F1|2018 |Autodromo José Carlos Pace|Brazilië

Gestart door Wings, 07 november 2018 - 12:46:00

« vorige - volgende »

Sabai

Ik vind dat Verstappen geen enkel blaam treft. Hij had de lijn en de bocht. Wat moet hij doen dan ? Ocon hoort gewoon aan de kant te gaan. Hij kreeg niet voor niks een stop and go .

Robbert65

Citaat van: Mickey op 12 november 2018 - 06:24:40
Natuurlijk is Ocon de veroorzaker en treft Verstappen geen blaam. Maar na een nachtje slapen wil ik toch wat nuance toevoegen.

Enkele overwegingen:

* Verstappen en Ocon hebben kennelijk al een geschiedenis
* Ocon is er niet 'ineens' maar zit al twee ronden achter hem
* Ocon laat hem zelfs bij zijn teamgenoot staan, als het erop aan komt
* Ocon heeft weinig te verliezen, dacht hij zelf

Dit overwegende, denk ik dat de crash nog steeds zeker niet de schuld van Verstappen was, maar hij wél een crash had kunnen voorkomen.

Ik ben denk ik de grootste Hamilton-hater op dit forum, maar ben geneigd zijn mening te delen. Hij had als geen ander zicht op wat er zich voor hem afspeelde.
Genau meine Gedanken, zoals de oosterbuur dan zegt. Exact wat ik vanmorgen onder de douche bedacht uitstekend onder woorden gebracht door Mickey. ;)

(Niet dat ik een Hamiltonhater ben, ik vind hem een geweldig coureur en de rest interesseert me niet.)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Mickey op 12 november 2018 - 11:53:57
Klein puntje nog wel. Ocon gaf nota bene een dot gas bij om bocht twee naast Verstappen te komen, blijkt uit de beelden genomen van vooraf. Hij zat er dus niet zomaar, hij spande zich extra in om daar te komen. Dit maakt voor mij ook logisch dat Verstappen hem daar gewoon echt niet meer verwachtte.
Ik denk dat Verstappen er zeker van was dat Ocon inbond. Hij moet de overtuiging hebben gehad dat hij na die mislukte buitenompoging Ocon definitief had afgeschud, of dat Ocon zou liften. Want Verstappen was de overwinning aan het binnenslepen en niet bezig met achterblijvers.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Bob Bondurant

Citaat van: Mickey op 12 november 2018 - 06:24:40

Ik ben denk ik de grootste Hamilton-hater op dit forum, maar ben geneigd zijn mening te delen. Hij had als geen ander zicht op wat er zich voor hem afspeelde.
Fout, tel af naar het moment dat ie stopt om F1 terug live te volgen.

Fietser

Citaat van: Robbert65 op 12 november 2018 - 13:47:05
Citaat van: Mickey op 12 november 2018 - 11:53:57
Klein puntje nog wel. Ocon gaf nota bene een dot gas bij om bocht twee naast Verstappen te komen, blijkt uit de beelden genomen van vooraf. Hij zat er dus niet zomaar, hij spande zich extra in om daar te komen. Dit maakt voor mij ook logisch dat Verstappen hem daar gewoon echt niet meer verwachtte.
Ik denk dat Verstappen er zeker van was dat Ocon inbond. Hij moet de overtuiging hebben gehad dat hij na die mislukte buitenompoging Ocon definitief had afgeschud, of dat Ocon zou liften.
Dat denk ik ook. En mogelijk de hele racewereld. Want je mag toch verwachten dat iemand die zich 'onlapt' niet de pure aanvalsmodus verkiest? Dat is wat Ocon wél deed, met alle gevolgen van dien.
Ik ben vaak best wel een criticaster van Verstappen, maar snap niet dat sommigen deze clash op zijn conto kunnen schrijven.

Mickey

Er is schuld en gedeelde schuld. Ik vind dat Verstappen geheel geen schuld heeft, voor de duidelijkheid.

Zie het net als in het verkeer. Er is weleens een onderzoek gedaan naar ongelukken die door de niet-schuldige partij, te voorkomen zouden zijn geweest. Dat percentage lag schrikbarend hoog. Ik meen iets van vijftig procent of zo.

Robbert65

Hamilton doet voorkomen als zou Verstappen weten dat Ocon daar zit maar toch zijn eigen lijn houden. Dat klopt echt niet, als Verstappen Ocon's wiel had gezien had hij uitgestuurd.

Overigens blijft Ocon beweren dat hij voorlag op Verstappen. Hij moet nog maar eens goed kijken denk ik.
Maar blijft staan: Verstappen had -Ocon kennende- kunnen weten dat er een actie aan zat te komen en had beter moeten opletten en vervolgens ruimte kunnen geven. Dat had hem een paar tienden gekost, maar wel 25 punten en een vierde plek in het WK opgeleverd.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 12 november 2018 - 15:08:44
Hamilton doet voorkomen als zou Verstappen weten dat Ocon daar zit maar toch zijn eigen lijn houden. Dat klopt echt niet, als Verstappen Ocon's wiel had gezien had hij uitgestuurd.

Ik weet niet wat erger is: hem wel zien en toch de deur dichtgooien, of gewoon te lui of arrogant zijn om überhaupt in je spiegel te kijken. Onder de streep is het resultaat hetzelfde.

Mickey

Of de actie is op dat moment in het oordeel van Verstappen dusdanig onlogisch, dat hij het gewoon echt niet verwachtte. Met onze inzichten van nu is alles makkelijk, maar zit daar maar eens, vol adrenaline en testosteron. Dan worden beslissingen instinctief genomen.

Dit inzicht moet gaan groeien. Kijk hoe Hamilton dat nu doet. Of hoe Vettel het nog steeds níet doet. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit bij Max zich goed zal ontwikkelen. Sinds Monaco is hij al met een enorme geestelijke groei bezig. Er zijn voor mij geen signalen waaruit zou blijken dat het eind van die groei bereikt is.

Mickey

Realiseer je bovendien goed hoe totaal onlogisch de actie van Ocon ook was, vechten op het scherpst, waar het niet om positie ging. Daar is iedereen het wel over eens. Je oordeel vind ik zodoende wel erg hard.

Wings

Wat een pannekoek, die Ocon. Wat dacht hij, ik ga even een Red Bull inhalen die bezig is het hele veld op te rollen. Kansloze actie van Ocon en een terechte straf. De reactie van Max vond ik volkomen terecht. Ik snap de FIA echter ook wel dat zij optreden tegen Max. Zij moeten paal en perk stellen.

Wings

Citaat van: Sabai op 12 november 2018 - 12:44:09
Ik vind dat Verstappen geen enkel blaam treft. Hij had de lijn en de bocht. Wat moet hij doen dan ? Ocon hoort gewoon aan de kant te gaan. Hij kreeg niet voor niks een stop and go .

Ik mag aannemen dat niemand daaraan twijfelt. Zelfs het doorgaans chauvinistische l'Equipe bekritiseerde Ocon.

Robbert65

Ik las dat ook op Motorsport ja. Het was misschien een overzicht van mediaq die de kant van Verstappen kozen, maar ik kom internationaal eigenlijk niks tegen dat de mening van Ocon en FI ondersteunt. Maar ik moet AMuS nog checken vandaag ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel