus voor mij is Honda de onbekende factor. Zoals ik al zei, we weten gewoon niet hoe ver dat ding staat. Ze hebben zodanig gegoocheld met het vervangen van onderdelen en het oplopen van gridstraffen, dat er geen pijl op te trekken is. En dat je wat Honda betreft niet kunt afgaan op uitspraken in de media, is me intussen ook wel duidelijk. Die verhalen zijn namelijk een opeenstapeling van gecreëerde verwachtingen waar ze uiteindelijk nog niet bij in de buurt kwamen. Misschien dat het in jaar 5 toevallig wel een keer lukt, maar dat kun je als buitenstaander dus echt niet van tevoren weten.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 22 november 2018 - 12:22:11
Ik ben Red Bull niet, dus voor mij is Honda de onbekende factor. Zoals ik al zei, we weten gewoon niet hoe ver dat ding staat. Ze hebben zodanig gegoocheld met het vervangen van onderdelen en het oplopen van gridstraffen, dat er geen pijl op te trekken is. En dat je wat Honda betreft niet kunt afgaan op uitspraken in de media, is me intussen ook wel duidelijk. Die verhalen zijn namelijk een opeenstapeling van gecreëerde verwachtingen waar ze uiteindelijk nog niet bij in de buurt kwamen. Misschien dat het in jaar 5 toevallig wel een keer lukt, maar dat kun je als buitenstaander dus echt niet van tevoren weten.
dat Honda een onbekende factor is ben ik wel met je eens, ook voor RBR, maar bij Renault is dat niet veel anders, zeker niet als ze met een compleet nieuwe motor komen. Ricciardo en Hulkenberg staan voor dit jaar ook al op 6 turbo's en 5 ICE's. En dat terwijl hun ontwikkeling redelijk stil heeft gestaan. Ik zou mn geld er echt niet op durven zetten wie volgend jaar de 3e PU van het veld heeft. Dat RBR de juiste keus heeft gemaakt staat wat mij betreft wel als een paal boven water.

Wings

Citaat van: Jozef op 21 november 2018 - 12:10:42
Gezien de vorm van Red Bull in de laatste weken, durf ik deze wel aan: als ze bij Renault waren gebleven, waren Red Bull en Verstappen uitgesproken titelkandidaat in 2019.

Mee oneens. Red Bull eindigde afgelopen seizoen ook sterk maar konden die lijn niet doortrekken in de winter.

CitaatDoor de switch naar Honda is een grote onbekende factor geïntroduceerd en zullen we pas na een race of 6 duidelijkheid hebben of dat ding betrouwbaar genoeg is of niet.

Renault heeft met zijn c-spec de plank misgeslagen. Had iets meer vermogen maar men kreeg de motor niet aan de praat. Renault heeft aangegeven dat zij een compleet nieuwe motor gaan bouwen. Echt uitblinken doet Renault niet met hun turbomotoren dus vind je conclusie wat kort door de bocht.

Bovendien zat de Honda-motor achterin de Toro Rosso en is op basis van de resultaten besloten de samenwerking met Honda aan te gaan.

Matthijs

Vandaag was op de rechte stukken wel weer duidelijk dat de Renault veel tekort kwam. Honda is ook niet top, maar ik sta wel achter de gok van Red Bull.

Matthijs

Over Honda gesproken, Gasly verdiende vandaag ook wel een banaantje door met een rokende motor vol in de slipstream van een lappende Verstappen te blijven en bijna een Verstappen senior uit te halen. Hoe gaat dat in z'n hoofd?

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 25 november 2018 - 22:05:20
Over Honda gesproken, Gasly verdiende vandaag ook wel een banaantje door met een rokende motor vol in de slipstream van een lappende Verstappen te blijven en bijna een Verstappen senior uit te halen. Hoe gaat dat in z'n hoofd?
de motor had er in eerste instantie weinig onder te lijden zo te zien. Vraag me dan ook af of het 'Honda related' was.

Matthijs

Ok dan hoort het wellicht niet in dit topic thuis. Maar het leek me direct vrij terminaal.

Wings

Citaat van: Matthijs op 25 november 2018 - 21:58:09
Vandaag was op de rechte stukken wel weer duidelijk dat de Renault veel tekort kwam. Honda is ook niet top, maar ik sta wel achter de gok van Red Bull.

Ik denk dat Red Bull er goed aan doet. Honda heeft één en gedeeld belang en dat is kampioen worden met Red Bull. Bij Renault is dat belang ondergeschikt aan hun primair belang en dat is dat het hoofdteam kampioen wordt. Dat betekent dat Honda zich volledig zal toeleggen op Red Bull en zij direct beschikken over de laatste updates. Bij Renault ligt dat anders. Hoe de motoren zich verhouden en of de keuze op korte termijn de meest verstandige is, valt te bezien maar op het langere termijn verwacht ik er veel van. Red Bull en Max praten over aanhaken in 2019 en kampioen worden in 2020. We gaan het meemaken.

Breaktest

Ook die race is Abu Dhabi was weer om te huilen voor Toro Rosso. Weer een kapotte Honda motor en weer een anonieme plek buiten de punten.
En dat terwijl ze een heel seizoen naar hartelust hebben kunnen experimenteren en zij naar eigen zeggen klaar waren om de laatste races te oogsten. Dat gaan ze in de winter niet goed maken. Het verschil tussen graag willen maar niet kunnen wordt alsmaar groter. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Het zou zomaar kunnen. Toegegeven, ook ik plaats voor het korte termijn vraagtekens bij het potentieel succes maar troost mij met de gedachte dat het met Renault-motoren niet veel beter zou zijn. Of anders gezegd, die garantie is er niet.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 26 november 2018 - 11:39:04
Ook die race is Abu Dhabi was weer om te huilen voor Toro Rosso. Weer een kapotte Honda motor en weer een anonieme plek buiten de punten.
En dat terwijl ze een heel seizoen naar hartelust hebben kunnen experimenteren en zij naar eigen zeggen klaar waren om de laatste races te oogsten. Dat gaan ze in de winter niet goed maken. Het verschil tussen graag willen maar niet kunnen wordt alsmaar groter.
Gasly reed volgens mij wel in de punten op het moment dat hij uitviel en het probleem zat volgens mij niet in de motor zelf. Het is lastig inschatten hoe ver ze zijn; STR is natuurlijk geen topteam en Hartley een zeer matige coureur, maar toch kan ie bv bij een Alonso in een McLaren in de buurt blijven. Ik ben echt heel benieuwd hoe het volgend jaar met RBR gaat. Ik denk dat er gewoon weer races gewonnen gaan worden en als Honda net zo'n goede winter heeft als vorig jaar, zit er misschien nog wel meer in.

Fietser

Citaat van: Breaktest op 26 november 2018 - 11:39:04
Ook die race is Abu Dhabi was weer om te huilen voor Toro Rosso. Weer een kapotte Honda motor en weer een anonieme plek buiten de punten.
En dat terwijl ze een heel seizoen naar hartelust hebben kunnen experimenteren en zij naar eigen zeggen klaar waren om de laatste races te oogsten. Dat gaan ze in de winter niet goed maken. Het verschil tussen graag willen maar niet kunnen wordt alsmaar groter.

Ook ik verbaas me over het optimisme bij velen richting Honda. Ik zie, behalve een gerenommeerde F1-naam, tot op heden nml. niets dat wijst op een topaandrijving voor 2019. In het verleden behaalde resultaten bieden geen...

Tuesday

Citaat van: Fietser op 26 november 2018 - 15:32:04
Citaat van: Breaktest op 26 november 2018 - 11:39:04
Ook die race is Abu Dhabi was weer om te huilen voor Toro Rosso. Weer een kapotte Honda motor en weer een anonieme plek buiten de punten.
En dat terwijl ze een heel seizoen naar hartelust hebben kunnen experimenteren en zij naar eigen zeggen klaar waren om de laatste races te oogsten. Dat gaan ze in de winter niet goed maken. Het verschil tussen graag willen maar niet kunnen wordt alsmaar groter.

Ook ik verbaas me over het optimisme bij velen richting Honda. Ik zie, behalve een gerenommeerde F1-naam, tot op heden nml. niets dat wijst op een topaandrijving voor 2019. In het verleden behaalde resultaten bieden geen...
topaandrijving zeker niet, maar hoe schat je zelf Honda in tov Renault ? Ik denk dat er niet veel tussenzit, maar bij Honda lijken voor RBR veel meer mogelijkheden te liggen. Ik denk dat het optimisme vooral opluchting is. Vanaf nu kan er weer echt samengewerkt worden.

Jozef

#28
Hier is nog een leuke: McLaren, dat zogenaamd de schuld was van het falen van Honda omdat het te veel zou vragen van de Japanners... tevens het McLaren dat in aller ijl op Renault overstapte en deze winter in Barcelona de slijptol moest bovenhalen omdat er een probleempje was met oververhitting van het bodywork dat te dicht bij de nieuwe power unit zat... Nou, dat McLaren dus... was dit seizoen het betrouwbaarste van de drie Renault-teams.

Je bewijst er weinig mee, maar grinniken moet ik er wel om. :)

Voor de volledigheid, hieronder het gemiddelde aantal gebruikte onderdelen per fabrikant. Het toegestane aantal per onderdeel is 3-3-3-2-2-2.

ICE TC MGU-H MGU-K ES CE
Ferrari 3.17 3 3 2 2.17 2
Mercedes 3.17 3.17 3.17 2.17 2.17 2.17
Renault 4.33 4.67 4.33 3.83 3.33 3.33
Honda 8 8 8 6.5 3 3.5

limit 3 3 3 2 2 2


ICE: Internal Combustion Engine
TC: Turbocharger
MGU-H: Motor Generator Unit Heat
MGU-K: Motor Generator Unit Kinetic
ES: Energy Store
CE: Control Electronics

Tuesday

Citaat van: Jozef op 26 november 2018 - 16:06:31
Hier is nog een leuke: McLaren, dat zogenaamd de schuld was van het falen van Honda omdat het te veel zou vragen van de Japanners... tevens het McLaren dat in aller ijl op Renault overstapte en deze winter in Barcelona de slijptol moest bovenhalen omdat er een probleempje was met oververhitting van het bodywork dat te dicht bij de nieuwe power unit zat... Nou, dat McLaren dus... was dit seizoen het betrouwbaarste van de drie Renault-teams.

Je bewijst er weinig mee, maar grinniken moet ik er wel om. :)

Voor de volledigheid, hieronder het gemiddelde aantal gebruikte onderdelen per fabrikant. Het toegestane aantal per onderdeel is 3-3-3-2-2-2.

ICE TC MGU-H MGU-K ES CE
Ferrari 3.17 3 3 2 2.17 2
Mercedes 3.17 3.17 3.17 2.17 2.17 2.17
Renault 4.33 4.67 4.33 3.83 3.33 3.33
Honda 8 8 8 6.5 3 3.5

limit 3 3 3 2 2 2


ICE: Internal Combustion Engine
TC: Turbocharger
MGU-H: Motor Generator Unit Heat
MGU-K: Motor Generator Unit Kinetic
ES: Energy Store
CE: Control Electronics
en wat waren ze nog meer van de Renault teams en met hoeveel achterstand (in seconden, ronden, podia, overwinningen, punten)?