F1|2018 |Autodromo José Carlos Pace|Brazilië

Gestart door Wings, 07 november 2018 - 12:46:00

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Mickey op 12 november 2018 - 17:00:34
Sinds Monaco is hij al met een enorme geestelijke groei bezig. Er zijn voor mij geen signalen waaruit zou blijken dat het eind van die groei bereikt is.
Verstappen is een waanzinnig getalenteerde en smaakmakende coureur, maar het gaat nog steeds mis als hij wordt ingehaald. Maakt niet uit door wie. Reken maar terug, bijna alle incidenten waar Verstappen bij betrokken was is als hij wordt ingehaald (of net ingehaald is, zie China). Inhalen kan hij als de beste, maar ingehaald worden is zijn achilleshiel.

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 12 november 2018 - 18:25:34
Citaat van: Mickey op 12 november 2018 - 17:00:34
Sinds Monaco is hij al met een enorme geestelijke groei bezig. Er zijn voor mij geen signalen waaruit zou blijken dat het eind van die groei bereikt is.
Verstappen is een waanzinnig getalenteerde en smaakmakende coureur, maar het gaat nog steeds mis als hij wordt ingehaald. Maakt niet uit door wie. Reken maar terug, bijna alle incidenten waar Verstappen bij betrokken was is als hij wordt ingehaald (of net ingehaald is, zie China). Inhalen kan hij als de beste, maar ingehaald worden is zijn achilleshiel.
Ja. Lachen toch? Hij denkt alleen in termen van winnen. En die scherpe randjes van Verstappen slijten snel vind ik. Dus deze komt ook wel, al zal het langer duren denk ik. Want de meeste rijders houden daar inmiddels rekening mee. Ik herinner me Lewis Hamilton: 'Can't pass this guy'. Ik herinner me de GP van Spanje in 2016: Räikkönen tweede achter Verstappen in de auto van Danill Kvyat, sneller, maar kwam er niet langs.

Overigens, doe je ogen dicht, vergeet je Oranje sporthart, doe net of je Australiër bent of zo en denk Max Verstappen weg uit de huidige Formule 1. Hoe leuk vind je die Formule 1? Waar heb je het over op dit forum? Waar lig je in de vroege uurtjes aan te denken? Formule 1 is voor een deel nu al onlosmakelijk verbonden met (alle incidenten en gedoe rondom) Max Verstappen. Ja, Hamilton gaat er met de prijzen vandoor, maar de ogen van de wereld zijn op Max Verstappen gericht. Voor een jochie van 21 jaar doet ie zijn rol toch heel behoorlijk. Hij kent zijn tekst, weet waar zijn kruisje staat en springt soms eens uit de band. Maar hij schmiert nooit, altijd op zijn quivive...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Citaat van: Wings op 12 november 2018 - 18:03:45
Citaat van: Sabai op 12 november 2018 - 12:44:09
Ik vind dat Verstappen geen enkel blaam treft. Hij had de lijn en de bocht. Wat moet hij doen dan ? Ocon hoort gewoon aan de kant te gaan. Hij kreeg niet voor niks een stop and go .

Ik mag aannemen dat niemand daaraan twijfelt. Zelfs het doorgaans chauvinistische l'Equipe bekritiseerde Ocon.

Jozef denkt er kennelijk het zijne ervan. Dus niet niemand.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 12 november 2018 - 18:21:00
Ik las dat ook op Motorsport ja. Het was misschien een overzicht van mediaq die de kant van Verstappen kozen, maar ik kom internationaal eigenlijk niks tegen dat de mening van Ocon en FI ondersteunt. Maar ik moet AMuS nog checken vandaag ;)

Ik heb het van mijn Franse buurman op het werk. ;) Groot Ocon-fan. Bij mij werken verschillende engineers, vreemd genoeg hebben ze weinig met Renault. Maar dat terzijde.

Mickey

#64
Citaat van: Matthijs op 12 november 2018 - 18:25:34
Citaat van: Mickey op 12 november 2018 - 17:00:34
Sinds Monaco is hij al met een enorme geestelijke groei bezig. Er zijn voor mij geen signalen waaruit zou blijken dat het eind van die groei bereikt is.
Verstappen is een waanzinnig getalenteerde en smaakmakende coureur, maar het gaat nog steeds mis als hij wordt ingehaald. Maakt niet uit door wie. Reken maar terug, bijna alle incidenten waar Verstappen bij betrokken was is als hij wordt ingehaald (of net ingehaald is, zie China). Inhalen kan hij als de beste, maar ingehaald worden is zijn achilleshiel.

Mind you. Het incident ontstond toen Ocon zichzelf in zijn zijkant boorde uit een onmogelijke positie, op een moment dat Verstappen de lijn al had en hem al voorbij was. Ocon gaf gas bij. Check de filmpjes maar. Op een moment dat Verstappen en de hele wereld en zijn moeder het niet verwachte. Het is Verstappen du moment dus gewoon niet aan te rekenen. Wat hem hooguit aan te rekenen is, is dat hij hem einde rechte stuk in het geheel niet gewoon liet gaan, om elk risico uit te sluiten. Edit. Punt.