Vettel DRS

Gestart door Robke, 28 oktober 2018 - 23:36:03

« vorige - volgende »

Robke


Goedenavond samen,

Brandende vraag na F1 Mexico.

Waarom gebruikt Vettel zijn DRS na de inhaalaktie op Hamilton? Er zit in de verste verte niemand voor hem. Ook geen achterblijver. Ik had gehoopt dat Van Gameren of Doornbos dit op was gevallen na de race , maar helaas.

Groetjes Rob

Tuesday

Citaat van: Robke op 28 oktober 2018 - 23:36:03

Goedenavond samen,

Brandende vraag na F1 Mexico.

Waarom gebruikt Vettel zijn DRS na de inhaalaktie op Hamilton? Er zit in de verste verte niemand voor hem. Ook geen achterblijver. Ik had gehoopt dat Van Gameren of Doornbos dit op was gevallen na de race , maar helaas.

Groetjes Rob
heel simpel; het DRS detectiepunt ligt in de laatste bochten voor start/finish. Zit je daar binnen 1 seconde mag je DRS gebruiken in de 2 DRS zone's die volgen. Vettel was er na de 1e zone al langs, maar omdat er maar 1 detectiepunt was deze race mocht ie m ook nog gebruiken in de 2e zone.

Matthijs

Inderdaad. Soms heeft de DRS twee detectiepunten voor twee DRS-zones, maar als ze dicht bij elkaar zitten is er dus 1 detectiepunt voor 2 zones. Wat mij betreft mogen ze dit aanpakken want het is niet eerlijk om DRS te hebben nádat je iemand hebt ingehaald. Voor zover DRS überhaupt eerlijk is maar dat terzijde.

DeBril

Waarom hebben ze voor die 2e DRS zone eigenlijk geen detectiepunt gedaan? Omdat ze bang zijn dat de 2e de 1e gaat opheffen qua inhalen?

En sowieso: als ze al een 2e zonde willen hebben, waarom pakken ze dan niet dat stuk voor stadion in (vanaf bocht 11 zeg maar)?

En over DRS verder: Is dat met een paar jaar niet mogelijk voorbij? Als de nieuwe regelementen voor de aerodynamica erin komen? (ik zou er in elk geval blij om zijn als dat gekunstelde inhalen eruit is)

Tuesday

Citaat van: DeBril op 29 oktober 2018 - 16:56:36
Waarom hebben ze voor die 2e DRS zone eigenlijk geen detectiepunt gedaan? Omdat ze bang zijn dat de 2e de 1e gaat opheffen qua inhalen?

En sowieso: als ze al een 2e zonde willen hebben, waarom pakken ze dan niet dat stuk voor stadion in (vanaf bocht 11 zeg maar)?

En over DRS verder: Is dat met een paar jaar niet mogelijk voorbij? Als de nieuwe regelementen voor de aerodynamica erin komen? (ik zou er in elk geval blij om zijn als dat gekunstelde inhalen eruit is)
ik denk dat het in dit geval gewoon praktischer was. De 2 zones zitten zo vlak acher elkaar dat het misschien lastig is om daar nog een detectiepunt tussen te leggen. Daarnaast zou het voor coureurs een reden kunnen zijn om te wachten met inhalen tot de 2e DRS zone. Afgezien van dat het wat vreemd overkomt heb ik niet zoveel moeite met deze oplossing.

DeBril

Daarom zei ik al: Leg die 2e zone dan na bocht 11. Dan heb je het stadion stuk om weg te rijden en te voorkomen dat de ander ineens DRS heeft. Moet je ook nog een beetje werken.

Jozef

Als je de tweede zone op die plek legt, zou daar bewust niet ingehaald worden, omdat je dan op het lange rechte stuk van start/finish toch meteen teruggepakt wordt.

Ik vraag me eerder af: is 1 DRS-zone op dat circuit niet genoeg?

Sabai

Of misschien nog beter op sommige circuits helemaal niet.

Matthijs

Ik vond de DRS nu op zich prima, maar dat kan ook komen doordat de techniek met ijlere lucht niet zo goed werkt.

robbert

vandaag nog eens de race herbekeken, en gezien dat verstappen ook zijn drs gebruikte nadat hij al ingehaald heeft. Dus waarom wordt er hier niet over gesproken? Maar wel over hetgeen vettel deed, terwijl dit hetzelfde was?

Matthijs

Citaat van: robbert op 03 november 2018 - 17:36:25
vandaag nog eens de race herbekeken, en gezien dat verstappen ook zijn drs gebruikte nadat hij al ingehaald heeft. Dus waarom wordt er hier niet over gesproken? Maar wel over hetgeen vettel deed, terwijl dit hetzelfde was?
Dat is toch geen punt, er zijn twee DRS-zones vlak na elkaar met maar 1 detectiepunt. Dus als je inhaalt in bocht 1 heb je na bocht 3 gewoon DRS (vind ik onzin maarja).